Jaki profil do elektroszybowca 2.5M

Cześć! czy mógłby ktoś z doświadczonych szybowników doradzić jaki profil wybrać do budowy skrzydła do elektroszybowca o ropiętości 2.5M ? Cięciwę przy kadłubie
przewiduję ~190 cm, końcówki natomiast miały by się zwężać.
--
Pozdrawiam serdecznie,
Tomek

Cześć. A jaką przewidujesz masę startową?
Marek

Hmmm...no tutaj jak wyjdzie. Nigdy wcześniej nie robiłem takich sporawych skrzydeł, stąd również nie wiem ile będą mogły ważyć ( 400 g ? ). Do tego napęd + pakiet ( jakieś 300 g ) + wyposażenie ( 150 g ? ) + reszta płatowca....w sumie z 1200 - 1300 g ??
Pozdrowienia! Tomek

Ok. Taką masę to możesz osiągnąć przy zastosowaniu lipoli. Prędkość przelotowa może być około 30_40 km/h do przeskoku może dojść nawet do 80-100km/h to z mojego doświadczenia. Jeżeli zaciągniesz go do pętli to dźwigary sosnowe pękną jak zapałki. Przeciążenie może dojść nawet do 10G. Musisz je wykonać ze szkła lub węgla. Do takich lotów nadają się dwa profile S3010 dobry do termiki przy małej prędkości modelu i SD7080 przy większych prędkościach.

Witam no mam ten sam problem ale myślę o rdzeniach styro , dźwigar sklejka 1mm , laminowane i potem balsa . Model ma mieć hamulce klapy i rozpiętość 3 m Marek S
S3010 to chyba jaka starownka. Nie ma go nawet w Profili :/ Podesaby d.ma jaki plik *.dat? Chtnie przedmucham i zbadam. SD7080 mio zaskakuje wynikami. Nie przygldaem mu si wczeniej. Wyglda interesujco. Dla porwnania z moj propozycj SD7084: Re 120 000 odpowiada ciciwie 19cm przy ok 9m/s
http://i15.photobucket.com/albums/a394/eddiebeast/Clipboard04.jpg
Tak wic, w uytkowych wartociach siy nonej - Cz 0,3...0,8 opory niemal identyczne, std loty po doskonaoci bd podobne. Szala przechyla si na stron 7080 jeli chodzi o maksymalny Cz. Znaczy si skrzydo bdzie bardziej none, czyli prdko minimalna bdzie mniejsza. Przydatne w kreniu w kominie. Jednak SD7084 ma paski spd profilu i bdzie atwiejszy w budowie. Wybr naley do Ciebie ;)
d.ma skd wiesz jakie prdkoci ma model na przeskoku? Latasz z loggerem gps? Z tymi dwigarami to nie strasz kolegi. Dobrze zrobiony dwigar sosnowy wytrzyma bez problemu. Gdyby byo tak jak piszesz, to starsze modele szybowcw F3B nie miayby sensu istnienia, a latay bardzo dobrze :>
Witam.
Marek.S. &#8211; Model o rozpiętości 3m to jest spore wyzwanie . Właśnie jestem w trakcie kończenia planów i obliczeń. Mój to będzie szybowiec do lotów termicznych. Masa startowa 1250g. Liczony jest na zakres prędkości 6-28m/s ze współczynnikiem bezpieczeństwa 1.5 Daje to przeciążenie do 30G. Niestety takie siły w pasach dźwigara przy małej masie jest wstanie przenieść tylko węgiel i przekrój pasa wynosi górnego6.2mm2 dolnego 4mm2 Konstrukcja skrzydła styropian FS12 kryty balsą 1.5mm
Czaro &#8211; czy wystarczy ci wiadomość iż od 20 lat buduje tylko szybowce i elektro szybowce do lotów w termice i nimi latam. Ponadto prosta rzecz wejdź na pułap 20m zrób kółko by uspokoić model a potem oddaj drąga tak jakbyś chciał wykonać przeskok, zobacz jak rozpędza się model . Przeskok przeważnie trwa około 10-20s. Zmierz drogę jaką przeleciał a przekonasz się jakie prędkości wchodzą w rachubę. Owszem można zrobić nawet z sosny tylko sosna jest słabsza od szkła 7.5 raza a od węgla 15 razy. Model też poleci tylko delikatnie trzeba operować drągiem. Profil S3010 zawarty jest katalogowo w Profili 2.16 i wyżej
Marek

Gratuluj uporu i konsekwentnoci w dziaaniu. Czy mi wystarczy? Po tym co piszesz, przyznam, e nie. Mnie zawsze uczono, e przeskok to si robi na prdkoci ekonomicznej, czyli po najwikszej doskonaoci. A nie na prawie maksymalnym speedzie, eby zminimalizowa czas dolotu do kolejnego noszenia. Tak taktyk to mog obiera piloci prawdziwych szybowcw na zawodach gdzie liczy si najmniejszy czas oblotu trasy, a nie modelarze, ktrzy chc osign najwikszy czas lotu.
c29ycnksIG1pYbNlbSBuYSBtebZsaSBwcupka2+25iBvcHR5bWFsbrEsIG5pZSBla29ub21pY3pu sS4K
A jaką masz pewność że przeskok modelem wykonasz na prędkości ekonomicznej? Odpowiem &#8211; żadną. Więc z tego punktu widzenia pewniej jest wykonać na max. prędkości i wyhamowanie. Przy dobrym modelu strata wysokości jest znacznie mniejsza lub równa niż zabawa z prędkością ekonomiczną a dużo pewniejsza.
Marek