kanał on-of

zrobiłem kanał on-of podłączyłem do niego buzerek za pomocą tranzystora tak jak pokazano na stronie

na wyjściu scalonego prądzik taki jak w pakiecie a niestety prąd kolektora to tylko 0.14v sprawdzałem

1 milion razy ;) tranzystor wymieniłem to samo pls może macie jakieś sugestie
Reply to
FIONG

Zmierzyć amperomierzem, a nie voltomierzem.

KAcper

Reply to
Kacper Perschke

Użytkownik "FIONG" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:ck3cco$80q$ snipped-for-privacy@mamut.aster.pl...

Piszesz "v" mając na myśli prąd, czy jednak napięcie ? Jeżeli posiadasz woltomierz, to sprawdź wartość napięcia pomiędzy masą ("-") a bazą tranzystora. Jeżeli jest < 0,6V to tranzystor nie jest wysterowany - urządzenie nie zadziała. Jeżeli jest >0,6V to tranzystor jest wysterowany i urządzenie powinno działać. Jeżeli tak nie jest to:

  1. jest uszkodzony tranzystor
  2. coś źle podłączyłeś

UWAGA: Jeżeli chcesz wysterowywać cewkę np. przekaźnik, to koniecznie równolegle do niego (do uzwojenia) podłącz jakąkolwiek diodę, której anoda będzie podłączona po stronie "+".

Pozdrawiam, Zbych

Reply to
Zbych

dzieki za podpowiedzi cały czas próbuję oczywiście v to napięcie nie jestem elektronikiem, na codzień korzystam z prądu ;) rzeczywiście jest mniej bo tylko 0.04v bo na wejściu jest tylko 0,2v (a aparatura działa poprawnie)

Reply to
FIONG

znalazłem :) wejście to znaczy wyjście ;)))) dzieki za pomoc

Reply to
FIONG