Docieranie silnika???

Kupilem nowy silnik OS MAX LA25 (4cc). Jest to moj pierwszy kontakt z
silnikami spalinowymi i niebardzo wiem co robie. Narazie troche poczytalem,
pokrecilem przy silniku i jakos odpalil ale bez entuzjazmu. Glownie
interesuje mnie idea tej srobki od malych obrotow, w instrukcji pisze ze
pozwala wyregulowac niskie obroty na biegu jalowym, i tu 1sze pytanie:
* co to jest bieg jalowy?
Jak zamkne cala przepustnice to silnik i tak zgasnie wiec po co mi ta sroba?
Kolejny problem to zrozumienie zaleznosci miedzy powietrzem a paliwem:
*
co to jest uboga/bogata mieszanka paliwa i jakie sa konsekwencje
przegiecia w jedna lub druga strone?
I ostatnia sprawa, czemu ten silnik tak wali resztkami paliwa z tlumika,
dokladnie to leci z niego cos jak gesty olej.
--------------------
I male pytanie techniczne.
------
___ | |
| \ | | _-- Tu zauwazylem maly przeciek,
to normalne???
_| \__| |___ /
----| |
----|________________|
Pomimo tego silnik pracuje super i o malo mi z chamownia nie odlecial :)
za wszelka pomoc z gory dziekuje,
Paweky.

Reply to
Pawelky
U¿ytkownik "Pawelky" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:dirp7c$fvc$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...
Bieg jalowy to po protu wolne obroty silnika.
sruba jest po to zeby wlasnie silnik nie gasl jak zamkniesz przepustnice, tylko zeby na wolnych obrotach sie krecil Troche dziwnie byloby zapalac za kazdym razem silnik jak zmniejszysz obroty
uboga mieszanka to taka w ktorej jest duzo powietrza a malo paliwa bogata mieszanka to taka w ktorej jest duzo paliwa w stosunku do powietrza
Jak bedziesz mial za uboga mieszanke to silnik bedzie sie grzal o wiele bardziej i szybciej sie zuzyje, jak zmniejszysz ja za bardzo to bedzie mial tez mala moc. Bogata mieszanka powoduje ze wlasnie z tlumika pluje olejem, silnik sie tak bardzo nie przegrzewa, ma dobre smarowanie i ogolnie bogata mieszanka jest dobra, na poczatek w momencie docierania silnika powiedzialbym ze jest wrecz wymagana bogata mieszanka.
na to juz odpowiedzialem powyzej
Jak czegos nie zrozumiales to pytaj:)
pozdr Krzysztof
Reply to
Krzysztof
"> sruba jest po to zeby wlasnie silnik nie gasl jak zamkniesz przepustnice,
Skoro nie zgasnie to jak mam go zgasic? kijem w smiglo? ;), czy tez sie poprostu zakreca kranik od paliwa?
Reply to
Pawelky
Witam. Przepustnica na wolnych obrotach jest lekko uchylona.Całkowite jej zamknięcie powoduje zatrzymanie silnika.Robisz to albo trymerem albo osobną funkcją w aparaturze. Pozdrawiam Paweł S.
Reply to
pawels13WYTNIJTO
Pawelky napisał(a):
Procedury docierania sa dobrze opisane na witrynie pwm i forum Alexa. Zajrzyj, przeczytaj - 99% rzeczy bedzie dla ciebie jasne
Reply to
Krzysiek " kojot" Choroszko
Dla poparcie pewnej tezy:
Celowo w "dlugiej" formie
Reply to
kojot
Nie wiem jaka teze chcesz popierac, bo nie pytalem glupio "powiedzcie jak to zrobic", tylko o wyjasnienie pewnych pojec technicznych, ktore juz tak chetnie nie sa wyjasniane na tych stronach. A jak chcesz pomoc to mi odpowiedz na 2ga czesc poprzedniego maila:
"-------------------- I male pytanie techniczne.
------ ___ | | | \ | | _-- Tu_zauwazylem_maly_przeciek__to normalne??? _| \__| |_ / ----| silnik :) | ----|______________| " Wydostaje sie spienione paliwo, nie leci samo z siebie tylko przy kreceniu smiglem.
