jaka zależnośc?

witam - mam takie pytanie - jaka jest mniej wiecej zaleznosc miedzy obciązeniem skrzydła a potrzebną prędkością do startu i lotu? np model o obciazeniu ok150g/dm^2 jakiej predkosci bedize potrzebowal, i gdzie w krakowie mozna by cos takiego wystartowac?

Reply to
nuclear

Masz dwa pasy do dyspozycji .pierwszy asfaltowy 50 m długi na lotnisku Pobiednik ,drugi 2350 m na lotnisku Balice -też asfalt. Trzeci jako rezerwowy ulica Bora Komorowskiego około 4000 m ale poczekaj aż załataja dziury i uważaj bo tam jest ograniczenie do 80 km/h i fotoradar !

Reply to
Roh

Użytkownik "Roh" snipped-for-privacy@kr.onet.pl> napisał w wiadomości news:d0hmh9$8bf$ snipped-for-privacy@opal.futuro.pl...

Jak zwykle kula w plot. Moze to jeszcze aktualne?:

Ladziak" <nie

rozbiegu

Reply to
Roh

Użytkownik "Roh" snipped-for-privacy@kr.onet.pl> napisał w wiadomości news:d0hpkn$9mi$ snipped-for-privacy@opal.futuro.pl...

Co racja to fakt :-)

Reply to
Ladziak" <nie

Jest jeszcze poletko pod IKEĄ. Można polatać slalomem pomiędzy Boeingami. Tylko trzeba uważać na niebieskich, bo za kratki mogą wsadzić. A jak nie to na śmietnik!

Reply to
Lukasz Stela

Użytkownik "Lukasz Stela" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:d0i4us$bda$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Ani sie waż !! Codziennie ląduje tam kilkadziesiąt samolotów .A w tych dniach kilka osób z mojej rodziny tamtędy poleci !!

Reply to
Roh

Użytkownik "Roh" snipped-for-privacy@kr.onet.pl> napisał w wiadomości news:d0i5ni$f71$ snipped-for-privacy@opal.futuro.pl...

Wzor na sile nosna i krzywe profilu ( Cz od alpha ) odpowiedza w calkiem dobrym przyblizeniu ile tej V potrzebujesz :)) takie drobizagi jak gestosc powietrza zalezna od temp i inne nie powinny Ciebie zrazic .....

Pozdrawiam

Andrzej

Reply to
Andrzej Kostkiewicz

"Bardzo dziękuję za odpowiedź lecz mój list proszę czytać "miedzy wierszami"." :))

Reply to
Lukasz Stela

Witaj nuclear,

W Twoim liście datowanym 7 marca 2005 (14:18:01) można przeczytać:

Jezeli bardzo zależy Ci na odpowiedzi na to pytanie to w lutowym numerze RCRevue jest dwustronicowy artykuł na ten temat z przykładem obliczeń. Jeżeli zobowiążesz się do przetłumaczenia i do udostępnienia chętnym to ja sie zobowiążę do zeskanowania i podesłania Ci tego artykułu.

Reply to
Teos

Użytkownik "Teos" napisał ........

podeslij, przetlumacze (jak rozumiem z czeskiego?)

Reply to
kojot

Użytkownik "nuclear" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:d0kbrc$5vt$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Mysle ze powinienes zaczac czytac ustawe pt. "Prawo Lotnicze " 30 KG to juz statek powietrzny z pelna dokukmentacja !!!!!!!! ciag 30 KG nie jest Ci potrzebny chyba ze do lotu w pionie

Pozdrawiam Andrzej

Reply to
Andrzej Kostkiewicz

Polecam włożyć tam ze dwa GTM

Do depronowca będą jak znalazł...

Reply to
Lukasz Stela

Witaj kojot,

W Twoim liście datowanym 9 marca 2005 (08:59:07) można przeczytać:

Dobrze rozumiesz :-) Pytanie tylko czy autorowi wątku na tym zależy ?? Mnie nie za bardzo ale dla dobra ogółu mogę skanować ;-)

Reply to
Teos

Witam. Jeśli po czesku, to bardzo proszę, uporam się błyskawicznie i udostępnię ;-)) POzdrówka Adam snipped-for-privacy@onet.pl

Adam Sliwinski