Papierowe modele jacht贸w...

Witam wszystkich....
Zwracam si臋 do Was jako mi艂o艣nik贸w modelalarstwa z pro艣b膮 o pomoc. Ot贸偶 mo偶e kto艣 m贸g艂by mi poda膰 jakie艣 adresy stron lub ewentualnie przes艂a膰 swoje zbiory
na termat modelarstwa jacht贸w, statk贸w, stateczk贸w, etc. Chodzi mi 偶e tak powiem o instrukcje jakiego艣 origami albo czego艣 pokrewnego w wyniku kt贸rego z kartki papieru (sklejki, etc nie wiem nie znam sie na tym zabardzo) uzyskam model jachtu, statku..
Generalnie chodzi mi o to 偶eby (jak si臋 uda) pokaza膰 na tych modelach 偶e mo偶na te偶 p艂yn膮膰 pod wiatr oraz og贸lnie zasady p艂ywalno艣ci r贸偶nego rodzaju statk贸w i dzia艂ania 偶agli. Zwi膮zane jset to z projektem "Fizyka pod 偶aglami" maj膮cym si臋 odby膰 w ramach Festiwalu Nauki, ale to inna historia.
Wobec tego bardzo prosz臋, je偶eli kto艣 ma "przepisy" na jakie艣 ciekawe modele stateczk贸w z papieru o podzielenie si臋 nimi..
Hmmm, a mo偶e kto艣 chcia艂by wkona膰 takie modele..:) Modele te zaprezentowane by艂yby podczas wy偶ej wspomnianego Festiwalu kt贸ry odb臋dzie si臋 na Politechnice Warszawskiej. B臋dzi臋 to impreza bardzo medialna tak wi臋c mo偶e to by膰 te偶 reklama dla Was ;)
Wi臋cej o projekcie Fizyka pod 呕aglami na stronie http://www.rejs.samorzad.if.pw.edu.pl/news/news.php
Pozdrawiam serdecznie
--
Wys艂ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Zenada...
Naprawde nie macie honoru? Na morze z tak膮 sciem膮?
"Niech prawdziwi modelarze przysl膮 swoj膮 krwawice, a my to sprzedamy dla organizatora festiwalu, ktory zaplaci nam za rejs..."
Marcin

mo偶e
zbiory
powiem
kartki
mo偶na
statk贸w i

si臋
modele
zaprezentowane
Politechnice
reklama
U偶ytkownik "Marcin :: paradox" napisa艂 :

