Ladowarka BEL fast charger do li-poly - czy to dziala?

Czy ktos uzywa tej ladowarki
ja od kilku dni i jestem troche zaniepokojony jej zachowaniem. Powinna
sie wylaczyc, kiedy napiecie osiagnie 8.4V dla 2 ogniw i zamiast czerwonej
powinna sie zapalic zielona dioda. Jednak nic takiego nie nastepuje.
Doczekalem do 8.51 i odlaczylem, bo nie chce zniszczyc nowego akumulatora.
Po odlaczeniu akumulator mial 8.41 i po chwili spadlo na 8.39v. Zworka byla
nastawiona na szybkie ladowanie 1.2A przy akumulatorku Kokam 1500mAh.
Chcialbym spytac, czy ktos laduje ta ladowarka i czy to jest normalne, ze
napiecie dochodzi do takiej wartosci a ona sie nie wylacza?
Zworka jest nastawiona na 2 cele oczywiscie.
Pozdrawiam,
Tomek
Reply to
Tomek
Wg mnie to ta ³adowarka jest cokolwiek niesprawny :( Tolerancja napiêæ w ³adowarkach Li XXX jest w zasadzie bardzo ma³a i IMO 8,51V to troszkê za du¿o bo prawie +1,3% (pod warunkiem ¿e ³adowanie koñczy siê przy takim napiêciu). Zalecana przez producentów ogniw tolerancja napiêcia ³adowania wynosi MAX +/- 1% co daje nam od 4,16V (nie tak krytyczne) do 4,24V na pojedyncze ogniwo (pod rygorem uszkodzenia ogniwa!!!).
Reply to
Skazoo Bemowo ErCe