zanieczyszczenia LPG jakie, tester

wlasnie podjalem decyzje iz zrobie tester jakosci LPG (gdyz obejrzalem
przepustnice w swoim samochodzie (po 10 miesiacach) i jestem przerazony
syfem jaki sie tam znajduje
stad 2 pytania:
czego moga dodawac do gazu co jest tansze od butanu, tluste i zostawia
czarny smolisty osad?
jak zabrac sie do wykrycia tego czegos w
-plynnym lpg
-lotnym LPG
- odparowanym lpg
jesli bede mial pewnosc ze lpg jest zasyfione to zajme sie kontrola
stacji "pro bono" i wystepowaniem na droge prawna przeciwko sprzedawcom
inna sprawa, ze na 90% winny nie jest sprzedawca lecz jakies
wczesniejsze ogniwo.
dla zainteresowanych, tankuje w 99% na tej samej stacji poniewaz
subiektywnie jakosc gazu na niej jest najlepsza
Reply to
B0L0
Ten "lotny" to jest jakiś stan skupienia materii o którym jeszcze nie wiem?
Konrad
Reply to
KA
KA napisał(a):
a ile znasz stanow skupienia? dwa? bo ja 4 (albo i 5) lotny (zwany rowniez gazowym), ciekly, stały, zol i plazma wracajac do stanu lotnego, to jesli lpg ze zbiornika wylejemy na przyklad na podloge albo trawnik to ono znika z tej podlogi ... i o dziwo dopuki wiatr nie rozwieje albo nie uniesie sie wyzej, to wlasnie w stanie lotnym znajduja sie NAD podloga. reasumujac stan lotny rozni sie od cieklego, tym ze pomiedzy czasteczkami propanu i butanu sa wieksze odleglosci niz w stanie plynnym...ale jak bardzo chcesz mozesz sie upierac przy stanie gazowym
Reply to
B0L0
Uspokój się, bo ci LPG się zagotuje. Wyjaśnij mi różnicę między "lotym LPG" a "odparowanym LPG" jeśli można prosić, bo nie zatrybiłem.
Konrad
Reply to
KA
U¿ytkownik "B0L0" <bolo@_NOSPAM_.irc.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ekks3t$uj6$ snipped-for-privacy@opal.icpnet.pl...
Wiêkszo¶æ substancji, które nie odparuj± zostaje w parowniku - dlatego trzeba spuszczaæ z niego co jaki¶ czas t± ¶mierdz±ca substancjê (mazut?). Jaka¶ czê¶æ unoszona z gazem przedostaje siê do miksera brudz±c go, jednak nigdy (przez ponad 200 tys. km jazdy na LPG) nie mia³em objawu czarnej od nalotu przepustnicy, w innych znanych mi autach ten problem te¿ nie wystêpowa³. Owszem t³ustawe br±zowawe. Ja szuka³ bym problemu z zanieczyszczonym powietrzu - ¼le wyfiltrowanym. Spalinach przedostaj±cych siê z odmy - to jest najprawdopodobniejsze.
Pozdrawiam £ukasz
Reply to
Ukaniu