Jerry 400 i wiatr (takie tam spostrzeżenia)

Witam

Pisałem kiedyś że nie da się latać Jerrym w czasie wiatru. Nie prawda. To kwestia wprawy. Pomogły mi Wasze uwagi i po ok 15 lotach czuję się w lekkim wietrze swobodnie. Najważniejsze to nie zwalniać gdy lecimy z wiartem (to mnie gubiło na początku). Wydaje się że model leci szybko ale względem strug powietrza bardzo wolno i łatwo przeciągnąć (pewnie to oczywiste). Trudnym do opanowania na początku był zwrot z lotu pod wiatr do lotu z wiatrem ale teraz ok. Wogóle latanie przy wietrze jest nawet ciekawsze. Troszkę znudziło mi się proste latanie i próbowałem robić pętle. Starałem się zrobić tak że gdy szybowiec leci już pionowo w górę prędkość ma minimalną i praktycznie przepada do tyłu. Wydaje mi się że taka pętla mniej obciąża konstrukcję (ale nie jest taka ładna). A może lepiej nie ryzykować - w końcu to nie akrobat. Próbowałem również szukać kominów termicznych. Poza jedym kródkim noszeniem bez rezultatów. Chyba muszę się jeszcze sporo nauczyć żeby latać w termice. Na razie latam dość nisko ( na oko 30-40 m) a to lotów termicznych chyba trzeba wyżej.

Pozdrawiam Piotr Piechota

PS Jerry to mój pierwszy druga będzie najprawdopodobniej Aeronca - spodobało mi się dłubanie w balsie.

Reply to
Piotr Piechota

Zeby zrobic ladna, czysta petle szybowcem, musisz nabrac predkosci zaczynajac od lekiego nurkowania powiedzmy 30stopni (od razu uprzedzam, ze jesli latasz na 30-40m to nie jest to dobra wysokosc poczatkowa dla tak wykonywanej akrobacji, bo Twoja petla z pewnoscia zakonczy sie w nizszym punkcie niz punkt poczatkowy - przejscie z nurkowania do petli)

Wydaje mi się że taka pętla mniej

Jesli nie przegniesz z predkoscia poczatkowa (wstepne nurkowanie) i nie zaciagniesz draga gwaltownie w gore na poczatku tylko zrobisz to delikatnie, z wyczuciem, to modelowi nic nie grozi, a petla wyjdzie elegancka :)

To zdecydowanie za nisko. Ja lapie kominy chyba nie wczesniej niz na

150-200m. Bardzo ladnie opisal to zreszta Piotr_de. Wieksza wyskosc: komin szerszy i wieksza predkosc pionowa pradu wznoszacego, co sie przeklada bezposrednio na latwosc jego wykorzystania przez poczatkujacego modelarza.

Pozdrawiam, Robert

Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski

Witam Boję się że jak bym złapał termikę na 150 m i skończyła się na 300-500 to będzie kiepsko z widocznością modelu rozpiętości 160 cm. Chociaż czytałam o lotach Piotra Piechowskiego powyżej 1 km ale większym modelem. A na marginesie jak oceniacie wysokość lotu ?(nie chodzi mi o wariometr).

Pozdrawiam Piotr

Reply to
Piotr Piechota

No coz, ja w pewien wietrzny dzien wzialem latawca, ktorego zona przywiozla znad morza po pobycie z dzieckiem. Przywiazalem go do zylki zlozonej z trzech stumetrowych odcinkow, puscilem i oswoilem sie z rozmiarem jaki widze przy odleglosciach 100, 200 i 300m. Teraz przekladam to "na oko" na pozorna wielkosc swojego szybowca (ja mam rozpietosc150cm). Dlatego mowie 150-200m bo tylko taka dokladnosc jest mozliwa w ocenie "na oko". Poza tym, dzieki relacjom oddalonych ode mnie obserwatorow moge stwierdzic, ze to co mi sie wydaje jest zawsze mniejsza odlegloscia niz w rzeczywistosci, np. kiedy wstepnie myslalem (zreszta przed testami z latawcem), ze szybowiec jest ode mnie oddalony o ok. 300m to okazywalo sie dzieki zeznaniom obserwatorow, ze w rzeczywistosci byl ok. 500m ode mnie. Ta odleglosc jest zreszta graniczna dla mojego poltorametrowca, dalej byloby ryzykownie, bo przy tych ok. 500 metrach juz prawie nic nie widac ;) Pozdrawiam, Robert

Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski

A mi kiedyś Romek Gomółka pisał coś o prawie Talesa??????

Reply to
HakunaMatata

Użytkownik "HakunaMatata" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:bj226u$9om$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Z tym, ze Twierdzenie Talesa trudno wdrozyc precyzyjnie, sterujac jednoczesnie, poruszajacym sie szybko modelem ;) Pozdrawiam, Robert

Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski

A jak brzmi to twierdzenie Talesa?

Reply to
HakunaMatata

Zreszta jak sie zastanowic, to twierdzenie Talesa nie ma tu zastosowania. Za malo danych. Chyba, ze sterujac modelem bedziemy na niego patrzec przez szczyt wbitego wziemie kija o znanej dlugosci i do tego w tym samym momencie zdejmiemy odleglosc nasza do kija i do rzutu pionowego modelu na ziemie. Slabo wykonalne :) Pozdrawiam, Robert

Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski

Troche OT ale co tam :) ftp.reebok.pl/Tales.JPG

Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski