defektoskop ultradźwiękowy DI-60

Witam.
Czy miał może ktoś okazję bawić się defektoskopem ultradźwiękowym DI-60
oferowanym przez firmę Metrison?
Jak wypada na tle urządzeń Krautkrämer'a? Chodzi mi o to czy może być
dla niego tańszą alternatywą.
pzdr
Reply to
Michał
Tańszą prawdopodobnie bez żadnej wątpliwości. Jeśli chodzi o dostępne funkcje, to warto sprawdzić, które są potrzebne, i czy w tym sprzęcie występują. Tego sprzętu nie używałem, ale mam wrażenie, że firma jest jakąś kontynuacją UNIPANU, albo pewniej INCO.
Defektoskopy tych firm były zupełnie przyzwoite w podstawowych zastosowaniach.
Dzisiaj polecałbym raczej oparte o elektronikę cyfrową i ekrany ciekłokrystaliczne. Jest wiele takich alternatywnych dla GE (niegdyś Krautkraemer i nie tylko) rozwiązań. Także firm polskich. Sam defektoskopu przenośnego jeszcze nie mogę oferować, ale chyba już wkrótce.
Pozdrawiam
Wieslaw Bicz
Reply to
Wieslaw Bicz
Wieslaw Bicz napisał(a):
Witam, Na stronie producenta można przeczytać że defektoskop posiada pamięć wyników badań, zaprogramowane skale OWR. Z tego wywnioskowałem że jest to urządzenie cyfrowe mimo wyglądu sugerującego iż jest inaczej. Niestety nie wiem co może być godnego polecenia w tej cenie. pzdr
Reply to
Michał
O ile wiem, to nawet za 10000 można kupić defektoskopy innych polskich firm. Np.
też, że Chińczycy też oferują sprzęt tej klasy w podobnym zakresie cen.
W. Bicz
Wieslaw Bicz
---------------========== OPTEL sp. z o.o. ===========--------------- ------===== R&D: Ultrasonic Technology/Fingerprint Recognition ====------ ul. Otwarta 10a PL 50-212 Wroclaw Tel.:+48 71 3296854 Fax.:+48 71 3296852 --------==== mailto: snipped-for-privacy@optel.pl -=-
====-------
Reply to
Wieslaw Bicz
Wieslaw Bicz napisał(a):
Hmm już kiedyś oglądałem stronę tej firmy. Myślałem że więcej będą kosztować niż 10000zł. Ale tak się zastanawiam czy 80dB to nie jest za mały zapas wzmocnienia. Defektoskop ma służyć w większości do badania spawów ale może czasem przytrafić się coś grubszego do zbadania to czy może się okazać że jest to zbyt mały zapas wzmocnienia? pzdr
Reply to
Michał
Dokładnej ceny tego defektoskopu nie zna, nie chcę niczego konkretnego gwarantować. Wzmocnienie 80dB jest zupełnie wystarczające w praktyce. Większe wzmocnienie może mieć sens tylko przy wąskim paśmie (szumy są znaczne) i da się sensownie wykorzystać głównie w defektoskopach cyfrowych.
W. Bicz
Reply to
Wieslaw Bicz