opory ruchu silnika spalinowego.

Witam

mam takie pytanie czy modelarski silnik spalinowy (2 suw) posiada jakies wyczuwalne opory przy kręceniu wałem (poza kompresją oczywiście)? Mam maly silnik spalinowy (2.5 ccm) wał kreci sie bez problemu ale wyczuwalne sa jakby delikatne "przeskoki" przy obracaniu wału (nie obraca sie on zbyt plynnie)Opor na moim silniku to jakby piasek na lozysku.. Dodam ze silnik nigdy nie byl odpalany wiec moza powiedziec ze jest nowy. Dodam ze chodzi mi tu o ruch w granicach zalozmy +/-45 stopni ( z dala od GMP. WYglada to jakby cos z lozyskiem , ale nie jestem pewien.Prosze o informacje, czy wal silnika spalinowego kreci sie bez (prawie)zadnych oporów poza GMP?

Nie wiem czy wyrazilem sie w miare jasno, mam nadzieje ze tak :) w razie czego slużę dalszym wyjaśnieniom.

Pozdrawiam Slawek

Reply to
Slawek