Re: Suszenie pró?niowe - wydatek energetyczny...

> Pomysł wygląda na nienajgorszy, bo taki zbiornik będzie brał

Ja wiem, że zaraz mi przypomnisz hasło Miltona Friedmana. Ale weź taki parownik przy zbiorniku ciekłego argonu albo azotu. Widziałeś kiedyś fakturę za ciepło, które on pobiera z atmosfery? Konrad

Lagoda napisał(a):

> Pomys� wygl�da na nienajgorszy, bo taki zbiornik b�dzie bra� > > niskotemperaturowe ciep�o z otoczenia (darmowe) > > Uwielbiam ten zwi�zek frazeologiczny "darmowe ciep�o". > >

.. konsumpcja energii elektrycznej przez pompę próżniową. Jak w konsumie. W.Kr.

Reply to
wieslaw.kruszewski

hej Mam nadzieje że twojego posta nie czytał żaden urząd skarbowy ;-) jak nic dowalą VAT do zapłacenia ;-)

Reply to
el_mamuto

...powołując się na powyższy post Łagody :-)

Nie ma bólu, przecież nie musimy mieć takiej samej definicji pojęcia "za darmo". Ja mogę powiedzieć że cały kosmos jest za darmo, bo sam się wygenerował z punktu, a Ty możesz znaleźć w wikipedii ile jest w kosmosie kolejnych pierwiastków, poszukać ile one kosztują i przykleić na kosmosie cenę. Kosmiczną , rzecz jasna :-) Konrad PS za tydzień chłopaki odpalają w końcu LHC. Jak coś ciekawego odkryją, to ta cena może się zmienić nieco. Może to jest ostatnia okazja do spekulacyjnego ruchu...

Moze lepiej postawic wlasna kompostownie....

Ośrodek jest w jednej z dzielnic Warszawy... Gdyby był poza miastem, nie było by kłopotu.

Reply to
robak