kolejne pytanie z cyklu jak działa

Witam !

W sklepach dostępne są laserowe dalmierze np. z zakresem 0-50 m. Podają one odległość z dokładnością 1-3 mm. W jaki sposób odbywa się ten pomiar odległości?

Paweł

Reply to
Paweł

Paweł pisze:

Widze, że niektórym regularnie Google i Wikipedia nie działa?! Czemu jednak u mnie to jakoś chodzi?

Bicz

Reply to
Wiesław Bicz

Jak w praktyce zbudowany jest taki tani ręczny miernik odległości ?

Paweł

Reply to
Paweł

Pomiar jest echosonda [dzwiekowa] a laser tylko wskazuje "punkt celowania" ? Trzeba uwazac - sa i takie .

"Paweł" snipped-for-privacy@neostrada.pl schrieb im Newsbeitrag news:g81nq0$f7j$ snipped-for-privacy@atlantis.news.neostrada.pl...

Dokładnością czy rozdzielczością? Bo to są dwie rózne sprawy... GRG

Reply to
grg12

grg12 pisze:

Chodzi o dokładność.

Paweł

Reply to
Paweł

Paweł pisze:

Zarówno laserowe, jak też i ultradźwiękowe lepszej klasy mają takie dokładności. Ale chyba jednak ma to sens jedynie z tarczą odblaskową.

Mam jednak wątpliwości, czy tego typu urządzenia są dostępne w zwykłych sklepach. Te tańsze to raczej niższa klasa.

W. Bicz

Reply to
Wiesław Bicz