brushless DC - temat pracy przejsciowej....pomozcie prosze!!!! (dlugie)

Mam do Was drodzy modelarze gor±c± pro¶bê, otoz:
Obecnie jestem na 8 semestrze Automatyki i Robotyki na PW. Mam do napisania
prace przejsciowa, postanowilem wiec polaczyc "przyjemne" z pozytecznym i
dopasowac temat pracy do wlasnych zainteresowan i potrzeb. Po dlugich
negocjacjach z promotorem udalo mi sie wynegocjowac nastepujacy temat pracy
"Opracowanie stanowiska labolatoryjnego do badania parametrow mikrosilniokow
pradu stalego z komutacja elektroniczna (brushless DC)". Oczywi¶cie wszyscy
juz wiedza o jakie silniczki chodzi :). Moim zadaniem bedzie min.
zaprojektowanie sterownika do silniczkow 3-f. Stanowisko zostanie
zamontowane w uczelnianym labolatorium i zadaniem studentow bedzie badanie
parametrow danego silniczka oraz modyfikowanie i optymalizacja
oprogramowania pod katem max. osiagow.
Obecnie jestem na etapie gromadzenia potrzebnych informacji, no ale wiadomo
google wszystkiego nie wygooglaja. Oczywiscie chodzi mi o jakies praktyczne
wiadomosci poparte Waszym wieloletnim doswiadczeniem, moze kto¶ poda jakies
sznurki itd...
Druga sprawa dotyczy przygotowanego przeze mnie referatu na ten temat. Mam
go wyglosic na seminarium za mniej wiecej 2 tygodnie, wobec czego potrzebne
mi s± zdjêcia w/w silniczkow (w wysokiej jako¶ci), modele matematyczne,
rysunki techniczne, prezentacje itp..... Mo¿e kto¶ z Was ma tak¿e filmy z
lotów (w wysokiej jakosci) przy uzyciu tego typu napedow, bad¼
zarejestrowane jakies do¶wiadczenia z tymi silniczkami. Potrzebne mi to
zobrazowania zastosowan tego typu silniczkow.....
Z góry dziekuje,
przepraszam za zawracanie glowy,
pozdrawiam
Switch`ak
Reply to
Switch`ak
Kolega z Mechatroniki ?
mikrosilniokow
To to laboratorium juz powstalo, czy nadal sie buja ? Jak z wizualzacja zajec na zewnatrz sali ? ;-) huh, zrobione ? realizowal to moj kolega z grupy, ale jeszcze chyba mu sie nie udalo ;-)
Jesli chcesz, to moge Ci pozyczyc dwa silniczki, przerobiony i pierwowzor do pokazaniana zywo czym sie roznia ;-)
Pozdrawiam Jan Domanski
Reply to
yahu
Wydzia³ Elektryczny, kierunek Automatyka i Robotyka, specjalno¶æ napêd elektryczny, praca pod opieka instytutu Mikromaszyn El.
Labolatorium juz jest, ja mam zbudowac stanowisko wchodzace w sklad tego labolatorium. I nad tym wlasnie pracuje. Wszystko musi byc gotowe do polowy czerwca (malo czasu :(( )
O to, to nawet prosic nie ¶mia³em, oczywi¶cie bylaby to swietna sprawa pokazac cosik takiego na seminarium podczas referowania. Uczelnia ma zakupiæ kilka silniczkow na te potrzeby, ale mysle ze to troszeczke potrwa
rowniez pozdrawiam i dziekuje Switch`ak
ps. a mo¿e puki co mialbys mozliwo¶æ strzelenia kilku szczegolowych fotek tych silniczkow
Reply to
Switch`ak