jaki dobrac naped do elektroszybowca

Mam Firsta z Blejzyka i zalozmy, ze chialbym przerobic go na motoszybowca.
Marzy mi sie cos co da mu ladnego kopa (kosiara ;o)
Dla przypomnienia - szybowiec z kadlubem laminatowym, skrzydla balsa kryta
fornirem. Masa jako szybowiec okolo 700-800g.
Jaki silnik, pzrekladnia, smiglo i pakiet?
Co polecacie. Czekam na propozycje.
aha - raczej chyba mnie nei bedzie stac na silnik trojfazowy, ale chetnie
takie propozycje tez uslysze.
Myslalem o silniku klasy 600.
Reply to
sector
U¿ytkownik "sector" napisa³ w
| aha - raczej chyba mnie nei bedzie stac na silnik trojfazowy, ale chetnie | takie propozycje tez uslysze.
CZy nie slyszales o silnikach trojfazowych zrobionych z silnika CDROM'u?
pozdr Pawel
Reply to
tetragon
No tak, ale nie wiem czy te silniczki maja odpowiednia moc. Do jakis depronowych akrobatow to pewnei tak, ale do (po wyposazerniu) 1.5 kg elektroszybowca? No i sam silnik trojfazowy to nie wszystko. Musi byc jeszcze regulator za 200-300zl. ;o(
Reply to
sector
Witam, Wiesz, raczej zapomnij o 600secie...mizerne wznoszenie. Mam taki napęd w Fantazym z AH 1.55kg (skrzydła od Velvi 2m) Latałem na śmigle 8x4,5 i 9x5. Sam szukam jakiejś alternatywy, mam regla 1fazowy 35A i 3Fazowy 18A. Bardzo ciężko coś wybrać. Oczywiście do 600sety można dołożyć przekładnię, zwiększyć pakiet do 8cel, ale wtedy niestety zwiększamy wagę. Chętnie posłucham innych propozycji. Na razie zrobiłem mały patencik "hybrydy" i strzelam model z holu gumowego a potem korzystam w miarę potrzeb z napędu.
Pozdrawiam, DarekRC
Reply to
DAREKRC
hahah, dokladnie wczoraj wpadlem na podobny pomysl ;o)))
Reply to
sector