Gdzie kupię odbiorniki Graupnera SMC?

Szczególnie zależy mi na SMC-16 SCAN, lub SMC-19. Na 35MHz. Nigdzie w PL ich nie ma, podobno nie ma ich nawet Graupner - wszyscy czekaja na
dostawę.
I drugie pytanie: Czym się różni w odbiornikach Graupnera SPCM od PCM i od PCM DS? Czy te systemy są ze sobą zgodne, czy to po prostu jedno i to samo?
Dziękuję
--
Lukasz
N 50 05' 04"

na

systemy

Cześć Łukasz,
SPCM - Super PCM to dalsza wersja starego PCM. Stare nadajniki nie potrafią go obsłużyć. Główna różnica do starego (zwykłego) PCM , to rozbudowane możliwości FailSafe
PCM DS to PCM z podwójną przemianą. Jest też SPCM DS ;-)
Pozdrawiam Piotr
http://www.piotrp.de

Dzięki, już rozumiem. Kupiłem nadajnik MX-16s z syntezą. Teraz poluję na dobry odbiornik. W specyfikacji nadajnika jest, że obsługuje SPCM i PPM. Czyli w takim razie starych odbiorników Graupnera z PCM nie obsłuży?
--
Lukasz
N 50 05' 04"

dobry

takim

Hmm - nie wiem. Pewnie nie, w moim nadajniku mam do wyboru obydwa PCMy...
Pozdrawiam Piotr
http://www.piotrp.de

Cześć ! Łukasz ! Po prostu w głównym menu nadajnika w zakładce "modulacja" masz wykaz wszystkich systemów jakie obsługuje nadajnik. Często stary PCM określany jest jako PCM lub ZPCM .W "starym" 3810 określone jest jako PCM jeszcze starsze określenie ZPCM.
Co do odbiornika to przeczuwam ,że myślisz o odbiorniku do benzynowca..Było kiedyś zestawienie (chyba w Modelarzu) odbiorników do benzyniaków i zapamiętałem wskazania na odbiorniki SPCM 20 Graupnera i jakieś Futaby (nie zapamiętałem bo nie używam Futaby).

Jeszcze nie doszedł do mnie nadajnik. Pewnie będę go miał w rękach w poniedziałek. Sprawdzam w instrukcji: podaje dwie możliwości: PPM i SPCM. Nie szkodzi. Płakać nie będę. Trza będzie uważać przy kupowaniu odbiorników. W pytaniu miałem też na myśli zgodność wstecz samego protokołu SPCM. Czyli, czy mając nadajnik ustawiony na SPCM będzie działał z nim odbiornik PCM-owy. Ale skoro Wasze nadajniki mają to jako osobną pozycję to znaczy, że nie są zgodne.
Choć z drugiej strony... w menu programu, który piszę w pracy też dałem do wyboru obsługę 30 różnych drukarek fiskalnych mimo, że w rzeczywistości to tylko trzy protokoły. Ale za to jak to imponująco wygląda :) Bez urazy do Waszych nadajników :) :)

Tak jest. Latałbym pewnie dalej na Sanwie, ale skoro starsi każą...

Za drogo. SMC 20 z podwójną przemianą Graupnera to 800 zł. Do tego jeszcze kwarc. Nie stać mnie. Jesli już to z bólem kieszeni SMC-19 DS (600 zł + kwarc). Ale z wieeelkim bólem...
Do Gawrona domalowałem czarne napisy, symbol PZL-u (dzięki Piotrze!). Czerwone zastrzały, końcówki wszystkich płatów. Teraz jest taki piękny, że chyba nie będę nim latał :). Powieszę pod sufitem i będę patrzył...
Łukasz
"LukaszS" wrote:

A moze jedenak odzalowac jeszcze troche grosza. Jak juz sie porywasz na odbiornik 600zł + kwarc (pewnie z 70 zł) Dokladamy 180zł i mamy z glowy :P http://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AI?ARTNp37
A jak sie dobrze poszuka to pewnie mozna zejsc ponizej 200 Euro.
O poszukalem chwilke i co znalazlem :) http://tinyurl.com/3da3kx Tylko chyba nie maja na stanie.
Pozdro Jakub

Hmm.. U mnie idzie to tak: " Jak już się porywam na odbiornik za 400 zł, to mogę jeszcze wyściubić te 200 zł i kupić jakiś kultowy (SMC 19DS)". Idąc dalej zawsze można "coś dokładać" i tym sposobem dojść do kompletnej Futaby MZ14. :)
Dzięki za linka. Niezła cena. Kurcze, to chyba jakaś plaga z tymi brakami...

Sorry, nie pomogę ale daj znać na grupie jakbyś gdzieś znalazł - też je szukam ( tyż do MX 16 )
pozdrawiam
buwi777

W Wimarexie http://www.wimarex.com.pl / jest odbiornik JR 10 DS. To to samo co SMC 20 DS SCAN Graupnera a kosztuje niecałe 600 zł.
Pozdrawiam
Michał

Dzięki! Tej zależności nie znałem. A są jakieś różnice jakościowe pomiędzy tymi odbiornikami?
Łukasz
LukaszS pisze:

Żadnej bo radia dla Graupnera produkuje JR lub Graupner dopisuje swoją nazwę do JR. Jest jednak różnica w nadajnikach ,oferta JR nie obejmuje takich nadajników jakie są dla Graupnera ,szczególnie chodzi o oprogramowanie które Graupnerowskie radia mają lepsze. Wiesiek