Re: Suszenie pró?niowe - wydatek energetyczny...

Pomysł wygląda na nienajgorszy, bo taki zbiornik będzie brał

> niskotemperaturowe ciepło z otoczenia (darmowe) do odparowania tej > wody. ...Można by to wspomóc kolektorem słonecznym, albo > choćby odpadowym ciepłem z komina.

Jest możliwość pozyskiwania sporej ilości ciepła ze specjalnego pieca do spalania odpadów drewnianych... Zmartwieniem nr 1 jest konsumpcja energii elektrycznej przez pompę próżniową.

Od strony technicznej: 4 tony tygodniowo wody do odparowania daje 4 > tony pary wodnej...
4 tony to masa całkowita wsadu, wody będzie nieco mniej...

Z tabeli pary w 20C woda wrze przy 23 mbarach....

> Konrad

Nie mogłem wydłubać z internetu takiej tabeli, skąd ją wytrzasnąłeś? ;-)

Reply to
robak