[pancerka] Lufa do Tiger II

Czesc Chcialem kupic na prezent m.in. metalowa lufe do Tygrysa II Tamiya 35252. Wybralem polska ale okazala sie krotsza od tej w modelu i od metalowej Edwarda. Poniewaz nie mam zadnych referencji (wole samoloty) to prosze o informacje, kto ma racje: TAMIYAN i Edward czy ABER ? Z gory dzieki Pzdr Krzysiek

Reply to
Krzysiek

Jeżeli chodzi o lufę w stanie spoczynku Tamiya i Eduard są prawidłowsze. Natomiast 'długość' lufy w tym wypadku jest dość umowna ponieważ po kilku strzałach zmianiała się właściwości płynu w oporopowrotnikach i lufa stawała się "krótsza" - o kila do kilkunastu cm. Akutat lufa się cofała wgłąd tej osłony ze śrubami więć można jakoś tą któtszą lufę obronić merytorycznie :-)) Dlatego po ok 20-30 strzałach oddanych w któtkim czasie Kwk musiał zostać przerywać ogień albo groziło poważne uszkodzenie działa. Gdy płyn odpoczął czołg mógł kontunować walkę.

HTH Marek

P.S. BTW Kiedyś zwracałem uwagę Armo uwagę że ich lufa jest za krótka (o ~2mm) ale chyba to nie pomogło.

Reply to
Marek Jaszczolt

No racja, ale ana jest krotsza na najcienszym, dlugim odcinku, wiec nie mozna tego wytlumaczyc oporopowrotnikiem. No i ok. 4 mm :-( Chyba wymienie na Edwarda, bo lufa to wazna czesc Tygrysa i szkoda mi tych paru mm :-) Pzdr Krzysiek

Reply to
koleszcz

Krzysiek snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał(a):

A ja mam pytanie czy aby na pewno chodzi o lufe do Tygrysa II czy Tygrysa I ? Bo ja wiem, że ABER jeszcze nie produkuje lufy ani do I ani do II. Więc może to nie ta firma. A co do długości lufy to na 100%, ABER swoje robi na podstawie oryginalnych rysunków lub wg zrobionych pomiarów istniejących pojazdów w muzeach. :-)

Pozdrawiam

GROBER

Reply to
Robert Grabowski

Czesc Oczywiscie chodzi o lufe ARMO a nie ABER jak to natychmiast skojarzyl kolega Marek. Przepraszam za blad, ale lepiej znam sie na samolotach. Pzdr Krzysiek

Reply to
koleszcz

Armo mimo "tej podejrzanej długości". Precyzja wykonania jest najlepsza. A co to tyvh milimetrów - w modelu tez jest trochę wymiarowych błedów zdaje się... pozdr Wojtek

Reply to
wojciech.maka