Nowy

Milo jest mi powitac szanownych grupowiczow.
Po dwudziestu paru latach znowu mnie cos zasysa do malego lotnictwa. Czy to
jest uleczalne?
W okresie mlodzienczym zaczynalem od niesmiertelnej jaskolki, przez nieco
wieksze szybowce dostepne w owym czasie CSH. Ostatnim modelem byl radziecki
zestaw F2D combat na uwiezi. Na tym etapie musialem skonczyc modelarstwo,
gdyz przyszedl okres matury, studow, zalozenia rodziny.
Teraz, po stabilizacji zyciowej znowu mnie cos tknelo i zaczalem ponad rok
temu czytac regularnie liste.
Pewnego dnia podjalem decyzje. Tez bede latal. Aby nie zapuszczac sie w
niezbyt znany mi swiat RC zaczynam od uwiezi.
Liczac na wasza pomoc w sprawach roznych, pozostaje z szacunkiem dla calej
grupy.
Piotrek
Reply to
Piotr Sobierajewicz
U¿ytkownik "Piotr Sobierajewicz" <p snipped-for-privacy@wp.pl napisa³ w wiadomo¶ci news:ct3t3d$kes$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...
Wtej syt³acji zaczo³ bym od modelarstwa RC. Sam zaczyna³em swojom fascynacje modelarstwem, od modeli RC(radio control). Jestem pocz±tkuj±cym pilotem modeli RC choæ zajmuje siê jusz tym 9lat, i nietylko latam ale próbuje równiesz modelarstwa samochodowego jak i ³udkarskiego. System RC daje mo¿liwo¶æ swobodnego jak i precyzyjnego pilotowania modelu czy to lataj±cego czy je¿d¿±cego lub p³ywaj±cego mo¿liwo¶ci s± ogromne. ka¿da z technik czy to swobodnielataj±ce czy na uwiêzi lub radio sterowane, te techniki maj± swoj± dusze. A w modelarstwie RC podoba mi siê to ¿e mo¿na poczyæ model na w³asnej sku¿e. Pilotarz takiego modelu to fascynuj±ce uczucie nie do opisania, czeba tego poprostu sprubowaæ.
Reply to
Marcin Peszko
U¿ytkownik Marcin Peszko <optic snipped-for-privacy@vp.pl w wiadomo¶ci do grup dyskusyjnych napisa³:ct42ha$6f5$ snipped-for-privacy@news.onet.pl... ciach...
Marcinie, mo¿e spróbuj najpierw w³±czyæ sprawdzanie pisowni przed wys³aniem posta ;o)
Cze¶æ Piotrze, masz du¿o racji w swoim pomy¶le na powrót, patrz krytycznie na wszelkie wyst±pienia mówi±ce o wy¿szo¶ci RC nad pozosta³ymi formami modelarstwa.
Reply to
Renart F.
lotnictwa. ..............
Piotrze
Witaj w grupie powracajacych (z moich obserwacji, przynajmniej jesli chodzi o RC wynika ze jest ich tak samo duzo ja "nowych"). Wiele sie w miedzyczasie w modelarstwie zmienilo, przewaznie na korzysc :-) Z wlasnych i paru innych Kolegow polecam Ci wszechstronne poinformowanie sie, zanim wydasz pierwsze pieniadze. Jesli tego jeszcze nie zrobiles to rozejrzyj sie poza ta grupa, aby zdobyc troche rozeznania.
Bardzo dobrym punktem startu jest strona Kolegow z PWM, szczegolnie tutaj:
szeroko rozumianych sprawach RC zapraszam tez do naszego Wirtualnego Klubu Modelarzy RC
gdzie znajdziesz mnostwo informacji i bardzo kolezenska atmosfere. Jesli jestes z Warszawy, badz okolic to odwiedz kiedys w weekend ekipe na Dzialkowej, nie ma to jak wrazenia i doswiadczenia z pierwszej reki. Tak czy inaczej zycze Ci wiele zabawy!!!
Alex
Reply to
Alex
Cze¶æ, ja te¿ uwa¿am ¿e warto robiæ to na co ma siê ochotê. Chcesz RC to RC, chcesz uwiê¼ itd... tu sobie mo¿na pozwoliæ na ca³kowit± niezale¿no¶æ, dla w³asnej przyjemno¶ci. Dlatego np. je¿d¿ê na sk³adaku (to taki rower)a nie na góralu bo sprawia mi to wielk± radochê, przez sentyment, pierwszy rower jaki dosta³em od ojca to by³ jeden z pierwszych sk³adaków z Rometu, jeszcze nie mia³ nazwy Karat. I jak przysta³o na czterdziestolatka je¿d¿ê jak w filmie "Czterdziestolatek" na sk³adaczku co wielokrotnie na ulicach Warszawy budzi u¶miechy, a córki nawet ¿artuj± ¿e wygl±dam na tym rowerku jak "je¿d¿±cy inaczej" a ja mam to ca³kowicie gdzie¶.
