spawanie blach karoseryjnych palnikiem "na styk"

Zgadza się :)

Bzdura. O ukosowaniu słyszałeś?? PN-EN ISO 9692-1:2008

ROTFL :)))

Wszystkiego nie wiem :) Natomiast wygląda na to, że Tobie żaden temat nie jest obcy, nawet ten o którym masz skromne pojęcie.
W Internecie podaję tylko przykłady które każdy może zobaczyć. Jeżeli o mnie chodzi, to mozesz sobie wstawki nawet z drewna robić.

Mam wykład z _podstaw_ współczesnego spawalnictwa robić? Ale proszę o to link http://nakanapie.pl/book/249857/andrzej-klimpel-spawanie-zgrzewanie-i-ciecie-metali-technologie.htm
www.pkn.pl

Dodatkowo polecam lekturę m. inn.: PN-EN 12732 "Systemy dostawy gazu. Spawanie stalowych układów rurowych. Wymagania funkcjonalne" rozdziały: Spawacze, personel nadzoru spawalniczego, wykonywanie prac spawalniczych, przygotowanie złączy, spawanie, wymagania dotyczące akceptacji, wymagania dotyczące zapisów i dokumentacji. Informacje na temat spawania _elektrycznego_ są również zawarte w "WTWiO Gazociągów i urządzeń gazowych stalowych o MOP <= 5 bar Prace spawalnicze".

Schizofrenie masz czy co. My tu głownie piszemy o spawaniu cienkich blach karoseryjnych niekoniecznie fabrycznie nowych.

Trochę się wątek rozrósł... Książki z linka mógłbyś sobie poczytać, ale pewnie wiesz to wszystko dużo lepiej :)
Mógłbyś przeczytaj o pulsie (podwójnym pulsie) w półautomacie, itd ale w sumie i tak wiesz lepiej (a w poście Ci umknęło). Poddaję się - nie jestem w stanie dyskutować merytorycznie z fachowcem który redukuje palnikiem rdzę do żelaza, wirtuozem palnika, i bzdur w stylu, że spawarka sama spawa tylko trzeba palnik przyłożyć... EOT

Masz rację. Z koniem nie będę się kopał.

Ciekawy jestem czy IRL też jesteś taki kozak? BARDZO chętnie zobaczyłbym mistrza przy pracy

:)
:))) A jakie Ty masz ścianki w rurach przesyłowych?? 30mm? O ukosowaniu syłszałeś?
Alexander naskrobał(a):

30mm w przesyłówkach?? Zdecydowanie za dużo. No chyba, że robisz je ze stali klamkowej. Wspomniany DN500 przy ciśnieniu 10MPa (najpopularniejszym maksymalnym ciśnieniem przesyłu z jakim się spotkałem) bedzie miał ściankę koło 12mm.
--
mgr inż. Doc, snipped-for-privacy@wp.pl.na.pohybel.spamerom
Zanim odpowiesz na priva i mnie zaspamujesz popraw adres...

:)
_Ironia_ to była - ubawiłem się zdaniem: " Do wykonania dobrzej jakości szczelnego spawu potrzeba spawarki o dużej mocy, która przetopi rurę na całej grubości ścianki". Wydrukuję i powieszę w znajomym ośrodku szkolenia spawaczy ;)

ale dlaczego? Mam małą spawareczkę do domowych zastosowań, jednofazową. Próba pospawania czegoś grubszego niż 2-3 mm kończy się tym ze elektroda topi się na materiale ale przetopu wgłąb materiału nie uzyskuje się nawet po ukosowaniu brzegów. Mag (też jednofazowy) daje radę lepiej ale schodzą ciężkie kilogramy drutu....

Jednym ciegiem chciae zrobi grub spoin?

Objtociowo tyle ile mia rowek, wic zaskoczony nie powiniene chyba by :-)
Konrad

Dlatego że Alexander musi mieć rację.

Nie muszę mieć racji :) Chodziło mi o to, co powiedział Konrad. Można pospawać i małą spawarką ale wiadomo mniejszy _przekrój elektrody/ drutu_ i mniejsza _wydajność_. Mamy też "małą" spawareczkę - MinArca Kemppiego - 1 fazowa 180 i da się spawać nawet elektrodą do 4mm i różne grubości materiału.
A to że się nie wtapia Jackare'owi to mogą być 2 główne powody 1 - źródło spawarka bardzo kiepska, ale raczej stawiam na 2 - brak umiejętności (w brew temu co pisze Kogutek spawarki "elektryczne" same nie spawają). Zapraszam do nas (bo znowu Kogutek powie żeby pokazać) albo do _dobrego_ ośrodka szkolenia spawaczy....
Wiele nowoczesnych materiałów obecnie stosowanych spawa się przy jak najmniejszej energii liniowej (wiele ściegów) i nie wymaga "wielkich" spawarek (chyba że chodzi o wydajność - cykl pracy). A to że idzie dużo drutu - no przecież rowek trzeba wypełnić - normę na przygotowanie brzegów do spawania podałem (i nawet zalecenia sprawdzają się w rzeczywistości)

do "nas" tzn gdzie ?
--
Jackare

Śląsk, a dokładniej to pisz na priv....

A to jakiś pokaz się szykuje? Jakbyście się dogadali - dajcie znać ;) też się chętnie przyłączę i pooglądam :) Można?
pzdr, szadok
--
'To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami'
śp. babcia

Tylko po 10 - jutro na parę dni na urlop...

No to fajnie. Tak się składa że jestem z Bytomia :)
--
Jackare

prowadzi do zetknięcia się z rzadką umiejętnością nieocenioną np przy naprawach pojazdów zabytkowych, szczelnym spawaniu rur z blach cienkościennych itp. Mam samochód przy którym wygląd nie jest najważniejszym kryterium, chętnie więc nauczę się czegoś nowego :)
--
Jackare