Czy moglbys przyblizyc, co jest zenujacego w pracach na rzecz imprezy IMO wielce pozytecznej i zupelnie nie komercyjnej jaka jest Festiwal Nauki?
Kilka bookmarkow to czyjas krwawica? A moze zrobienie czegos za friko dla satysfakcji i pozytku dla innych? Oj, chyba kaski powinny byc obowiazkowe nie tylko w F2C czy F5D...
Krzysiek kojot Choroszko
BTW. Na pewno zenada za to jest brak umiejetnosci poprawnego cytowania i udzielania odpowiedzi w usenecie.
Witaj!
Na poczatek uwaga o cytowaniu i odpowiedziach. Stosuje prosta i logiczna zasade, ze jezeli odnosze sie do calego posta, a nie konkretnych zdan, to oszczedzajac czytelnikowi machania myszk膮 do dolu, w poszukiwaniu odpowiedzi, umieszczam ja na gorze, a oryginal pozostawiam zazwyczaj w calosci ponizej, aby bylo wiadomo, czego dotyczy post, w przypadku, gdy newsreader zgubilby cytowany post.
Musze powiedziedziec, ze masz chyba na mnie alergie, bo znow odruchowo reagujesz agresj膮 na moja wypowiedz, zamiast chwile pomyslec nad jej motywami.
Nie wiem, czy zadales sobie trud, aby przeczytac o co chodzi w projekcie "Fizyka pod zaglami"? [http://www.rejs.samorzad.if.pw.edu.pl/news/news.php ]
Poza tym, ze latam, jestem starym zeglarzem. Kocham i niebo i morze. Nienawidze, gdy ktos do jednego lub drugiego dopina polityke, albo zaczyna uprawiac scieme.
To co do zywiolow. Natomiast rowniez w zyciu codziennym nie cierpie sciemniaczy i patalachow, ludzi, ktorzy biora sie za cos o czym nie maja pojecia i to nie po to zeby SIE TEGO NAUCZYC, ale zeby NAUCZAC. Klasyczna sytuacja: nie majac zadnych uprawnien, czy kompetencji brac zlecenie, bo szwagier jest wojtem i da zarobic, tylko trzeba dla picu machnac jakis glupowaty projekt, zeby NIKt sie nie czepial. Alternatywnych przykladow w tym kraju bez liku.
A teraz o co mi chodzilo. Choc z niechecia, bo to znow OT, napisze pelniejszymi zdaniami, bo chyba poprzednio bylo za malo wyraznie.
Nie mam nic przeciwko Festiwalowi Nauki. Wrecz przeciwnie! Chcialbym, aby byl zrobiony przez ludzi kompetentnych z pozytkiem dla odwiedzajacych.
Ale oto, jak to dla mnie wyglada:
Grupa studencikow chcialaby sobie za friko poplynac w rejs. Co robimy? Bierzemy ze sob膮 paru pracownikow naukowych i robimy iluzje "wyjazdu edukacyjnego" - klasyka fundrisingu. Na stronie i w prospektach piszemy:
"Podczas rejsu studenci bed膮 przygotowywali do艣wiadczenia kt贸re nast臋pnie w postaci materia艂贸w filmowych demonstrowa膰 b臋dziemy m.in. podczas Festiwalu Nauki we wrze艣niu"
"Na Festiwal Nauki przygotujemy r贸wnie偶 wiele ciekawych do艣wiadcze艅 obrazuj膮cych zgodnie z has艂em "Jak to dzia艂a?" spos贸b w jaki dzia艂aj膮 urz膮dzenia na jachcie - od demonstracji dzia艂ania 偶agla po nowoczesne techniki nawigacji. "
I juz tyle wystarczy, zeby w dziale Sponsorzy znalezc: "JM Rektor, Polskie Towarzystwo Fizyczne, Festiwal Nauki".
OK, kasa jest, ale trzebaby jeszcze przygotowac cos na ten festiwal. Chociaz plyna sami fizycy, to o teorii zeglowania, mechanice plynow w ujeciu marynistycznym, etc. nikt nie ma pojecia. Wlasnie takie wrazenie odnioslem, czytajac pierwszy post w tym watku, ktory wywolal moja taka, a nie inna reakcje.
Ale przeciez to zaden problem - napisze sie posta na grupe modelarska, a Ci wspaniali uczynni goscie przysla nam kupe materialow, tak膮 ze wystarczy tego na jeszcze trzy rejsy, a moze nastepnym razem lot samolotem na trasie Wawa-Barcelona-TelAwiw-Budapest-Wawa, w czasie ktorego studenci przygotuja ciekawe doswiadczenia dotyczace mechaniki lotu, ktore zostana pokazane w na zlocie w Goraszce...
Rwanie publicznej kasy przez szwagrow i ziomali juz olewam. Niekompetencje politykow i urzednikow staram sie zniesc w spokoju. Wszystkie ulomnosci tego narodu, choc Alex pisze, by wykorzystywac je na swoja korzysc, smuca mnie, ale tez staram sie je zniesc. Ale jezeli ktos zaczyna brudem rzucac w niebo abo w morze, noz mi sie w kieszeni otwiera.
Jezeli w ktoryms momencie sie myle, z nadziej膮 gotow jestem uderzyc sie w piers. Jednak poniewaz patrzac na ignoranctwo w temacie zeglarstwa autora pierwotnego postu, ktory chce na Festiwalu uczyc o nim innych, nie liczylem na swoja pomylke i nazwalem rzecz "zenad膮".
Marcin

On 2/9/05 2:06 AM, in article cubnn3$8uc$ snipped-for-privacy@news.onet.pl, "Marcin :: paradox"

