szpachlowka

Kupiłem jakiś czas matę z wł. węglowego ale jest to materiał upierdliwy i co często w takich przypadkach robię to zbroję klej epoksydowy zwykłą bawełnianą (lub podobną) szmatą. Materiał ma być nierozciągliwy z wł. naturalnego. Przechwyciłem parę lat temu jakąś poszewkę i do dziś mam zapas. Sprawia się doskonale.

Reply to
Marcin Debowski

Powitanko,

A w jakich warunkach to pracuje? Jakie obciążenia?

Są różne szpachlówki, ale ja im nie ufam. Kruche są. Może dla profesjonalistów sa jakieś lepsze, ale te powszechnie dostępne to shit - twarde, ale kruche.

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

W dniu 30.01.2018 o 10:59, J.F. pisze:

Nie wiem, co dam dokładnie kombinujesz. Osobiście używałem takiego szuwaksu:

Jest bardzo wytrzymały. Ubytki tym wypełnione w głowicy agregatu malarskiego (30 MPa) wytrzymały bez najmniejszego problemu. Kleiłem tym ubitą łapę silnika elektrycznego i do dziś trzyma. Wadą tego "metalu" jest długi czas twardnienia, ale można go przyspieszyć (o ile się tak da) przez podgrzanie.

Jak potrzebujesz małą ilość, to podobne masy są w sklepach motoryzacyjnych pod tytułem Technicqll "pasta stalowa". Jacek

Reply to
Jacek

W dniu 2018-01-31 o 17:04, J.F. pisze:

Wydrukować.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

W dniu 31.01.2018 o 17:04, J.F. pisze:

No to zaproponowany przez mnie szuwaks się nie nada, bo jest za kruchy. A te nakładki masz tylko pęknięte, czy coś odpadło i brakuje kawałka? Jacek

Reply to
Jacek

Nie jest to czasem jakieś PP/HDPE?

Reply to
Marcin Debowski

Nie jest to czasem jakieś PP/HDPE? Czy też bardziej gumiaste?

Reply to
Marcin Debowski

Mniej. Wyglada to raczej na PS/ABS.

Zalalbym klejem na goraco z pistoletu, ale wydaje mi sie zbyt miekki ... chyba ze znacie laski jakiegos twardszego HDPE ? Bo laminat hot glue/wlokno szklane to chyba nie wyjdzie ?

Ewentualnie jaka twarda pianke poliuretanowa ... ale te budowlane to raczej nie beda mikroporowate, a to jednak musi 100kG wytrzymac :-)

Dnia Wed, 31 Jan 2018 22:00:07 +0100, Jacek napisał(a):

tak popekaly, ze juz ich wcale nie ma. I to praktycznie w jedna dobe.

Dnia Wed, 31 Jan 2018 19:40:46 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):

Jak najbardziej, tylko nie majac doswiadczenia podejrzewam, ze musialbym to ze trzy razy probowac. A drukarki tez nie mam :-)

Dlatego szpachlowka mi chodzi po glowie ...

W dniu 2018-02-01 o 08:37, J.F. pisze:

Jak potrafisz to wymodelować, to przecież wydrukują.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Dnia Thu, 1 Feb 2018 08:34:34 +0100, J.F. napisał(a):

A jednak nie, wczesniej nie macalem, wydawalo mi sie sztywne, a faktycznie gumiaste.

Hm, zna ktos jakis twardy silikon z tuby, albo twarda zalewe poliuretanowa ?

Dnia Thu, 1 Feb 2018 08:56:38 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):

No wlasnie nie potrafie, a ksztalt dosc fikusny. Nauka troche potrwa, a potem sie okaze, ze czegos nie uzglednilem i trzeba drukowac drugi raz.

Nie ma MZ czegoś takiego co by działało z PU na obcasy, no chyba, że będziesz w tym łaził wyłącznie po miekkim śniegu. Silikon zdecydowanie nie będzie się trzymał (chyba, że zrobisz z niego okalającą skorupę). Epoksydy będą miały przyczepność, ale normalnie są bardzo sztywne i długo taki układ elastyczny-stywny nie popracuje.

A ile kosztuą nowe buty i jak stare są te obecne? :)

Reply to
Marcin Debowski

Ewentualnie zrób formę z gipsu i kombinuj czym to odlać. Tu zbrojona żywica eposydowa się powinna nadać.

Reply to
Marcin Debowski

Tych obcasów się czasem nie przykręca? Widać otwory.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Myślę, że tak, ale skoro obcas w kawałkach to silikon tych kawałków do kupy trwale nie sklei.

Reply to
Marcin Debowski

Myślałem, że proponujesz odlanie całych na bucie.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski