Przedluzenie osi silnika

Witam
W skladanym obecnie modelu Dekathlona 1.97m mam pewien dylemat.
Kupilem do niego silnik OS MAX 120 AX ( swoja droga bardzo ladnie wyglada)
Jest on troche wiekszy od zalecanego do tego modelu OS 91 FX.
Wstepne przymiarki wykazaly ze aby go wmontowac do modelu w pozycji bocznej
i zeby za bardzo nie wystawal poza obrys oslony silnika to musze przykrecic
go bezposrednio do ostatniej wregi (firewalla)
Niestety wtedy trzeba by bylo znacznie przedluzyc os silnika.
Czy jest to praktykowane ? Czy mozna gdzies kupic "gotowce" do tego celu? i
czy to w ogóle ma sens ? czy nie bedzie powodowalo dodatkowych drgan,
wibracji itp.
Inne rozwiazanie jakie mi sie nasuwa to zamiescic silnik glowica do dolu (
wtedy przedluzenie bylo by minimalne - jakis 15mm. Ale przd chwila
przeczytalem ze moze byc problem z regulacja biegu jalowego z powodu
zalewania swiecy zarowej.
Pozdrawiam
Pawel
Reply to
kefit
Przedłużenie wału to zaden problem pod warunkiem ze w rozsądnej długosci tzn 20 -30 mm z gotowymi nigdy sie nie spotkałem ale jak zwrócisz sie do tokarza to zrobi to bez problemu za pare zł czy piwo.Warunek idealna współosiowość.
Reply to
Marian
Tak tylko jak silnik bêdzie bardziej z przodu to bêd± musia³ bardzo du¿o powycinaæ otworów w os³onie silnika.(os³ona jest stosunkowo w±ska z przodu i sto¿kowato sie rozszerza.) Prawie ca³y silnik bêdzie na wierzchu. Brzydko bêdzie. Jak go dam do g³owic± do do³u to jeszcze da siê wytrzymaæ - tylko t³umik bêdzie poza os³ona (du¿y ) Ale chyba tak zrobiê. Cos mi sie zdaje ¿e ja po prostu przesadzi³em z wielkoœci± silnika do tego modelu Pawel .
<ebo3ss$nsq$ snipped-for-privacy@news.onet.pl>, goflying snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisa³(a): > A ja odpowiem inaczej - w zyciu nie slyszalem o przedluzaniu walu...I > chyba > nie bez powodu... > > Pawel... Znajdz takie loze/polozenie zeby moc przesunac caly silnik, > albo > nasun klape bardziej na kadlub. > > Co do odwroconej pozycji silnika, to stosuje to bardzo wielu ludzi, wiec > nie > widze przeciwwskazan > > MArcin > > U¿ytkownik "Marian" snipped-for-privacy@tlen.pl napisa³ w wiadomo*ci > news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl... >> Przed³u¿enie wa³u to zaden problem pod warunkiem ze w rozs*dnej d³ugosci > >> tzn >> 20 -30 mm z gotowymi nigdy sie nie spotka³em ale jak zwrócisz sie do >> tokarza >> to zrobi to bez problemu za pare z³ czy piwo.Warunek idealna >> wspó³osiowo*æ. >> >> -- >> Wys³ano z serwisu OnetNiusy:
kefit
Tak go zachwalaja sie zmiesci sie tam gdzie klasyczny 91 FX :P A moze tlumik typu pitts pomoze schowac wielkoluda pod maske i wtedy w pozycji na boku bedziesz musial wyrznac otwor na glowice.
Reply to
Jakubczak Przemek