gaszenie silnika spalinowego

Witam

Mam od kilku dni autko spalinowe i mam problem z gaszeniem go. W instrukcji jest napisane ze mozna go gasic zatykajac filtr powietrza lub zatykajac rure wydechowa. Jak gasze go w ten sposob to zalewa mi silnik i pozniej bardzo trudno go odpalic, co sie robi w takiej sytuacji?

Jak go zaleje juz to wtedy musze wykrecac swiece i ja czyscic oraz wypompowywac paliwo z komory spalania.

Nie mozna go gasic na przyklad przerywajac doplyw paliwa jakos? Wtedy by sie przynajmniej nie zalewal, ale czy to byloby bezpieczne dla silnika?

pozdr Krzysztof

Reply to
Krzysztof

Użytkownik Krzysztof napisał:

jakis kranik jak w motorach na wezyku sie nie da zalozyc? albo jakiskolwiek zacisk na wezyk

Reply to
AlexY

Witam! Dnia 14-09-2005 22:50, Użytkownik Krzysztof napisał:

Trzymaj się instrukcji. Gaszenie silnika poprzez zamknięcie paliwa nie jest wskazane ze względu na to iż przez moment elementy silnika pracują bez smarowania. Z tego samego powodu nie powinno dopuszczać się do skończenia paliwa w zbiorniku. Gaszenie silnika przez zatkanie rury wydechowej jest praktykowane najczęściej. Można również zatrzymać koło zamachowe. Jeśli jest to model torowy można to zrobić butem przez otwór w płycie podwozia. Widziałem również takich co zatrzymywali koło palcem. Osobiście nie próbowałem. Preferuje zatkanie rury. Proponuję poczytać to

Mariusz.

Reply to
Mariusz

Tak dla ścisłości to gasić można odpowiednią gaśnicą lub kocem...

Reply to
artmedia2WYTNIJTO

witam najprostszym oraz najbardziej odpowiednim sposobem gaszenia silnika jest odciecie zaplonu, pzdr

Bart

Reply to
BartEPBY
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
Reply to
Skazoo Bemowo RC
Reply to
Skazoo Bemowo RC

Przyglebienie gasi silnik jeszcze skuteczniej... A takie wypowiedzi skutecznie obniżają poziom grupy do takiego, co czyni tą grupę niewartą czytania...

Pozdrawiam Piotr

Piotrp_de