Pawelky
U¿ytkownik "Pawelky" napisa³:
To poparcie tezy bylo dla PotraP. Chodzilo o zadawanie pytan na grupie, o rzeczy dobrze opisane i latwo znajdowalne w archiwum i w sieci.
Obawiam, sie, ze do sporzadzenia rysunku uzyles czcionki proporcjonalnej, co skutecznie uniemozliwia jego odczytanie.
Nie wiem, skad masz ten wyciek. Sadzac z opisu czyzby chodzilo o gaznik? Jezeli tak, jest to objaw przelania silnika
Reply to
kojot
na moje oko to leci przez odkrêcon± (pêkni±t±) plastykowa pokrywe korbowodu
Conti
Reply to
Conti
Mozna ta czesc tak nazwac :), peknieta nie jest, wyglada tylko jakby uszczelka nie trzymala, tylko ze tam chyba uszczelki nie ma, w kazdym bac razie czy jest to powazna usterka, z ktora leciec do sklepu i reklamowac czy tez probowac naprawiac, ewentualnie olac to i sie nie przejmowac bo silnik dziala?
Reply to
Pawelky
U¿ytkownik "Pawelky" napisa³:
Jezeli to tylny dekiel, to stamtad ni ma prawa nic ciec. Dokladnie NIC! Uszczelki tam nie ma i byc nie powinno w OS-ah. Odkrec i sprawdz co z powieszchnia karteru - jakies wykruszenie? nierownosc? W kazdym razie nie olewaj. jak jest jakis maly garb to teoretycznie mozna probowac go wyrownac. Z ukruszeniem gorzej. Ale w kazdym razie nie moze ciec. Jak by dokrecenie, przeczyszczenie dolegajacych powieszchni niepomoglo - reklamuj silnik. IMO nie jest to bardzo grozne dla silnika, ale kazda nieszczelnosc moze zaklocic prace silnika, o syfie na modelu nie wspominajac
Reply to
kojot
Witam,
Moze i w OSach nie, ale nie wszedzie. Ja to nie zwracam uwagi, czy powinno, czy nie powinno byc. Jak sie ktos jorbnal przy produkcji silnika, albo formy do odlewow, skrawarki, frezarki, tokarki sa juz wysluzone, to moze sie zdazyc, ze cos nie do konca dobrze spasowali. Pierwsza rzecz, jaka robie po kupieniu silnika, to przemywam go albo paliwem, albo rozcienczonym "after run oil" w celu wymycia resztek poprodukcyjnych w postaci metalowych wiorow, ktore moga sie trafic (zwlaszcza w MDS, MVVS). Druga sprawa, to biore (najczesciej dostarczony w zestawie) imbus i dokrecam glowice, pokrywe korbowodu wlasnie i gaznik. W nowych silnikach mi sie nie zdazyl wyciek z pokrywy korbowodu, ale w starczych silnikach typu Meteor, Raduga, CSTKM - owszem. Co robilem? Zwykle uszkodzeniu ulegala aluminiowa podkladka, ktora wlasnie tam pod pokrywa byla :o) Nic lepiej nie zastepuje alu, jak brystol, karton, ew grubsza kartka. ;-)Rysowalem uszczelke na papierze, wycinalem - pod pokrywe i heyah! Silniki szczelne, jak sie patrzy (przesiakaly paliwem z rycynka - puchly i uszczelnialy).
Pozdrawiam,
Szymon
PS:
Przy odkrecaniu pokrywy zaznacz, gdzie masz gore - czesto jest tam sfrezowanie pod tlok. Jak nie daj Boze odwrocisz, to przy odpalaniu oszkodzisz albo tlok,albo pokrywa, albo both.
Reply to
Szymon_Shaggy
Za wasza namowa zdobylem sie na odwage i odkrecilem ten dekiel. Nic ciekawego tam nie znalazlem, zadnych ukruszen czy rys, brak jest tez uszczelki, przeczyscilem wiec wszystko paliwem i skrecilem spowrotem dokrecajac sruby na maxa. I najwyrazniej to wystarczylo, nie zauwazam teraz zadnych przeciekow. Dzieki za pomoc. Pawelky.
Reply to
Pawelky