To milo z Twojej strony, ze tak dbasz o moja wygode ale bylbym jednak wdzieczny za przestrzeganie regul obowiazujacych w usenecie, poniewaz Twoja wizja prostoty i logiki nie dosc, ze jest niezgodna z przyjetymi powszechnie zasadami, to na dodatek bardzo mi - zwyklemu czytaczowi newsow - przeszkadza. Zatem jesli piszesz sobie prywatnie to pisz sobie nawet od prawej do lewej, jesli jednak przylaczasz sie do grupy, w ktorej sa juz okreslone jakies zasady, to badz laskaw stosowac sie do nich.
Pozdrawiam, Andrzej 'NielogicznieSkomplikowany' Kowalski

lewej,
Nie od dzis wiadomo, ze rutyna zabija myslenie...
Wydaje mi sie, ze podstawow膮 zasad膮 zreszta nie tylko usenetu, jest nie odzywac sie, gdy nie ma sie nic do powiedzenia.
Zatem jezeli zdecydowales sie wyglosic powyzsze oredzie, mogles napisac dlaczego Ci to przeszkadza, zamiast bezprodukcyjnie starac sie wygladac na elokwentnego. Wtedy skorzystaliby z Twojego postu i inni na tej grupie, ktorzy cytuja w podobnej konwencji co ja.
Twoja prosbe akceptuje odpowiadajac Tobie, jednak wciaz nie widze powodow, by zmienic konwencje na, wg Ciebie, politycznie sluszna. Podalem swoje powody, ktorych sednem byla dbalosc o wygode czytajacych. Jezeli bezrozumne przyzwyczajenia sa u Ciebie tak silne, to polecam w ramach terapii obejrzenie "Dzien Swira" z Markiem Kondratem. Oczywiscie jako aluzje i satyre, a nie podrecznik...
Marcin
Spokojnie Krzysku, ironia w Twoim poscie zostala dostrzezona.
Co do agresji, to gdybym ja mial zamiar byc rownie agresywny, czy nieprzyjemny, odpisalbym Ci, ze kask, obserwujac Twoje ostatnie lotnicze dokonania, jest raczej potrzebny Tobie. Ale nie napisalem, bo tez jestem poczatkujacym pylonowcem i zycze Ci jak najlepiej w zwiazku z nimi. (Teraz juz napisalem, ale nie jako zlosliwosc, tylko przyklad)
Mam nieodparte wrazenie, ze moj post przeczytales jednym okiem. Z uporem ponownie pytasz o mechanizm zdobywania kasy, a ja go przeciez bardzo dokladnie opisalem. Polecam ponowna lekture. Na zachete dodam, ze dziala bardzo skutecznie.
Chcesz w miare analogiczny przyklad z zycia? Prosze bardzo:
Pare dobrych lat temu, V Program Ramowy - unijna kasa do wyrwania. Posiedzenie w urzedzie (nie napisze jakim) w jednej z przygranicznych gmin biednej i prostej Polski wschodniej (rowniez nie napisze jakim). Przedmiot - transfer technologii, zacieranie granic, budowa infrastruktury informatycznej, internet, etc. Siedzi sobie kilku lokalnych burakow i kombinuje jak wyrwac kase, tak膮 ktora zaden z nich nie zarobilby w zyciu. Pomys艂 - internetowa gazeta integrujaca mniejszosci narodowe, dajaca mozliwosc wypowiedzi kazdemu na jej lamach, etc, etc. Realizacja: serwisik www z doslownie 5 podstronami - 1% budzetu - zero funkcjonalnosci interaktywnej. Dlaczego? Bo 99% budzetu na (!!!) szkolenia ludnosci z zakresu budowania stron www, tak aby mogla wypowiedziec w sieci, przeprowadzone przez firmy szkoleniowe pospiesznie zalozone przez kazdego z obecnych burakow, a w kazdej z nich zatrudniony ten sam trener - lokalny nauczyciel fizyki, bo tylko on ma w domu komputer.
(Heheheh pewnie, az Cie korci zeby zlosliwie spytac, czy to nie ja bylem tym nauczycielem? Ja na szczescie swoje interesy prowadze w innych czesciach kraju...)
Ironicznie piszesz, ze studenci fizyki nie maja pojecia o zeglarstwie, etc. Jeszcze raz zaznaczam, ze moja wypowiedz byla, jak widze w przeciwienstwie do Twoich, scisle bazujaca na pierwotnym poscie. I z niego odnioslem wlasnie takie wrazenie, ze piszacy totalnie nie ma pojecia o tym, co juz niedlugo ma prezentowac innym publicznie! Studia fizyczne nie maja tu zupelnie nic do rzeczy! Nauka stosowana, jej implementacje w przemysle, czy w tym przypadku w zeglarstwie, nie maja wiele wspolnego z teoria wykladana na uczelni, oprocz oczywiscie tych samych zasad fizyki... Gdyby bylo inaczej, nie istnialby na przyklad MEL, w ktorym wrecz kazda rzecz bazuje na prawach fizyki, nieprawdaz? Uwazasz, ze chlopak po fizyce potrafi skonstruowac samolot? Albo jechac na Festiwal i uczyc projektowania innych?
Pozdrowienia, Marcin
U偶ytkownik "Marcin :: paradox" napisa艂 w....

