tomla

Witam kurcze kupujeeeeeeee Marek S

Reply to
Marek S
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski

Użytkownik Lukasz napisał:

konstrukcja Japońska (google rulezz ) :

zdaje się że tak jak trzmiel skończyło się na jednym egzemplażu .

Reply to
eeemil

Witam Też osobisty i mniej pali:

Paweł Pracki

Użytkownik Lukasz napisał:

Nie jestem pewien ale zdaje się że w książce o śmigłowcach WKIŁ'u było napisane ,napeno że latał na uwięzi i podczas prób zdążył zabić jednego pilota ,dlatego potem program skasowano ,ino w krakowie jeden stoi.

Reply to
eeemil

Myślę, że to mistyfikacja. W filmiku gość dynda na dzwigu, niechby poleciał te 100km/h to może bym uwierzył. Poza tym musiałby być niezły odrzut, a ledwie mu rękaw łopocze.

Jest na Discovery taki program "pogromcy mitów" w którym goście testowali podobny helikopter. Narobili się potwornie na podstawie różnych internetowych planów i nic z tego nie wyszło.

Reply to
Ukiel

poziomie morza, maksymalnie 3.5 kG ciagu z konia (KM) mocy. A przy tym ukladzie mozna przyjac max 3 kG

Dla czlowieka100kg + 50 kg maszyna, trzeba ciagu ok 300KG a to ok 100KM na silniku. I to przy zalozeniu ,ze taki silnik +smiglo+ paliwo i osprzet zmiesci sie w 50-ciu kg masy.

Projekt raczej nierelany na silniku tlokowym. Moze jakis turbinowy dalby rade? Ale przekladnia z takich obrotow jest problematyczna. Jedyna alternatywa w podobnym stylu to PPG. Sam latam to wiem :))) Mam jeden z najmocniejszych silnikow do PPG - Simonini Mini 2+ . Ma on ok

70 - 75 kg ciagu z 26 KM. Wazy z paliwem ponad 30 kg.
Reply to
Biorelaxator" TOpowernet.pl

Użytkownik TomaszB napisał:

Ten też jest fajny :

-filmik

eeemil

Witam Wszystkich,

Ciekawy temat, chociaż niestety pewnie niezbyt tani. W sumie przydałoby się takie urządzonko. Ja znalazłem coś takiego:

Pozdrawiam, Bartek

Reply to
Bartek

Jednak jak widac na filmie - lata;-) Teoretycznie trzmiet(owad) biorac jego wage , pekaty korpus i powierzchnie skrzydel tez latac nie powinien.... Tyle ze on o tym nie wie ;-))))

Reply to
Arkadiusz Mania

Widzialem w sieci film jak facet przechodzi przez szybe i jej nie rozbija. Pozwolilem sobie nie uwierzyc. Po drugie ja odnosze sie tylko do podanych na stronie parametrow. Podane jest 10 Km na cylinder i ze sa 4 cylindry . A potem moc max 80KM . Cos jest nie tak. Zresta nawet jesli ma 80KM to raczej nie ma mozliwosci rozsadnego manewrowania a jest jedynie na granicy podniesienia calego zestawu. Do prawdziwewgo latania jeszcze daleko. Podan masa 3 kg/ cylinder to utopia. . Nawet jak uda sie zbudowac taki silnik to polata z 15 minut.

Użytkownik Biorelaxator napisał:

"Podan masa 3 kg/ cylinder to utopia. . Nawet jak uda sie zbudowac taki silnik to polata z 15 minut.

PS. Z japonskiej strony tego projektu wynika , ze ten silnik to boxer czyli ma dwa cylindry , wazy 6 kg, ma 20KM mocy i pali 5l/h i ma 500 godzin resursu. Jesli taki silnik istnieje i kosztuje do 10 000zł to ja kupuje kazda ilosc."

Zaintrygowany sprawdziłem pierwszy z brzegu duży silnik modelarski :

58 ccm = 8,5 KM ,1820 g , 2,2 Kzł

3 silniki wyjdzie 20 KM , 6 kg . 7 Kzł

Napewno chodzą dłużej jak 15 min ,czy da sie z nich wycisnąc 500 h niewiem , tylko 5l/h w 20KM dwusuwie to jakaś bajka .

BTW troche żal dawać silniki do atkich wynalazków czy nawet paralotni jak samolocik cri cri może z 20 KM wycisnąć 170 km/h przelotowej +pełna akrobacja :D .

Reply to
eeemil
Reply to
Andrzej Kostkiewicz