Prowadzenie bowdena w cieńkim kadłubie

Cześć mam model elektroszybowca Mini Ellipse

w moim modelu usterzenie pracuje tylko jako wysokość na jednym serwie . Chciałbym dodać drugie serwo do kierunku ale mam problem z ułozeniem (przymocowaniem) w cieńkim kadłubie drugiego bowdena. Znacie jakieś patenty jak to zrobić żeby sie nie wyginał i był przyklejony na całej długosci ???

Reply to
Teos

Użytkownik "Teos" napisał...

Proponuję sprawdzony sposób: poziomy pasek cienkiej balsy dopasowany do wnętrza kadłuba, do tego kleisz bowden, całość do kadłuba i przyłapujesz CA. Krzysiek

Reply to
Krzysiek

Dnia 18-07-2005 o 12:19:06 Teos <t snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał:

Kiedyś ktoś polecał posmarowanie klejem, włożenie w kadłub a następnie włożenie prezerwatywy i napompowanie. Mam 30 lat ale tak długiej nie widziałem ;))) Sklep weterynaryjny? Może mało widziałem? Używam tabletek ;)

Reply to
Dariusz Mazur

Krzysiek zaproponował poprawne rozwiązanie. W mnieszych modelach (do 2 m rozpiętości) z powodzeniem sprawdza się również następujący sposób: Po wprowadzeniu bowdena w kadłub blokujemy go poprez wciśnęcie w kadłub odpowiednio dopasowanych kawałków pianki, którą lokujemy na początku, w środku i na końcu bowdena. W mniejszych modelach zapewnia to również odpowiednią sztywność bowdena i precyzję sterowania.

Pozdrawiam Marek

Reply to
Marek Jankowski

niestety w moim modelu usterzenie pracuje tylko jako wysokość na

  1. Gratulacje modelu. Mozna wiedziec gdzie i za ile? ;oD

Jesli chdzi o bowdeny to w tego typu szybowcach najlepiej puscic bowdeny z drutow 2mm puszczonych w rurkach weglowych, albo w specjalnych bowdenach o grubszych sciankach. W tych przypadkac nie tzreba przymocowywac jakos specjalnei bowdenow do scianek.

Jesli chcesz uzywac zwyklych bowdenow to jedym sposobem jest w kilku miejscach przykleic zywica. 3 miejsca na dlugosci bowdena wystarcza, ale musi byc to solidny "glut" ;o))) Mozna to zrobic za pomoca dlugiego drucika, ale jest z tym troche zabawy i nerwow. Niektorzy nawiercaja otworki w kadlubie, ale moim zdaniem nei warto, bo to oslabia jednak wytrzymalosc.

Reply to
sector

bardzo tanio juz z 2 lata temu na allegro, załaciłem własciwie za sam kadłub bo skrzydło jest w kiepskim stanie :-(

A wracając do mjego pytania to ktos kiedyś pisał żeby włożyć bowden, i wkroplić po nim CA tak żeby się przykleił do scianki. czy ktos to praktykował. Zastanawiam się czy jest konieczna balsa jako element posredniczący ?

Reply to
Teos

Cześć Marku, trochę OT sie zapytam - co się stało z Twoja stroną ?? Odsyłałem ostatnio młodego kolegę na nią po plany Twojej delty a tu klops :-(

Reply to
Teos

Cześć Tadziu,

Przekroczony był transfer i kazali sobie założyć płatną stronę - zrezygnowałem. Plany delty podwieszone są na

Pozdrawiam Marek

Reply to
Marek Jankowski

Witam

Ja zastosowałem takie rozwišzanie w swoim castorze 2.5m œrednica rurki jest jeszcze mniejsza niż w twoim kadłubie :) Rozwišzanie działa rewelacyjnie ponieważ na całej długoœci jest wszystko podklejone więc żadnych luzów na sterach nie ma, niestety rozwišzanie dla naprawdę zaciętych ludzi, mi wklejenie bowdenów zajeło ca 1,5h :\ ale to dlatego że wpadłem na ten pomysł po sklejeniu rurki węglowej z kadłubem :(

Co do innych rozwišzań to kiedyœ (4 kadłuby wstecz) w Orzełku bowdeny miałem przymocowane za pomocš pianki montażowej jest to napewno droższe i trochę cięższe rozwišzanie w porównaniu do CA ale równie skuteczne.

Ps. Dorobił się nowych skrzydełek !?!?!

Reply to
Krzysztof "TTQ" Pick

Witaj Krzysztof,

W Twoim liście datowanym 18 lipca 2005 (16:59:56) można przeczytać:

Nie nie dorobiłe się, wciąz katuję te same ;-)

Reply to
Teos

Proponuję spróbować w ten sposób a) przycinamy pancerz bowedena na odpowiednią długość b) wkładamy do pancerza bowden (do przyklejania koniecznie stalowy, później można zamienić np. na węglowy) c) zabezpieczamy oba końce pancerza np. plasteliną aby się nam tam nie dostał CA d) wkładamy pancerz z bowdenem do kadłuba e) na zewnątrz kadłuba przyklejamy taśmą jakieś mocne magnesy, które będą nam "pozycjonowały" pancerz z bowdenem i jednocześnie przyciągały pancerz do ścianek kadłuba f) kadłub ustawiamy pionowo, wkraplamy w pobliżu górnego końca pancerza rzadki CA (oczywiście _nie_ do środka pancerza :) ) czekamy aż kropelka CA pojawi się przy dolnym końcu pancerza g) gotowe

Radek ps. Jak zwykle dobrze jest zmatowić żywicę (wewnątrz kadłuba) w miejscu klejenia (łatwo powiedzieć...)

Reply to
rpilskiWYTNIJTO

Sprytne, to mi się podoba. Z pewnością wypróbuję :-).

Pozdrawiam Marek

Reply to
Marek Jankowski

Radek jesteś wielki !!! Wiedziałem że na grupę mozna liczyć :-))) Koniecznie muszę to zrobić w klubie żeby zobaczyć miny kolegów gdy będę przyklejał neodymki na zewnątz kadłuba ;-))

Reply to
Teos

Tak tak zrobiłem w Jaskółce RC trzyma świetnie ... ale. Ostatnio z szybowca

1500mm rozpiętości i rurki ogonowej 10mm wycinałem tak przyklejoną rurkę bowdena, po kraksie musiałem go trochę przebudować, (dodatkowo jeszcze ktoś ją na końcach żywicą potraktował).... męka! To jest całkowicie niedemontowalne! Warto wiedzieć przed przyklejeniem.

KiT

Reply to
KiT