Cos do wyniesienia cyfrowki na orbite :-)

Witam wszystkich :-)
Z gory informuje ze jestem totalnym cieniasem, ktory chce w koncu pobawic sie modelarstwem. Na poczatek chce kupic cos co mi pozwoli wyniesc aparacik
nieco wyzej, bo robienie zdjec z ziemii juz mi sie znudzilo. Przejrzalem kilka stron o modelarstwie, no i wybralem sobie taki helikopterek: http://www.sussex-model-centre.co.uk/Airwolf-1115.htm , aha, dodam ze mieszkam w Szkocji. Moje pytania sa nastepujace:
1. Jak oceniacie ten model? I, czy jako poczatkujacy w ogole moge zasiasc za sterami czegos takiego, czy rozbije juz przed startem?
2. W jaki sposob mozna ocenic maksymalny osiagalny pulap? Ogolnie, jak okreslic na jakiej wysokosci w danej chwili znajduje sie nasza maszyna?
3. Jak moge oszacowac ile dany model jest w stanie wyniesc dodatkowej masy?
Pozdrawiam, i licze na konkretne odpowiedzi :-)
Dresiarz
Witam serdecznie.

Rozbijesz natychmiast po starcie. Pobaw się najpierw FMS-em lub innym symulatorem.

Trzeba zainstalować wysokościomierz z kanałem zwrotnym np. przez radio PMR/LPD.
Więcej nie wiem, bo sam jestem raczkujący. ;-)
Sebastian

Taniej wyjdzie jak wynajmniesz sobie awionetke w Edynburgu i trzaśniesz kilka pikczerów . Weź kilka aparatów to wyjdzie taniej ......w końcu Szkocja

Czołem! Nie bardzo rozumiem co masz na mysli "totalny cienias". Jeśli nie latałeś dotąd modelami, to próba lotu jakimkolwiek helikopterem skonczy się kraksą. Modelarstwo to nie jest tak prosta sprawa jak mogłoby się wydawać. Nie można tego porównać ani do gry komputerowej, ani obsługi zabawkowego samochodu zdalnie sterowanego. Radzę Ci zacząć od prostych modeli bez sterowania i napędu i stopniowo, w miarę nabywania wiedzy i doświadczeń, przechodzić na kolejne, trudniejsze etapy.
--
Pozdrówka PiotrP www.piotrp.prv.pl
Cytat miesiąca: "Sygnał z NASA do mojego centrum wbijania gwoździ uruchamia
PiotrP pisze:

Prawda.
Etam, co mu nauka latania szybowcem da w przypadku heli? Niech se kupi jakiś symulator (albo ściągnie fms) i poćwiczy, kupi "Ray's ultimate helicopter guide" i wykuje na pamięć, w międzyczasie kupi se jakiegoś raptora albo nexusa, poskłada, znajdzie lokalny klub i już za jakiś rok będzie latał własnym helikopterkiem.
Mumin
--
************** </body> *** Kilroy was here *** </html> *************
Michał Mumin Mierzwa http://www.cto.us.edu.pl/~mmierzwa 2

To niech se zrobi jak piszesz i za rok niech nam o tym opowie. Chętnie se posłucham, lubie takie opowieści. :)
--
Pozdrówka PiotrP www.piotrp.prv.pl
Cytat miesiąca: "Sygnał z NASA do mojego centrum wbijania gwoździ uruchamia
PiotrP pisze:

A tak całkiem poważnie: Jeśli ktoś sobie wyobraża, że kupi heli ARTF, w kwadrans poskłada i zacznie latać 3D, to stanowczo powinien przeczytać (i dokładnie obejrzeć zdjęcia) tę stroniczkę: http://www.heliguy.com/nexus/dangers.html
Mój ulubiony fragment: "The rotors (wooden, thank heavens) caught me right where I keep my brains [...] The next morning I had a bruise covering almost the whole buttock, and I couldn't sit down for a week!" :->
Mumin