Tuleje do zawiasow - z czego ?

Witam,

bolec zawiasu bedzie z preta fi 20mm, natomiast nie wiem do konca, jak zrobic tuleje. Pierwszy pomysl byl z pospawanych po 3-4 szt. nakretek M20 z zerwanym gwintem, ale pret w tym chodzi ciasnawo. Natomiast w nakretkach M24 ma wiecej luzu, ale z kolei jest gwint, ktory moze sie z czasem wycierac i luz bedzie sie powiekszal.

Chodzi o zawiasy do drzwi kratowych, 150cmx200cm. Waza pewnie ze 30 kG. Beda 3 zawiasy.

Uprzedzam pytanie, dlaczegi nie kupie w OBI takiego gotowego zawiasu z plaskownika, z petelka na koncu: bo taka petelka ma fi 16 a nie znam miejsca, gdzie mi wygna plaskownik na fi20.

pozdrawiam pluton

Reply to
pluton

Pluton, zaginasz nas takimi problemami z dziedziny zaawansowanych technik, że idzie w nerwicę wpaść :-) Idź tam, gdzie robią coś z rur, poproś o kawałek rury 3/4" x 3mm. W środku będzie miała 20.9 +/- odchyłka jakaś mała. Przysmarkaj to do swoich drzwi elektordami z lerua i możesz spędzić resztę lata w swojej ziemiance! Konrad

Kup z pół metra pręta kwadratowego 5cmx5cm minimum w gatunku 45. Przetnij go piłką do metalu ( nauczysz się przy okazji posługiwania piłką) na trzy części. Raptem to dwa cięcia. W każdym z kawałków wywierć bliżej jednej strony dziurę fi

  1. Zrobienie otworu jest dużo trudniejsze i Ci nie proponuję robić otwór. Następnie za pomocą piłki do metalu i pilników usuń zbędną cześć materiału. Przymocuj takie zawiasy i wtedy sam dojdziesz do wniosku ze trzech zawiasów się nie robi.
Reply to
Tomek

Jak kosztowne. Kilogram stali kosztuje od 3,5 wzwyż. Nikt Ci nie doradza żebyś kupował jakąś super gatunkową. 45 ma dobry stosunek jakości do ceny. Na dodatek dobrze się obrabia. Dziurę fi 20 da sie zrobić ręczną wiertarką na statywie.

Reply to
Tomek

Pospawaj podkładki - nie będzie problemu z wycieraniem się gwintu :)

Reply to
Newsreader

Nie, nakrętki są w porządku, tylko trzpień trzeba zrobić ze śruby. Konrad

Krzysztof Tabaczynski

chyba wielu osobom poprawilem humor :)

Ale co ja mam biedny zuczek zrobic, jezeli mam tak ograniczone (na razie) mozliwosci warsztatowe ?

pozdrawiam pluton

Reply to
pluton

Jest kilka innych możliwości, bez zawiasów. Opuszczana krata, (taka, którą zamknęli Kwintę), zataczane kamienne koło (Jezusa zamknęli), snopek (kury się zamykało żeby się nie rozchodziły) itd. Parafrazując wielkiego pioniera kosmosu, niejakiego Johna Fitzgeralda K, postanowiłeś wynaleźć zawias, nie dlatego że to jest łatwe, tylko dlatego że to jest trudne. W sklepie metalowym pewnie z 10PLN. Ale rozumiem, mierzysz siły na ziamiary i szukasz alternatynych rozwiązań. Może po prostu wykreśl tą kratę z projektu? Prościej już nie wymyślę... Konrad