Oklejanie skrzydeł fornirem

Witamy Próbowałem oklejić styropianowe rdzenie skrzydeł wcześniej namoczonym fornirem topolowym przy użyciu wikolu w formie negatywowej pozostałej po wycięciu rdzenia. Skrzydła po czterech dniach suszenia spleśniały a nie wyschły. Może ktoś wie jakiego użyć kleju żeby zechciał wyschnąć a nie spleśnieć, zależy mi aby przed klejeniem fornir pomoczyć bo jest lekko pofalowany gdyby był prosty klejił bym to żywicą i nie było by problemu z suszeniem. Może ktoś ma jakis pomysł. Pozdrawiamy Adam i Bartek.

Reply to
Bartek Cyboran

Proponuje go wyprasować.

Reply to
Skazoo Bemowo ErCe

zle zle i jeszcze raz zle fornir sie klei najlepiej zywica EPIDIAN 53 i nawet pofalowany fornir nie stoi na przeszkodzie sek w tym ze trzeba miec przygotowany oprocz rdzenia negatyw po zlozeniu "kanapki" nalezy wszystko przygniesc czyms ciezkim i plaskim zeby rownomiernie docinac ja uzywam do tego cegiel (pustaki sie nadaja wysmienicie) oczywisice calosc musi lezec na rownym terenie

Reply to
Zizu

a jak wyglada technologia pokrywania tkanina, jesli mozna?

Reply to
tomla

U nas wygląda to tak : rdzenie płatów wycinamy wycinarką drutową z bloku styro / każdą połówkę płata oddzielnie - i tym samym pozostaja nam odcięte formatki tak z góry jak i z dołu , które wykorzystujemy jako docisk poszycia . oczywiście musi cały bloczek lezeć na równiutkim stole : czyli odcięta formatka + rdzeń + poszycie z lepiszczem + formatka + decha modelarska + docisk w miarę równiutki na całej powierzchni . Lepiszcze może byc różne ale pod żadnym pozorem wikol / polimerowe bądź żywica Ep-53

  • Z-1 / Dlatego kleimy od górnego poszycia, coby lepiszcze opadało na rdzeń . Oczywiście nie musi byc całe poszycie pokryte lepiszczem - wystarczy gęsta kratownica. A Tkanina ? podobnie tylko że pomiędzy tkaninę a górną formatkę folia tkanina rzędu 60g/m 2 choć może być 33g/m2 Ale pod malowanie np akrylem samoch musi być na poszyciu położona tkanina
25g/m2 odsączona włkiem gumowym przez ręcznik papierowy potem szpachla szlifowania całe życie i lakier w pomieszczeniu czystym zamkniętym
Reply to
Jerzy

/ polimerowe bądź żywica Ep-53

Użyj utwardzacza TFF zamiast Z 1 w tej operacji. Dla czego ? TFF jest : Odporny na wahania temperatury i wilgotność powietrza Żywica utwardzana TFF ma lepsze właściwości adhezyjne(przyleganie). Żywica z TFF nie wchłaniana jest przez fornir (waga). Słabsze właściwości uczulające. Cena na poziomie Z 1. W żadnym wypadku nie używaj żywicy poliestrowej!!!!!! Rozpuszcza styropian !!!!! Fornir pokryj żywicą z mieszaną z TFF za pomocą małego jednorazowego wałeczka-tylko wałeczek tkaniny o krótkim włosem za 4 zł .Wałeczek z gąbki spychnie i zacznie się kruszyć pod wpływem składników żywicy !! Po CIENKIM ,CIENIUTKIM !!!!!!!!! pokryciu wewnętrznej powierzchni forniru możesz wyciąć w ząbki kawałek plastiku i taką zębatą szpachelką przeciągnąć po fornirze pokrytym żywicą aby zciągnąć nadmiar żywicy i jednocześnie utworzą się mini wałeczki żywicy . W miejscu styku klejonej powierzchni górnej i dolnej możesz nałożyć za pomocą strzykawki żywicę z mikrobalonem-taki długi makaron. Resztę opisali koledzy !

Reply to
Roman B

E 5 za gęsty !

Reply to
Roman B

Użytkownik "Roman B" snipped-for-privacy@kr.onet.pl> napisał w wiadomości news:cl2cfj$hca$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Pozdr. Adam i Bartek.

Reply to
Bartek Cyboran

czy utwradzacz TFF dodaje sie w tym samym stosunku co Z1? i gdzie go mozna dostac?

Reply to
Zizu

Użytkownik "Bartek Cyboran" snipped-for-privacy@tlen.pl napisał w wiadomości news:cl2qt4$p4e$ snipped-for-privacy@nat2.broker.com.pl...

Czy klej polimerowy rozcieńczony np. białym denaturatem wyschnie w formie styropianowej ? Poprostu chce pokryć rdzeń styropianowy fornirem bardzo małym kosztem.

Reply to
Bartek Cyboran

Z glebin modelarni ...

RB> ... RB> W miejscu styku klejonej powierzchni górnej i dolnej możesz nałożyć za RB> pomocą strzykawki żywicę z mikrobalonem-taki długi makaron. RB> Resztę opisali koledzy !

A mozeci mi wyjasnic jakie zartosowanie ma to wykonczenie plata? na krawedzi splywu? I czy proporcia wypelniacz-zywica mam byc w stone gestosci mikrobalonu czy zywicy? Cos jak pasta za zebow czy gestrza? To moje pierwsze doswaidczenia z kryciem i chlone kada odrobine wiedzy. Pozdrawiam MarCiu

Reply to
Marciu11 - Viper

27dag / 1kg żywicy Adam
Reply to
ALyan

Modyfikator w E53 rozpuszcza styropian Adam

Reply to
ALyan

No prosze... Kolejne madre zarzuty do E53. Tylko, ze nikt nie napisal "MNIE E53 rozpuscil styropian".

Darujcie sobie takie wypowiedzi w stylu "nie probowalem, ale pewnie bedzie tak..."

BTW mnie jakos nigdy nie rozpuscil styropianu.

Marcin

Reply to
Marcin Klimowicz

Właśnie laminowałem depron używając E52 i Z1 - nie zżera depronu, nie zeżre styropianu.

Reply to
PiotrP

Pasta do zebów ale "luźna". Zrób z i bez zobaczysz róznice

Reply to
Roman B

E 53>E52 czyli E 52 rózne od E 53 Co nie zmienia faktu ,że E 53 nie zżera

Chcesz najtańszym kosztem ? Czytaj precla !

Reply to
Roman B

A czy ja napisałem, że to to samo? Dzielę sie doswiadczeniem z E52

Reply to
PiotrP