Jak Raduga 7M ożyła po 20 latach

Kupiłem ją 20 lat temu, jak miałem 16 lat. Odpaliłem wtedy raz na balkonie. Miała napędzać Pitts Special z Planów Modelarskich, ale go nie skończyłem. Na
tamte czasy to był dla mnie gigant i się trochę przeliczyłem. Potem Raduga gdzieś się zawieruszyła, a ostatnio mój tata mówi: "Słuchaj! tutaj jest jakiś twój silniczek!" i wyciąga ją z szuflady. Wyczyściłem, uszczelniłem i przerobiłem tłumik i własnie odpaliłem. Z ciekawości, czy jeszcze się da i jak takie stare silniki chodzą na paliwie z nitro (bo bez nitra nie mam). Pieruńsko się grzeje. Może przez to nitro. A może dlatego, że niedotarta...

http://www.youtube.com/watch?v=nxLmCf7pubU

http://www.youtube.com/watch?v=z3Bml0RQkbE

http://www.youtube.com/watch?v=z7kWTTyG5_o

--
Lukasz
N 50 05' 04"

dużo tego nitro ?
PMK

10%

no to powiem tak
z Radugą i nitro doświadczeń nie mam
używam (okazjonalnie niestety) MVVS 2,5 na 5% (Modeltechnics F/I, silnik tez powinien chodzić tylko na 80/20, producent nie poleca paliwa z nitro)
MVVS mocno używany, nitro raczej mu nie szkodzi, nie grzeje się na 100%.
Jak Raduga się grzeje to:
albo się dociera (mimo wszystko mało prawdopodobne)
albo ma jednak zbyt ubogą mieszankę (w moim przypadku najbardziej prawdopodobne i najczęstsze)
albo niestety trzeba by jej coś podłożyć pod głowicę, zmniejszając stopień sprężania, bo do 10% nitro projektowana nie była)
tak, wiem, niewiele to wnosi, ale i tak nikt inny nie zabrał głosu ;)
PMK
Dzięki. Latać tym nie będę. Chciałem tylko sprawdzić, czy prawdę mówią, że jest upierdliwa w regulacji. JEST upierdliwa. Zaspokoiłem swoja ciekawość i silniczek poszedł do szuflady.
--
Lukasz
N 50 05' 04"