[RC] kombinowanie z rozmiarem śmigła

Witam,
Załóżmy, że jest silnik elektryczny, jest do niego zalecane/policzone
śmigło.
Wszystko jest proste dopóki to co za śmigłem (kadłub) jest małe lub
powiększa się powoli (opływowo), także rozmiar kołpaka jest pomijalnie mały.
Czyli środkowa część śmigła nie jest zasłaniana z przodu i z tyłu lub
zasłaniana jest mało.
W moim nowym modelu (prawie półmakieta) zalecane śmigło to 8,5x5, kadłub
zaraz za śmigłem jest o średnicy 7cm. Ponadto chcę użyć kołpaka również o
średnicy 7cm (czyli "zachodzi" na kadłub).
Wynika z tego, że te środkowe 7cm z całej średnicy śmigła będzie
bezużyteczne.
Logiczne wydawałoby się więc powiększenie średnicy śmigła.
No właśnie: czy to ma sens a jeśli tak to o ile powiększyć?
pozdrawiam
Krzysztof Hilbrycht

khpmodel