Ultradźwiękowy kran

Wiesław Bicz tu zagląda? Jaka jest szansa że swobodnie wypływający strumień wody z kranu po pokonaniu powiedzmy 15 centymetrów da radę przenieść cokolwiek co będzie pomocne w myciu tłustego talerza?

Pozdrawiam Konrad

Witam W wanience płuczki ultradźwiękowej część przedmoitu odległa o kilkanaście centymetrów od krawędzi wanienki jeszcze się domywa (róznice w stosunku do części przedmiotu położonych bliżej podłoża wanienki bywają lecz nie znaczne), to wiem z doświadczenia. Tyle że objetość np. wody (nawet w małej w płuczce), a co za tym idzie powierzchnia styku wody z przedmiotem jest większa, niż w przypadku strumienia wypływającego z kranu. Nie wiem czy ów wynalazek znajdzie zastosowanie w praktyce i uznanie potencjalnych użytkowników. Pozdrowienia PP

Reply to
PL(N)umber_One

Jezeli tym czyms bedzie Ludwik albo Pur Extra.... :)

Reply to
pluton_

Konrad Anikiel pisze:

Fala ultradźwiękowa jak najbardziej przeniesie się w strumieniu wody, bo stanowi on falowód o dość dobrych dla tego celu parametrach.

Czy efekt będzie pozytywny - nie wiem - nie spróbowałem.

Jest jeszcze jeden problem warty rozważenia: Takie rozwiązanie wymaga kontaktu ręki z ultradźwiękami. Przy wymaganych mocach nie musi to być związane tylko z pozytywnymi efektami.

Podobna idea zastosowana w zmywarce jest bardziej sensowna. Jestem pewien, że ktoś to w końcu zrealizuje.

W. Bicz

Wiesław Bicz