Dobor serwa

Witam,
mam nadzieje ze to nie calkiem laickie pytanie.
Mam model szybowca o rozpietosci okolo 2 m i potrzebuje dobrac
odpowiednie serwa. W opisie serw podany jest moment sily ale nie bardzo
wiem jak przelozyc to na wielkosc modelu. Czy moge liczyc na jakies porady?
Pozrdawiam
Cyprian
Reply to
Cyprian
Kolego, zrobiłem dla Ciebie co mogłem - napisałem javaskrypt do policzenia czy dane serwo nada sie, czy się nie nada. A Tobie nawet nie chce się googla zapuścić na okoliczność "dobór serw" :-(
Pozd-ro-mek
Reply to
pozd-ro-mek
Uzytkownik "Cyprian" napisal:
Czyzby
??? dawno nie bylo tego adresu....
w sieci proste programiki do takich wyliczanek, np. na stronie
Warto poczytac opisy, jakich serw uzyli inni w podobnym modelu.... Warto poszukac.. google..archiwum grupy....
Dobór serwa to funkcja m.in. spodziewanych predkosci modelu, wielkosci pow. sterowych, ilosci miejsca na serwa, rodzaju napedu. Nie tylko wielkosci modelu.
Reply to
kojot
W Sieci znajdziesz program Rudermoment chocby tutaj:
moment sily jaka oddzialywuje na powierzcnie sterowe w zaleznosci od ich powierzchni i predkosci. Pamietaj tez o dzwigni jaka tworzy sie na ramieniu serwa oraz ramieniu napedzajacym powierzchnie sterowa. W zaleznosci od dlugosci ramion monet obciazajacy serwo bedzie wiekszy lub mniejszy.
Reply to
PitLab
a tak po prostu to do takiego szybowca można uzyć z powodzeniem serw Hiteca HS- 81 w skrzydła (jeżeli ma lotki), oraz w kadłub , lub po prostu standardowych HS-322 czy nawet HS-311. Pozdrawiam !
Ol-Pen Model