Nowy wita!!

Planuje zakup modelu jednakże nie wiem co wybrać na początek. Pierwsze o czym myślałem to zabawki gdzie sterowanie odbywa się za pomocą silników.
Jakie macie opinie na temat takich właśnie tanich zabawek? Radzono mi jednak w sklepach modelarskich oraz czytałem wcześniejsze posty z radami dla początkujących na grupie i dowiedziałem się, że najlepiej zaczynać od szybowca z aparaturą 2-kanałową. Przeglądając oferty sklepów spodobał mi się model "ZEFIREK", który to występuje w dwóch wersjach - zwykły i elektryk. Ponieważ róznica w cenie jest niewielka zastanawiam się czy nie kupić odrazu wersji z silnikiem tymbardziej, że chyba ciężko jest startować takiego szybowca bez silnika. Zastanawiam się też czy do wersji z silnikiem trzeba by koniecznie aparaturę 3-kanałową (gdyby poprostu silnika używać tylko jako "wyciągarki" i niezbyt szczególnie interesować się nim w czasie lotu ;-)). Poza różnicą w cenie pomiędzy wesją klasyczną i elektro (80zł) czy wersja elektryczna dużo by powiększyła koszty zestawu? Ponadto to oczywiście mam pytanko czy model lata tak ładnie jak wygląda i czy ktoś mógłby mi coś więcej o nim napisać. Czy to dobry zakup na początek, jaką aparaturkę do tego byście polecali? Ostatnie moje pytanko: Czy w modelarstwie można liczyć na obniżki posezonowe i czy teraz jest właśnie okres sprzyjający "negocjacji" cen? A może warto poczekać miesiąc czy dwa i nie mając dużych funduszy poczekać z zabawą do przyszłego roku?
Szybowca można obejrzeć m.in. tutaj:
http://www.modelmaking.pl/ires/oferta/1/5/166 /
a musi być Radio na pocżątek - nie może być szybowiec do holowania ? też znakomita i zabawa i nauka i piękny model np Czapla z Model Making
--
http://www.avia.tarman.pl
snipped-for-privacy@poczta.onet.pl
Dnia 2004-09-02 01:07, Użytkownik Gadget napisał:

To nie jest najlepszy pomysł. Jeśli napęd będzie stale włączony, to: - każde awaryjne (nieoblatany model, świeży pilot!) lądowanie z napędem skończy się mniej lub bardziej malowniczą kupką trocin - zakładając, że utrzymasz model w powietrzu, będziesz zmuszony latać aż do wyczerpania cel - patrz pkt. wyżej - tak traktowany pakiet napędowy szybko się zniszczy (za mocne rozładowanie) - koniecznie będzie oczywiście osobne zasilanie odbiornika i serw
Są różne patenty na wyłączanie silnika bez konieczności użycia 3-go kanału (np. wyłącznik czasowy, wyłączniki od krańcowego położenia serwa wysokości), ale i tak są to metody mocno utrudniające latanie. Tak więc minimum 3 kanały są mocno polecane.

Eee, nie zauważyłem. To nie jest masówka.
--
Jakub Witkowski
z domeny gts /kropka/ pl

jakies
W tych tanszych aparaturach tez mozna w miare latwo wyprowadzic na zewnatrz sygnal do podlaczenia FMS. Ja tak zrobilem w Hitec Ranger II N i dzialalo znakomiecie. Wtedy mozna bylo oprocz szybowcow polatac tez na silnikowcach - wtedy gaz na klawiaturze ;o)
pozdrowienia
Dnia 02/09/04 01:07, Użytkownik Gadget napisał:

Trochę tak. Dodatkowe koszty będą się wiązały z: - zakupem pakietów napędowych (dla szybowca bez napędu wystarczy jeden odbiornikowi) - ładowarką (dla szybowca bez napędu wystarczy mała tania) - regulatorem i silnikiem
Szybowiec klasyczny może za to potrzebować holu (jeśli nie masz w zasięgu zbocza).
Pozdrawiam,
Kuba

Kuba ma rację. Oprócz ceny modelu, zapytaj sprzedawcę co jeszcze potrzebujesz aby polecieć. - ładowarka: ~200,- - pakiet: ~50-100,- - regler: ~100-150,- - silnik/piasta/śmigła/kable/wtyczki: ~100,-
O tych 80,- zł to zapomnij.
Adam

dobre reglerki mozna kupic za 85zl!
pozdrowienia