Zablokowanie nakretki na srubie

Witam,

Nie moge nigdzie kupic sruby M12 o dlugosci 160 mm, wiec postanowilem zrobic ja sam, z kawalka nagwintowanego preta i nakretki. Pytanie jest takie: jak zablokowac na trwale nakretke na koncu takiego preta ? Nie chce spawac, bo zejdzie ocynk i latwiej wlezie rdza. Zakrecenie na farbe olejna albo na klej moze nie byc wystarczajace, bo ta sruba bedzie narazona na bardzo silne drgania.

Czy sa jakies inne sposoby, oprocz przewiercenia na wylot dziurki poprzez nakretke i pret i wcisniecie tam gwozdzia ?

Jeszcze jedno ograniczenie jest takie, ze sruba nie moze wystawac z drugiej strony nakretki. Nakretka musi imitowac dosyc plaski leb sruby. Mam tylko 10-12 mm miejsca.

pozdrawiam pluton

Reply to
pluton

Wywierć osiowo otwór na końcu pręta, nakręć nakrętkę i wbij w ten otwór kawał sworznia. Ale jest prostsze rozwiązanie: znaleźć jednak taką śrubę. Konrad

Ja bym jednak pospawał i prysnął cynkiem w spraju. Można niby wkręcić na zielony Loctite (ten do osadzania), ale nie miał bym do takiej śruby zaufania.

Maciek

Reply to
Maciej Szymanski

Może to:

, a potem znajdź "Uszczelnianie i zabezpieczanie gwintów". Kiedyś tego używałem w firmie, tylko drogie trochę.

Grzexs

Reply to
Grzexs

Można jeszcze przylutować. Konrad

> Można jeszcze przylutować.

No to od razu idź do porządnego sklepu ze śrubami i zamów porządne śruby. Konrad

pluton snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał(a):

Nie wierzę ze nie można kupić takiej albo dłuższej śruby i ją obciąć. 16 centymetrów to nie jest jakaś kosmiczna długość.

Reply to
sok marchwiowy

> Można jeszcze przylutować.

Podciągnie, ale zmęczeniowo to będzie słabizna. Chociaż, gdyby jeszcze to zakuć (np zgnieść nakrętkę w sześcioszczękowym uchwycie tokarskim), możnaby mieć nadzieję że się nada. Ale nadzieja, jak wiadomo jest matką głupich... Konrad

Hej

Jak to ma być do jakiejkolwiek maszyny to nie z castoramy czy innych tego typu sklepów.

Odezwij sie na priv-prześle ci namiary na firmę która ma dużo różnych śrub - nie chce robić marketu z grupy.

Reply to
el_mamuto
Reply to
Robert Tomasik

A nie można było poprostu zrobić czterech gwintowanych otworów w płycie 10mm i wkręcić sruby od góry (przez silnik) ?

Maciek

Reply to
Maciej Szymanski

A ta miedzianą rurę już zrobiłeś? Napisał byś czy działa. Bo temat pożyteczny.

Reply to
sok marchwiowy