Doładowanie silnika - maksymalna moc z 1l.

Witam,
Czy ktoś może wie jaką maksymalną moc można uzyskać z 1 litra pojemności silnika
spalinowego (benzyna).
Licząc także wszystkie dodatki, jak doładowanie, wzbogacenie mieszanki, itp.
pozdrawiam
PRS
Reply to
prs
Teoretycznie? - kilkaset razy wieksza niz obecnie. Wystarczy napelnic cylinder (przy odpowiednim polozeniu tloka) mieszanka paliwa z cieklym tlenem... ;-))))
pozdrowienia
krzys
Reply to
myszek
Dnia 23 Mar 2006 07:51:21 +0100, prs napisał(a):
Dwusuw czy Czterosuw ? Wankiel ?
Chodzi o litrowy silnik czy przelicznik KM/l pojemności w większych silnikach ?
Silnik w autach seryjnych czy czysto sportowych/doświadczalnych ?
Maksymalna moc uzyskana jest kwestią trwałości silnika. Z silnika malucha seryjnej pojemności wyciągano w RC koło 60 KM bez turbo i innych bajerów. Trwałośc takiego silnika to był 1 start lub kilka(naście) h pracy.
Ja obstawiam koło 150 KM/l
Reply to
dooh
Wankel to ciekawy - jak mu liczyc pojemnosc :-) A jak obroty :-)
Ale to w aucie niemal cywilnym chyba [Subaru].
Formula 1 wyciska ok 300 bez doladowania. Warto poszukac co pisza o silniczku hondy w F1, jak sprezarki byly jeszcze dozwolone.
A potem poczytac o amerykanskich dragsterach - zeby osiagnac 500km/h w ciagu 4.5s mocy trzeba sporo.
J.F.
silnika
Chodzi mi o silnik spalinowy 4 suwowy z doładowaniem i bez. Ale na mieszance dostępnej na stacjach benzynowych! A w F1 jak i Dragsterach używa się innych mieszanek paliwowych!
pozdrawiam PRS
Reply to
prs
Po pierwsze to tylko problem wydajnosci pompy. Po drugie, to tylko problem jednorazowy, bo nie sadze, zeby silnik wytrzymal wiecej niz jeden zaplon takiej mieszanki ;-)
pozdrowienia
krzys
Reply to
myszek
prs napisał(a):
Paliwo do F1 musi spełniać normy paliw dla zwykłych samochodów. Na tyle ściśle że zarówno F1 pojedzie na paliwie które kupisz na stacji jak i zwykły samochód na paliwie F1.
Oczywiście to ich paliwo jest trochę lepsze, ale tylko o takie trochę na jakie pozwalają normy produkcji paliw samochodowych.
Reply to
Tomasz Pyra
Ostatnio chyba nawet nie - paliwo ma byc publicznie dostepne, a FIA robi chromatograficzna probke i sprawdza czy jest zgodne.
Tak sie czasem zastanawiam czy jakies polskie V-Power/itp nie sa tymi paliwami z F1 - byc moze wprowadzenie do obrotu u nas jest najtansze i najprostsze.
J.F.
Właśnie miałem komiczną wizję bolidu F1 odjeżdzającego spod stacji tego typu
(swoją drogą niezła agroturystyka) strzelającego wydechem, ruszającego żabką i stającego 300m dalej w obłokach dymu :)
Może być tego V-Power 99+ to przywożą gdzieś zza granicy, ale z drugiej strony gdyby to było to samo paliwo na którym jeżdżą F1 to by to bardziej podkreślano w reklamach.
Reply to
Tomasz Pyra
Hm, z jednej strony masz racje, z drugiej .. to w koncu na jakich stacjach sprzedaja paliwo z F1 ?
J.F.
Użytkownik "prs" snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...