Yogi babuuu...!!!
Pozdrawiam Andy
Reply to
Andrzej
Dziêki za ¿yczliwe przywitanie. Czytaj± od ponad roku grupe, witryne i inne wszelakie www juz czuje sie swojsko wsrod Was. RC jest zapewne fantastyczne, ale poniewa¿ moj etap rozwoju zatrzyma sie na C/L, z tego tez punktu planuje wystartowac, zeby przypadkiem nie pluc sobie w brode w przyszlosci z calkowitego braku doswiadczenia. Co z tego ze pociagaja mnie heli. Finanse nie stanowia bariery i moglbym przeskoczyc moj modelarski okres przedszkolny, ale wyznajac zasade "powoli, a skutecznie" uwazam, ze kazdy musi przejsc kolejne stopnie wtajemniczenia. A tak na marginesie jestem z Kielc, cztrdziestka stuknela mi nie tak dawno, a na swoim Karacie te¿ smigam od wielkiego swieta:))) Piotrek
Reply to
Piotr Sobierajewicz
U¿ytkownik "Piotr Sobierajewicz" :...............
wtajemniczenia. ...................
Modelarstwo w naszym wieku to ma glownie bawic, bo na wychowanie juz za pozno ;-)
Jak masz ochote na uwiez, czemu nie. Odnoszac sie jednak do powyzszego - oprocz powtorki z obrobki balsy uwiez duzo ci nie da (oczywiscie oprocz bezcennej frajdy) edukacyjnie. Z drugiej strony silnik mozesz kupic normalny - znaczy RC, bo w OS-a czy Mvvs;a CL chyba nie warto wchodzic, a potem go ew. wsadzic w model RC. A zaczynanie z uwiezia ma cudowna zalete - praktycznie zerowe inwestycje (no, linki). A jak sie czlowiekowi RC znudzi, to zostaje z zabawkami za tysiac - dwa.
Dla starego uwieziowca polecam kilka fotek sentymentalnych:

kojot
Reply to
kojot
Chcia³bym dorzuciæ swoj± opiniê na temat sensu wchodzenia w uwiêziówki. Równie¿ powróci³em do modelarstwa i to a¿ po ponad 20 latach. Pokutuje ci±gle opinia ¿e jest to modelarstwo dla pocz±tkuj±cych a RC to jest to do czego ka¿dy szanuj±cy siê modelarz powinien d±¿yæ. Uwa¿am ¿e jest to po prostu inna konkurencja modelarska i tyle. Od 2 lat z synami robimy modele akrobacyjne. Daje nam to ogromn± przyjemno¶æ. Wspaniale jest czuæ model w rêce, jego drgania, jak "ci±gnie" mocno lub traci naci±g. Jest to dos³owna wiê¼ pilota z modelem i mo¿na reagowaæ nie tylko obserwuj±c go ale i czuj±c. W czasie lotu adrenalina wzrasta bo lata siê nisko (przepisowe 1,5 m ) refleks wytê¿ony bo nie ma czasu na pomy³ki a rady radiowców ¿e jak co¶ niedobrego siê dzieje to do góry i tam siê zastanowiæ tu nie przejdzie. W porzekadle jest ¿e im g³êbiej w las tym wiêcej drzew tak i w "zwyk³ych" uwiêziówkach jest sporo problemów do przeskoczenia. Jak kiedy¶ czyta³em ¿e potrzeba kilkadziesi±t lotów ¿eby model dobrze wyregulowaæ to nie wierzy³em, bo co tam mo¿na regulowaæ, ale teraz wierzê. W tej chwili mamy 2 modele do treningu na MVVS 2,5 i 4,6. Tym wiêkszym wykonujê pe³ny program FAI i teraz doszlifowujê precyzjê wykonania figur. W tym roku planujê zrobiæ model zawodniczy na silnik 8 cm. Koledzy namawiaj± mnie rzuæ tê uwiê¼ i we¼ siê za radio, ale jak mo¿na zdradziæ tak piêkn± konkurencjê F2B. ¯yczê powodzenia. Wojtek.
Reply to
woj-tech