szkło z gumą - czym kleić?

Pytanie jak w temacie - muszę podkleić szklane akwarium gumą i pytanie tylko czym kleić(dobrze by klej był w miarę łatwo dostępny i niedrogi)?
Czy może silikon uniwersalny złapie gumę(butylową)?
--
Pozdrawiam Bad Worm badworm{"a" w kolku}post[punkt]pl
GG# 2400455 ICQ# 320399066
Robert Tomasik napisał(a):

A za opakowanie takiego kleju zapłacę pewnie więcej niż to akwarium jest warte(ok. 40PLN) ;-) Podklejenie gumą ma załatwić problem ewentualnych uszkodzeń akwarium przy jego przestawianiu - podobny efekt bym osiągnął gdybym zamówił nowe akwarium z podstawą nieco większą niż wymiary rzutu poziomego tegoż akwarium.
--
Pozdrawiam Bad Worm badworm{"a" w kolku}post[punkt]pl
GG# 2400455 ICQ# 320399066

jest
ewentualnych
osiągnął
rzutu
Nie napisałeś wcześniej, że chcesz przykleić sobie po prostu nóżki. Zakładałem, że to ma być szczelne i pewne połączenie. Jak odpadną, to drugi raz przykleisz? No to zwykłą kropelka sprawę załatwi, tylko przetrzyj szybę rozpuszczalnikiem albo alkoholem by odtłuścić
Robert Tomasik napisał(a):

Nie tyle nóżki co jednolity akrusz gumy, zabezpieczający akwarium przed obiciem przy częstym przestawianiu. Spróbuję silikonem bo i tak kończy mu się termin ważności. Jak odlezie od gumy to wezmę taśmę dwustronną.
--
Pozdrawiam Bad Worm badworm{"a" w kolku}post[punkt]pl
GG# 2400455 ICQ# 320399066

Jeżeli połączenie nie musi być super wytrzymałe to polecam taśmę piankową obustronnie klejącą. Ma grubość ok 1 mm szerokość ok 2 cm, bardzo dobrze trzyma się szkła i nieżle gumy. Kleiłem tak podkładki pod lustro. Przy powierzni klejenia ok 5 cm2 i dobrym dociśnięciu trudno oderwać ręcznie.
Pozdrowienia.

Paweł Pracki napisał(a):

Znam tę taśmę ale nie pomyślałem o niej bo myślałem raczej o klejeniu na całej powierzchni a wtedy by wyszło sporo taśmy. Ale spróbuję.
--
Pozdrawiam Bad Worm badworm{"a" w kolku}post[punkt]pl
GG# 2400455 ICQ# 320399066

Kup sobie tubke Butapremu. Posmaruj, poczekaj że 20 minut i postaw akwarum. Nalej wody i zapomnij. Taśmy samoprzylepne, kropelki i silikony beda dużo gorsze. Tomek

On 3 Oct 2005 21:30:07 +0200, Tomek wrote:

"Kropelka" jest naprawde dobra, a guma i szklo to swietne materialy do klejenia cyjanoakrylatami. Silikonami [odpowiednimi] klei sie akwaria, widac trzymaja lepiej niz butapren.
A niektore tasmy moga cie jeszcze kiedys w przyszlosci zaskoczyc ..

Moje wiadomości o klejch i klejeniu by Cie zabiły. Daruj sobie teksty dla amatorów. Tomek

On 4 Oct 2005 19:17:52 +0200, Tomek wrote:

Pochwal sie co ciekawego kleiles.

Sklejałem polietylen z polietylenem ( płyty ), polietylen ze stalą. I nie używałem żadnych cudownych klejów po 300$ za flakonik. Wystarczyło że wiedziałem jak to zrobić. Tomek

On 5 Oct 2005 19:03:43 +0200, Tomek wrote:

Gratuluje. A czym sklejales ?
I tutaj zaczynają się schody bo jak widzę niewiele wiesz o klejeniu. Nie jest istotne czym. Istotne jest jak. Można klejami sekundowo łaczącymi, można epoksydami, można butapremem, można jeszcze wieloma innymi klejami. To jakiego kleju się używa zależy od wielu czynników. Tylko jednym z nich jest wymagana wytrzymałość złącza. Jednak najistotniejszą rzeczą jest przygotowanie powierzchni przed klejeniem i zapewnienie optymalnych warunków do momentu uzyskania skleiny. Pomyśl. Przy PCV używa się klejów naruszających powierzchnię sklejanych elementów. Klej rozpuscza tworzywo i przy połączeniu z następnym elementem po odparowaniu rozpusczalnika elementy w zasadzie można traktować jak by były całością wykonana z tego samego materiału. Poprawnie wykonane klejenie PCV daje wytrzymałość niewiele sie różniżcą wytrzymałoscią od materiałów wejściowych. Ale np. przy łaczeniu blachy z szybą nie ma możliwości naruszenia powierzchni zadnego z tych materiałów. A sa stosowane takie połączenia np. w samochodach. Przy łączeniu np. epoksydami szkła, przy prawidłowo przeprowadzonej operacji klejenia, wytrzymałość polączenia jest taka że w przypadku próby rozłączenia uszkodzeniu ulegnie szkło a nie skleina. To dlaczego szkło, blachę można a polietylenu nie można. Gdzieś jest myk. Jak dojdziesz gdzie to skleisz wszystko ze wszystkim używając prostych i tanich klejów. No moze teflonu z silikonem nie dasz rady. Ale tego chyba nikt nie da rady skleić. Tomek