Poradnictwo kartoniarza... :)

Witam. Jeśli kleisz modele normalnie dostępne w sklepach, to nie ma po co impregnować, jedynie na koniec dobrze przelakierować całość lakierem o odpowiedniej fakturze, żeby chociażby wyrównać fakturę okolic miejsc klejonych czy podmalowywanych. Jeśli robisz kartonówkę z wydruków z drukarki atramentowej, to oczywiście impregnować trzeba zawczasu - tusz nie jest wodoodporny, przynajmniej większość nie jest. Ja używam bezbarwnego lakieru akrylowego (chwilowo Xtracrylix, ale z racji ograniczonej dostępności muszę spróbować z Pactrą) nanoszonym aerografem; z tego, co wiem, są też inne środki. Spróbuj poszukać zresztą forum na

- a przynajmniej znajdziesz tam linkownię. Pozdr Adam snipped-for-privacy@onet.pl

Adam Sliwinski
Reply to
Sebastian Banaczek

Z glebin modelarni ...

SB> Witajcie,

SB> Chciałbym zacząć zabawę z modelami kartonowymi tylko brak mi podstaw SB> informacyjnych :) SB> Czy potrzebna jest ochronna impregnacja arkuszy przed wycięciem? Coś SB> słyszałem SB> ale kurka nie wiem nic. Na witrynach modelarskich porad jest niestety SB> maaaaalutko. SB> Pomóżcie kartoniarze! :)

SB> Pozdrawiam serdecznie SB> S.B.

Osobiscie bardzo polecam stone.

i tamtejsze forum. Bardzo szczegolowe opisy i relacje z bodowy. Dobrzy fachowcy i dobra pomoc. Sporo mozna sie dowiedzec i nauczyc.

MarCiu

Reply to
Marciu11 - Viper

A czy slynny polski odpowiednik Future do podlog uzywany przez plastykowcow nie bedzie tanszy ? Pzdr Krzysiek

Reply to
koleszcz

Zapewne byłby, ale osobiście z nim nie doświadczałem; poza tym, jeśli dobrze kojarzę, czyszczenie aerografu po nim jest co najmniej mało przyjemne ;-) pozdr Adam snipped-for-privacy@onet.pl

Adam Sliwinski