Mteriały stosowane do produkcji opraw oświetleniowych

Wiatm;
Jakie materiały sa najczęsciej stosowane i wykorzystywane w produkcji opraw
oświetleniowych?;
moze mozecie mi polecic jakąś ksiązke lub strone na ten temat (w google
szukalem);
pozdrawial
Ludwis
Reply to
Ludwis
Szklo, blacha i biala farba :-)
J.F.
Technika Swietlna` 98 Poradnik-Informator - praca zbiorowa.
Stosuje sie prawie wszystkie materialy w zaleznosci od rodzaju zródla swiatla, jego formy, temperatury, zamierzonych wlasciwosci optycznych itd. itp. Wpisz w googlach grafika haslo "lampa", przejdz do sklepu z oswietleniem i sam sie domyslisz co i jak.
Reply to
nevada3
Witam Najpewniejsze źródło to zapewne Polskie Normy. Jeżeli pzrze oprawę rozumiec to w co wkreca się lub mocuje zarówkę to, spotykałem: metalowe (stalowe kadmowane) z wkładką ceramiczną ceramiczne ebonitowe z wkładka ceramiczną - już chyba nie sa produkowane
Reply to
Paweł Pracki
jakiś super zastosowań się detale jeszcze kadmuje. Ale nigdy oprawkę do żarowki. Tomek
Reply to
Tomek
Użytkownik "Paweł Pracki" ...
Nie chodzi mi o oprawki do źrodeł światła ale oprawy oświetleniowe
Reply to
Ludwis
Ludwis snipped-for-privacy@gmail.com napisał(a):
Najczęściej to metale, szkło i tworzywa sztuczne :))) A wejdź sobie choćby na
otwórz katalog i zobacz w specyfikacjach to tam jest napisane. pzdr., PB
Reply to
Paweł Bochenek
Wielkie dzieki :D ; a domy buduje sie z drewna , satli i betonu ;D;D Mozektos zna jakies dokladniejsze dane materiałowe ? Pozdrawiam Ludwis
Reply to
Ludwis
Materiały w zależności od pełnionej funkcji określa się na podstawie wymagań wytrzymałościowych, termicznych i optycznych. Oczywiście ważna też jest cena, no i materiały "zwyczajowo" używane w firmie. Sprecyzuj trochę pytanie, to może będę w stanie Ci pomóc.
Zawodowo zajmuję się projektowaniem opraw oświetleniowych i nigdy nie widziałem strony czy książki na ten temat. Głównie bazuje się na materiałach reklamowych, dostarczonych przez dział zakupów, wybierając te, które spełniają wymagania.
pozdr. Grzechoo
Reply to
Grzechoo