Kubek do silnika 3f (cdrom)

Musi byc ze stali. Mozesz tez zrobic z aluminium, ale w srodku musialbys (po obwodzie) umiejscic blaszke ze stali. Oczywiscie aluminiowy wirnik tez bedzie dzialac, ale spora czesc strumienia magnetycznego bedzie szla w kosmos....czyli spadnie Ci znaczaco sprawnosc.

Pozdrawiam

MM

Reply to
mifau

Koniecznie magnetyczny... chyba ze chcesz zrobic tzw, Halbach array

pozdrawiam

Alex

Reply to
AlexRC

Pewnie cos takiego jak sie w transformatorach uzywa.... Ale symbolu nie znam :(

Pozdrawiam

MM

Reply to
mifau

Zimon wrote: ......

AFAIK najbardziej parszywa rura hydrauliczna ma porzadane w tym przypadku wlasciwosci

Reply to
Krzysztof J. Choroszko

a ciekawe czy material obsady statora i lozysk ma jakis wplyw na prace

Reply to
Zimon

najlepiej byloby chyba wykonac wszystko z jednolitego materialu .... choc obrobka rury wydaje sie byc prostrza niz walka

Reply to
Szymon_M

Witaj

Popełniłem swego czasu silnik na bazie dwóch statorów i jego konstrukcja wyglądała tak:

ścień stalowy, reszta wirnika z duralu.

Pozdrawiam Paweł

Reply to
timochenkoWYTNIJTO

Bardzo ladny. Ile wazy ?

Pozdrawiam

MM

Reply to
mifau

Pawel

Kontynuujemy ta dyskusje na forum. tam mozesz tez umiescic zdjecia :-)

Pozdrawiam

Alex

Reply to
AlexRC

Witam.

Oto parametry mojego silnika:

14 zwoi 0,55 magnesy 12 sztuk 5x10x1,5, waga 42 g; pakiety li-ion 2s2p, 7xSanyo N800 AR, 10x1350 no name (pakiet od wiertarki)

9x4,7 li-ion 250g – 3,4A; 7NiCD 360g – 4,7A; 10NiCD 550g – 6,5A

8x4,0 li-ion 150g – 1,9A; 7NiCD 220g – 2,6A; 10NiCD 350g – 3,8A 8x6,0 li-ion 200g – 2,9A; 7NiCD 290g – 3,9A; 10NiCD 420g – 5,4A 9x7,0 li-ion 260g – 4,4A; 7NiCD 370g – 5,9A; 10NiCD 450g – 7,8A 7x3,5 li-ion 74g – 1,2A; 7NiCD 120g – 1,6A; 10NiCD 200g – 2,3A 6x5,0 li-ion 90g – 1,6A; 7NiCD 140g – 2,2A; 10NiCD 210g – 3,1A 11x4,7 li-ion 420 – 6,8A; 7NiCD 460g – 7,7A; 12x6,0 li-ion 460 – 8,5A; 7NiCD 530g – 9,2A;

silnik pod śmigło 11x4,7

Pozdrawiam Paweł

Reply to
timochenko

Witaj Krzysztof, serdecznie pozdrawiam ! Najodpowiedniejszym materiałem na płaszcz wirujący (lub kubek jak kto woli)do silnika elektrycznego to STAL NISKOWEGLOWA MAGNETYCZNIE MIĘKKA gatunek 04JA nazywana często "żelazem armko" przeznaczona do produkcji magnetycznie czynnych elementów (części) urządzeń elektrycznych. Stal można kupić (hurtownie sprzedające stalowe wyroby hutnicze) w postaci prętów o różnej średnicy lub w arkuszach (blacha) o różnej grubości. GATUNEK 04JA oznacza że jest to stal o max zawartości węgla 0,035% J - stal z dodatkiem alumunium od 0,02 do 0,07% A - stal o podwyższonej czystości w zakresie fosforu - 0,02% i siarki - 0,02% Stal wspaniale obrabia się metodą skrawania , więc z wytoczeniem płaszcza nie będzie żadnego problemu - polecam noże wykonane ze stali szybkotnącejSW18. Na priw wysłałem zdjęcia jednego z moich silników, więc masz okazję zobaczyć jak ja to robię. Życzę wielu sukcesów w realizacji planów i zamierzeń. Ludomir

Reply to
LUDOMIR ROGALSKI