Plan - prośba

Mam do was prośbe, czy ktoś mógłby mi polecić jakiś plan prostego (niemusi
być ładny) trenerka tak na 2,5 ccm ale żeby był opis najlepiej w jezyku
polskim. Znalazłem kilka fajnych planów ale wszystkie mają wymiary w calach
i krótki opis po angielsku(mógłbym to przeliczyć ale jest to mój pierwszy
kontakt z budową wiec wolałbym w mm żeby nic nie pomylić i żeby było np
napisane tu wkleić to i to a tam .....). Chyba że za dużo wymagam :(
p.s. jakie bedzie miał wymiary mniej więcej na taki silniczek, a może w
jakimś archiwalnym modelarzu coś takiego by było, bo przeglądałem ale nazwy
samolotów nic mi nie mówią.
Z góry dzięki
Conti
Reply to
Conti
Jeżeli jesteś zainteresowany to mam plany (opisy budowy mogę odbić na ksero) modelików ELEKTRON i NEUTRON . Rozpiętość 1100 dł. 900mm na silnik ok 2cm Są to jednak zabytki z książki J.Wojciechowskiego "Budowa i pilotaż radiomodeli" z 1975 roku(wydanie książki) Plany są 1:1 jak ci to odpowiada podaj swój adres wyślę pocztą , nieodpłatnie.
Reply to
invalid unparseable
A tak przy okazji bardzo proszę kolegów w wieku 14 -17 lat o odpowiedź na następujące pytania .
Czy dotychczas w szkole uczono was takich pojęć jak : kład ,rzut ukośny, rzut prostopadły, widok ,z góry,z boku ,z przodu ? Czy to o co pytam jest dla Was nowymi określeniami ? Czy pokazywano Wam jak wygląda rysunek techniczny, czy macie (mieliście ) zajęcia praktyczne ?
Reply to
Roman B
Witaj!
Użytkownik Conti snipped-for-privacy@konto.pl w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:bl6khl$110$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...
prostego (niemusi
najlepiej w jezyku
Bezpośrednio niestety Ci nie pomogę, tylko podpowiem. Twoim kryteriom odpowiada model, którego uproszczone plany (dokładniejsze nie są potrzebne w tym przypadku) i wyczerpujący opis ukazały się w numerze 5/99 Młodego Technika. Model nazywa się Junior ABC-RC. Ładny to on nie jest ale za to łatwy w budowie - kadłub to płaska "deska" jak w modelach na uwięzi, skrzydło wycięte ze styropianu i oklejone papierem pakowym, stateczniki z pełnej balsy. Model ma sterowane lotki i ster wysokości. Wspomniany numer MT miałem ale obawiam się, że zaginął w otchłaniach garażu.
Pozdrawiam Wojtek
Reply to
Wojtek Lesinski
żebyście nie myśleli że czekam na gotowe rozwiazanie to bardzo mi sie podoba ten trenerek http://213.25.218.64/trainer/ jakoś przetrawie ten opis po angielsku choćby ze słownikiem w ręku, ale najważniejsze pytanie jaką musiłałby mieć rozpiętośc na silnik 2,5 i czy wystarczy cały plan przeskalowac (czy wtedy nie bedą żeberka za "gęsto" usytuowane, czy nie powinno być ich wtedy mniej i czy materiały nie powinny być wtedy delikatniejsze ????) dlatego się nie dziwcie że szukam gotowego planu na taki silnik bo narazie mam dużo pytań bez odpowiedzi.
Pozdrawiam Conti
Reply to
Conti