Racja. (co prawda kask, to dla kretow jak pamietam swoje niedzielne latanie). BTW - na moich historycznych zdjeciach na stronie minimalnie, ale WIDAC, ze kasku uzywalem - zgodnie z przepisami

bardzo
Roznimy sie zalozeniem. Ty uwazasz ich za naciagaczy. Ja uwazam, ze w sposob wlasciwy lacza przyjemne z pozytecznym. Maja rejs, zrobia cos pozytecznego, sami czegos sie przy tym naucza (np. prezentacji wynikow swojej pracy). IMO to czysty uklad. Nie uwazam, zeby zaproponowane przez nich materialy dla TV i FN mialy byc sciema czy oszustwem. No i jak znam tego typu imprezy, ci ludzie pewnie sporo w to wlozyli swojej forsy. A FN i TV z wynikow penie ich rozliczy.

tym
nie korcilo

wlasnie
ma
no to zacytuje: .................... instrukcje jakiego艣 origami albo czego艣 pokrewnego w wyniku kt贸rego z kartki papieru (sklejki, etc nie wiem nie znam sie na tym zabardzo) uzyskam model jachtu, statku..
Generalnie chodzi mi o to 偶eby (jak si臋 uda) pokaza膰 na tych modelach 偶e mo偶na te偶 p艂yn膮膰 pod wiatr oraz og贸lnie zasady p艂ywalno艣ci r贸偶nego rodzaju statk贸w i dzia艂ania 偶agli. ....................
Robiac projekt tego typu prezentacji ma prawo nie byc alfa i omega z modelarstwa kartonowego. On potrzebuje rekwizytu. Rezyser nie musi umiec namalowac dekoracji. Ma wiedzic, gdzie jest scenograf.

Przeczytaj ich opisy doswiadczen! Tam nie ma nic o projektowaniu. Tam sa opisy typu "jak to dziala". Tylko tyle, swego rodzaju "Sonda", jesli masz szanse pamietac... ..............
kojot
Powiem tyle, mam nadzieje, ze sie myle co do tego projektu. Moze to morowe chlopaki i starzy morscy wyjadacze, a na liscie odezwal sie najmlodszy stazem z nich, chcac rzeczywiscie sie czegos nauczyc przed impreza.

Tak pamietam. Pamietam rowniez, ze informacje o smierci Kurka i Kaminskiego przezylem jak strate kogos z rodziny.
Pozdrowienia, Marcin
Marcin :: paradox pisze:

B臋d臋 dzi艣 asertywny: G艂upi艣, anonimie.
Mumin
--
************** </body> *** Kilroy was here *** </html> *************
Micha艂 Mumin Mierzwa http://www.cto.us.edu.pl/~mmierzwa 2

Chyba nie zrozumiales i mojej wypowiedzi i pojecia asertywnosci, Muminie.
Marcin
mariusz snipped-for-privacy@poczta.onet.pl wrote:

[ciach]
Witaj. Nie wiem czy modele kartonowe nadaja sie do Twoich celow, ale jesli to ma byc koniecznie papier... Podaje pare linkow do tematow szkutniczych na naszym forum. Moze tam znajdziesz osoby zainteresowane wykonaniem modeli?
http://www.konradus.com/forum/read.php?f=1&ie265&td304 http://www.konradus.com/forum/read.php?f=1&ie265&td304 Wodnik http://www.konradus.com/forum/read.php?f=1&ic768&tc765 Holk Gdanski http://www.konradus.com/forum/read.php?f=1&iC101&tB205 Golden Hind http://www.konradus.com/forum/read.php?f=1&i338&t194 Victory http://www.konradus.com/forum/read.php?f=1&i#347&t669 Koga Elblaska http://www.konradus.com/forum/read.php?f=1&i507&t102 Dar Mlodziezy http://www.konradus.com/forum/read.php?f=1&ic493&tI770
--
pozdrawiam,
konradus