motoszybowiec-spaliniak

Prosze o informacje, chodzi mi o motoszybowiec z napedem spalinowym.
Chcialem zastosowac silnik OS 10FP, czyli najmiejszy i tu mam dylemat:
pytajac znajomych pojawily sie dwie tezy odnosnie zamontowania.
Szybowiec ma 1,8m. rozpietosci i mial silnik elektryczny. Chcialem go
zamienic na spalinowy, i dac w te same miejsce, ale uslyszalem ze
powinien byc na wiezyczce. Po kilku dniach napomknelem znajomemu o
mojej konstrukcji a ten stwierdzil "odbilo ci najlepsze miejsce na
silnik to stare miejsce po napedzie elektrycznym. Czy jest jakies
rozwiazanie bardziej prawidlowe? Ta wiezyczka to mi sie nie podoba, za
dużo kombinowania, z kolei nie wiem czy są jakies smigla skladane do
silnika spalinowego, moze mnie ktos oswieci. Mam zwykle śmigla 7x4,
ale jak sie zle ustawi przy ladowaniu w pionie, to pewnie sie polamie.
Czy ja dobrze kombinuje? W spaliniaku odpada kwestia ladowania aku,
mam PULSARA2, ale na razie braklo na jakies dobre aku, a tak doleje
paliwa i w gore, a ten silniczek ekstra chodzi, tylko pomrukuje.
prosze o pomoc bardziej doswiadczonych.
Reply to
Darek