moc silnika

Czy mozna zwiekszyć moc silnika spalinowego?Konkretnie w os 25la.

Reply to
bogdan

Nitrometan nie zwiększa specjalnie mocy, jedynie poprawia równomierność biegu szczególnie na wolnych obrotach. W celu zwiększenia mocy można zastosować rurę rezonansową. Ale w tak małym silniku stosunek nakładu pracy do oczekiwanych efektów jest bardzo mizerny.

Pozdrawiam Piotr

Piotrp_de

Miałem taki chyba 4 ccm - można zwiększyć moc o kilkanaście procent dodając do paliwa kilka kropel pewnego preparatu, którego nazwy nie chcę wymieniać bo niszczy też silniki. Formuła1 go też stosuje do benzynowców. I nie jest to nitrotoluen. HuSadam

----------------------------------------------------------------------- INTERIA.PL z najlepsza wyszukiwarka... >>>

HuSadam

Witajcie

W liście datowanym 28 lipca 2005 (09:06:48) można przeczytać:

A ja myślę że trzeba przede wszystkim: a - silnik DOBRZE wyregulować b - dobrać własciwą świecę do stosowanego paliwa c - dobrać najlepsze mozliwe smigło d - zastanowic sie nad oporami stawianymi przez model (kąty natarcia, skłony, powierzchnia)

Kiedys miałem taka ksiązkę na temat silników samochodowych. Myslą przewodnia książki było stwierdzenie że 90% silników pracuje na nieoptymalnych ustawieniach. Myślę że tym bardziej dotyczy to silników modelarskich.

Reply to
Teos

Silniki pochodzące z seryjnej produkcji dotyczy to także silników wyższej klasy ,a wynika to ze stosowanego procesu technologicznego maja szereg niedoróbek często niewidocznych gołym okiem.Upraszczając temat powiem ,że należy przyjrzeć się silnikowi od strony wlotu powietrza i mieszanki, aż do punktu dostarczenia jej nad tłok nie może być po drodze ostrych krawędzi bo to spowalnia transport paliwa następnym krokiem jest jeśli nie chodzi Ci o oszczędność paliwa a jedynie moc to silnik musi być doładowany wiekszą ilością powietrza i dlatego dysza wlotowa powinna mieć odpowiedni kształt tzn. średnica 1,5 razy większa jak standard i bardzo krótka i w jej przewężeniu rozpylacz ponieważ tam panuje najwyższe podciśnienie no i lekko rozwiercone otwory wylotowe paliwa o jakieś 30%,a jeśli silnik ma gażnik RC to trzeba popracować nad krztałtem koncówki rozpylacza wewnątrz przepustnicy.Takie przeróbki nie są skomplikowane nie szkodzą silnikowi a zysk mocy jest szacowany na ok 15-20 %

Reply to
Marian