Poradnictwo kartoniarza... :)

Witajcie,
Chciałbym zacząć zabawę z modelami kartonowymi tylko brak mi podstaw informacyjnych :) Czy potrzebna jest ochronna impregnacja arkuszy przed wycięciem? Coś
słyszałem ale kurka nie wiem nic. Na witrynach modelarskich porad jest niestety maaaaalutko. Pomóżcie kartoniarze! :)
Pozdrawiam serdecznie S.B.
Witam. Jeli kleisz modele normalnie dostpne w sklepach, to nie ma po co impregnowa, jedynie na koniec dobrze przelakierowa cao lakierem o odpowiedniej fakturze, eby chociaby wyrwna faktur okolic miejsc klejonych czy podmalowywanych. Jeli robisz kartonwk z wydrukw z drukarki atramentowej, to oczywicie impregnowa trzeba zawczasu - tusz nie jest wodoodporny, przynajmniej wikszo nie jest. Ja uywam bezbarwnego lakieru akrylowego (chwilowo Xtracrylix, ale z racji ograniczonej dostpnoci musz sprbowa z Pactr) nanoszonym aerografem; z tego, co wiem, s te inne rodki. Sprbuj poszuka zreszt forum na www.konradus.com.pl - a przynajmniej znajdziesz tam linkowni. Pozdr Adam snipped-for-privacy@onet.pl www.asli.net.pl

Dzięki serdeczne.

A czy slynny polski odpowiednik Future do podlog uzywany przez plastykowcow nie bedzie tanszy ? Pzdr Krzysiek

Zapewne byby, ale osobicie z nim nie dowiadczaem; poza tym, jeli dobrze kojarz, czyszczenie aerografu po nim jest co najmniej mao przyjemne ;-) pozdr Adam snipped-for-privacy@onet.pl www.asli.net.pl
Z glebin modelarni ...
SB> Witajcie,SB> Chciałbym zacząć zabawę z modelami kartonowymi tylko brak mi podstaw SB> informacyjnych :) SB> Czy potrzebna jest ochronna impregnacja arkuszy przed wycięciem? Coś SB> słyszałem SB> ale kurka nie wiem nic. Na witrynach modelarskich porad jest niestety SB> maaaaalutko. SB> Pomóżcie kartoniarze! :)SB> Pozdrawiam serdecznie SB> S.B.
Osobiscie bardzo polecam stone. www.kartonwork.pl i tamtejsze forum. Bardzo szczegolowe opisy i relacje z bodowy. Dobrzy fachowcy i dobra pomoc. Sporo mozna sie dowiedzec i nauczyc.
MarCiu
--
Pozdrowienia,