Latest threads in Engineering Science (Polish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

gazy szlachetne
nieprzewidziane skutki wojny: the invasion, Ukraine accounted for 50 to 70 percent of global neon gas production and 40 and 30 percent, respectively, of global krypton and xenon gas production....
9
9

Spawanie dla początkującego.
Syn odnalazł nowe powołanie i chciałby nauczyć się spawania. Na początku wymyślił, że zrobi sobie kurs spawacza. No ale raz, że w mojej miejscowości tego nie wykona, więc dodatkowa kasa i...
25
25

Przekop Mierzei Wiślanej
Czytam różne artykuły o przekopie i zaczynam się zastanawiać, po co tam jest śluza? Przecież zalew ma połączenie z morzem przez Cieśninę Pilawską. To nie jest tak daleko. Podobno...
20
20

rączki
Na rynku mamy kupę produktów wykonanych ze stali nierdzewnej. Wiele z nich ma też stalowe rączki i one potrafią się zagrzać w czasie przyrządzania jak nie powiem co. Jakiś czas temu, kupiłem...
4
4

Ciekawy Efekt
Cześć. do końca rozumiem zasadę działania tego efektu wibracji. SME Merch! https://boostmastermerch.com/ To Become a Channel Member - https://www.youtube.com/user/stevemorrisracing/join SME...
5
5

papier do d
No i Zenek wyprorokował "Wszystko przez przepisy Unii Europejskiej, które wymuszą ograniczenie tradycyjnej produkcji papieru toaletowego z drewna lub zastąpienie go innym surowcem." Juz starozytni...
17
17

Cena za prace
Dzień dobry .Mam pytanie ile trzeba zapłacić za wykonanie 40 m2 przyklejenia płytki klinkierowej z fugowaniem .Przed położeniem wykonają gruntowanie oraz wyrównanie klejem
1
1

Z czego teraz robi się papier?
A właściwe chodzi o gazety. 45 lat temu Trybuna Ludu była świetną podpałką w piecu. Zajmowała nie prawie jak benzyna.Teraz rozpalanie współczesnymi gazetami jakby tak po grudzie. Palić toto...
30
30

Skąd skrapla się woda w kompresorze powietrza?
Jak wiadomo, w butli kompresora i ogólnie w instalacji pneumatycznej zawsze prędzej czy później skrapla się woda. Co właściwie za to odpowiada? Ciepło z kompresora (powietrze, które wychodzi,...
33
33

ni
Cześć, pomagam zaprojektować i wykonać demonstrator doświadczenia Galileusza z ciałąmi spadającymi w powietrzu i w próżni. Coś tego rodzaju ądzenie będzie obsługiwane przez...
6
6

Sztuczne zwierzęta
To poszło bardzo do przodu. 6 Super Cool Robots With Artificial Intelligence From Festo Robotics. 👇👇👇👇 --------------------------------------------------------------- Join Amazon Prime...
10
10

Drzewa pekaja
bylem sobie wczoraj w gorkach w lesie. I tak doslownie na moich oczach w kilku drzewach ulamaly sie gałezie. A spora ilosc leżała juz na ziemi i drodze. Gałezie pokryte warstwą lodu ok 1cm....
5
5

Gencjana jakaś?
Na wielu filmach YT widzę, jak ludzie malują czymś gencjanopodobnym kawałek obrabianego metalu, żeby było na nim widać zaznaczenia linii suwmiarką, punktakiem itp. Co to jest i gdzie to...
5
5

separator oleju
Powitanko, Pompa próżniowa "dymi" na wylocie. Zjawisko znane, bo są gotowe separatory. Tyle że to wygląda na zwykły filtr. Po prostu jakaś bibułka, jak się od oparów nasączy, to się ją...
8
8

Ustawienie maszyn (2023 Update)
Czołem, czy miał ktoś do czynienia z konkretnymi przepisami ( zapewne BHP ) dotyczącymi ustawienia maszyn produkcyjnych względem siebie i ścian ? Branża to przetwórstwo tworzyw sztucznych.
27
27