zaciskanie konektorów

Przepraszam za idiotyczne pytanie, ale jak się tym posługiwać?

muszę zacisnąć kilka konektorów "samochodowych i kilka małych (na goldpiny). czy to w ogóle jest wykonalne tym narzędziem? czy lepiej kombinerkami?

szczypce są trochę, hmm, niepodobne do tych, którymi posługiwałem się dotychczczas. Gdybym miał pod ręką prąd, to bym się nie bawił tą zabawką tylko bym zalutował, ale warunki są bezprądowe (a raczej nie mam lutownicy na 12v.

MAc

Reply to
MAc

Te szczypce nie bardzo . Raczej z rozmiarem szczęk 28 do 24

Reply to
Roh

Jak masz warunki bezprądowe, a potrzebujesz polutować, to proponuje zakup palcowej lutownicy na butan, np w DUŻYM hipermarkecie budowlanym (może być w zaczynającym się na literę C). Albo masz zwykły mały palnik, albo po dokręceniu specjalnej końcówki lutownicę, wielkość płomienia jest regulowana. Cena takiego zestawu porządnej firmy to koszt około 50 zł, przy czym butelka czystego butanu to około 10 zł (jak do zapalniczek).Próbowaliśmy na lotnisku polutować na próbę małe i większe elementy (przy średnim wietrze), co prawda nie jest to transofrmatorówka, ale awaryjne dało się polutować. I to całkiem nieżle. Serdecznie Tomek

Reply to
twojciechowski0

snipped-for-privacy@vp.pl napisał(a):

dzięki, zapomniałem o tym rozwiązaniu, wezmę oczywiście pod uwagę, bo chyba jest najrozsądniejsze - chociaż ponoć konektory najlepiej zaciskać a nie lutować..

Wracając do źródła - czy wskazane przeze mnie narzędzie nadaje się do czegokolwiek - czy też "tanie mięso itd..."?

MAc

Reply to
MAc

Dnia Sun, 29 Oct 2006 00:04:44 +0200, MAc napisał(a):

nadaje sie wylacznie do zaciskania konektorow okraglych np. takich jak pokazane sa tutaj:

punkty na szczekach informuja jakie konektory zaciskac na przewodach o okreslonym przekroju. Ten rodzaj szczypiec nie jest wg mnie dobry, gdyz zaciska konektor na plasko. Osobiscie uzywam szczypiec, ktore maja specjalny "zabek" punktowo zagniatajacy konektor. Dzieki temu konektor zachowuje okragly kształt i przewod trzyma sie mocniej.

Reply to
Arek Świtalski