silnika
Moim zdaniem zasadniczą kwestią jest pytanie- czy to ma być silnik seryjny, dopuszczony do stosowania w pojazdach użytkowych, czy silnik jednostkowy. W silnikach seryjnych na przeszkodzie w wysilaniu silnika stoją względy ekologiczne. To jest moim zdaniem w tej chwili główna bariera. Wzrost temperatury spalania poprawia sprawność, ale generuje duże ilości NOx które muszą być zredukowane. Obniżenie temp. spalania (np. poprzez recyrkulację spalin) sprawia, że w silnikach z zapłonem samoczynnym generuje się duża ilość sadzy, któa trzeba utlenić do CO2. To są wszystko działania pogarszajace wskaźnik ekonomiczny użycia silnika w pojezdzie (wzrost zużycia paliwa)- niezależnie od wzrostu skomplikowania konstrukcji. Przykładowo silniki ze spalaniem mieszanki uwarstwionej (technologia FSI opracowana przez Boscha) dawałaby świetne rezultaty w ograniczeniu zużycia benzyny na mocach zdławionych, gdyby nie kwestie ekologiczne związane z koniecznością redukcji NOx poprzez spalenie za bogatej mieszanki (celowa generacja CO dla redukcji NOx). A gdzie jest bariera?? W 1995 roku jechałem Peugotem 406 z silnikiem HDI mającym z poj. 1,9 lub 2,0 (nie pamiętam dokładnie) moc 90 KM. Wydawał mi się ten wynik bardzo "wyśrubowany". Dziś seryjny silnik Volkswagena 2,0 TDI ma 150 czy 160 KM, a Toyoty 2,2 - 177 KM. Podrasowane silniki Volkswagena 2,0 TDI mają moc dochodzącą do 250 KM.
A o tym co będzie dalej zadecyduje ekologia ściśle powiązana z ekonomią.
T.
Reply to
marekjan
Bardziej mi chodzi o możliwości obecnej techniki w konstrukcji silnika, niż o ekologie. ;-) Co do paliwa w F1 to gdzieś przeczytałem, że paliwo F1 jest o wiele bogatsze w tlen niż normalne paliwa. Dodatkowo tak stworzą kształt nadwozia, aby opływające powietrze zagęszczało się niczym w sprężarce i później jest doprowadzane do silnika! :) (sprężarek już nie wolno używać!! ale sprężać bez sprężarek też można! :) )
Mi bardziej chodzi o możliwości techniczne (lub nawet tylko TEORETYCZNE) w maksymalnej mocy z 1 litra silnika spalinowego benzynowego, który spala benzynę bez DODATKÓW o licznie oktanów maks. 100.
Kiedyś przeczytałem, że chyba Honda zrobiła ekperymentalny silnik, że z 1 litra wycisnejli 220KM !! Zresztą w motorach są takie 'wycisnięte' silniki! :)
Ale czy Waszym zdaniem, można z 2 litrów wycisnąć 1000KM ?!
pozdrawiam PRS
Reply to
PRS
Użytkownik "PRS" snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...
Mnie jest znany przykład 2-cylindrowego silnika o pojemności 50 ccm (dwusów) który przy 19.000 rpm osiągał 20 KM. Min. obroty, przy których była stabilna praca oscylowały ok. 12.000 rpm. Skrzynka biegów musiła ich mieć 14.
W układach wielocylindrowych (mała pojemność z jednego cylindra) może i tak, taki krańcowy sposób wysilenia silnika jest tematem konstruktorów silników do F1. Trzeba rozważyć kwestie smarowania, chłodzenia (czasu pracy z taką mocą), silniki do F1 są na jeden wyścig i uważa się, że silnik nie jest właściwie skonstruowany, gdy może wytrzymać kilka wyścigów. T.
Reply to
marekjan
Silniczki modelarskie (bez doladowania!) w klasie F1C wyciagaja 1KM z 2.5cm^3 czyli mniej wiecej tyle samo (czyli 400KM z litra). Co prawda tylko przez 7s... :-)
pozdrowienia
krzys
Reply to
myszek
PRS napisał(a):
Seryjny silnik obecnie to 300KM z 2000ccm w samochodzie i okolo 180KM z 1400ccm w motocyklu. Granica obecnie jest wyznaczona chyba przez silniki F! i inne wyczynowce
Moze byc. Wlej sobie do baku nadtlenek wodoru czyli wode utleniona ;)
Eeee... od lat uzywane w sporcie i nie tylko. Na przyklad w seryjnych motocyklach doladowanie dynamiczne ma juz ponad 10 lat.
Mysle, ze teoretycznego kresu mozliwosci jeszcze nie znamy. Oczywiscie mozna policzyc ile teoretycznie moznaby osiagnac, gdyby do cylindra wtlaczac czysciusienki tlen z jakims super stezonym paliwem. Ale chyba nie o to chodzi?
Jakie wycisniete? Bez przesady :)
Teoretycznie rzecz biorac? Chyba mogloby byc osiagalne. Z niepraktycznie waskim zakresem obrotow uzytecznych.
Reply to
zbigi
Do mojej pamieci z czasow namietnej lektury 'Modelarza'? ;-) Tak na szybko, to tekst z:
to co pamietam.
pozdrowienia
krzys
Reply to