Sprezysty pasek metalu a temperatura

Nie mam doswiadczenia w tej kwestii bo jestem elektronikiem i zwracam sie o porade.
Potrzebny jest sprezysty pasek metalu, kt├│ry bedzie dotykal lampy
wyladowczej jako trigger. Lampa jest malych wymiar├│w i energia znacznie przewyzsza lampy fotograficzne generujac dosc duzo ciepla. Problem w tym, ze nie wiem jakiego materialy uzyc aby pasek nie stracil sprezystosc po kilkudziesieciu blyskach. P├│zniej wymiana lampy. Ma to byc rodzaj testera z mozliwosci szybkiej wymiany lampki kt├│ra nie ma typowego nawinietego drutu do wyzwalania. Podobne rozwiazanie sie sprawdzilo ale energie byly mniejsza tak jak i temperatury. Przewidywana grubosc blaszki r├│wna lub ponizej 0,25 mm tylko jaka stal, material. Mam dostep do r├│znych material├│w i bede wdzieczny za wszelkie sugestie i przykladowe uniwersalne oznaczenia ( katalogowe nazewnictwo) reszte i dostawce znajde.
Dzieki i pozdrowienia A.
Add pictures here
Ôťľ
Witam Tak jak pamietam, to uchwyty do lamp rt─Öciowych wysokoci┼Ťnieniowych ( z takimi mia┼éem doczynienia), by┼éy co prawda grubsze ni┼╝ wspomniane o,25mm , ale wykonane by┼éy zazwyczaj ze stali nierdzewnych, bo lampa czasem bardzo silnie si─Ö nagrzewa (zazwyczaj ch┼éodzone nawiewem ). Kiedy stygnie, to w obecno┼Ťci pary wodnej z otoczenia elementy metalowe podatne s─ů na korozj─Ö. Spr├│bowa┼é bym stali 1H18N9T, tak zwanej popularnie kwas├│wki. Odporna na korozj─Ö zw┼éaszcza w podwy┼╝szonych temperaturach. Z zapewnieniem spr─Ö┼╝ystego kontaktu z elementem lampy, poradzi┼é bym sobie, np wykonuj─ůc na blaszcze zag─Öcie w kszta┼écie S. PP

Ôťľ

Dziekuje dotarlem do odpowiednich tabel zaczynajac od wskazanego przez ciebie materialu. Sprobuje z kilkoma podobnymi nieco r├│zniacymi sie stalami. Zam├│wione pr├│bki powinienem dostac w tym tygodniu. Sprawa juz zamknieta.
Dziekuje wszystkim A.
Add pictures here
Ôťľ
Koledze to trzeba co tydzie˝ powtarzaŠ ┐e in┐ynierom trzeba wyjaÂniŠ czy rozwi▒zanie ma byŠ jednostkowe, czy masowe? Mam parŕ pomys│ˇw, ale szkoda mi jŕzyka strzŕpiŠ, jak nie wiem czy na temat... Konrad
Add pictures here
Ôťľ
Koledze to trzeba co tydzie┼ä powtarza─ç ┼╝e in┼╝ynierom trzeba wyja┼Ťni─ç czy rozwi─ůzanie ma by─ç jednostkowe, czy masowe? Mam par─Ö pomys┼é├│w, ale szkoda mi j─Özyka strz─Öpi─ç, jak nie wiem czy na temat... Konrad
Komu ? ;) Pierwszy post i odpowiedz zalatwila wszystko dotarlem do odpowiedni tabel znajdujac dane katalogowe proponwanego materialu i podobnych oraz ich zamiennik├│w miedzynarodowych. Sprawa rozwiazana, pr├│bki r├│znych material├│w ida. A styl pracy zalezy od punktu siedenia co ma do tego iliosc? Potrzebny byl odpowiednio dobry material i jego oznaczenia tylko tego dotyczylo pytanie. Przegladajac rodzine podobnych zaproponowanych przez PL(N)umber_One dotarlem do wydaje sie najbardziej odpowiednich, dalej juz tylko praktyka i testy.
Dziekuje za szczere checi.
Add pictures here
Ôťľ

A nie mo┼╝esz i┼Ť─ç do jakiego┼Ť sklepu metalowego i kupi─ç po kawa┼éku z r├│┼╝nych blaszek?

Ôťľ