pytanko o naped elektryczny do modelu 1,6m

Witam. Mam na oku taki fajny zestaw Cessny 182, kadlub laminatowy skrzydla konstrukcyjne. Model ma rozpietosc 1,6m jego waga gotowego do lotu to 2500-2650g,
przeznaczony jest pod silnik 2-takt 40-46, albo 4-takt 52-63. Moje pytanie, jaki naped elektryczny dalo by sie tu zastosowac czy 600 by to pociagnela? Lub jakis bezszczotkowy, no ale tu liczy sie cena, mam zwykly regulator JETI 35A, wiec wolalbym zeby go jakos wykorzystac. Pozdrawiam
rom3k napisa(a): .............

potrzebujesz jakie 500-550W do spokojnego latania. Przy 30A (posiadany regulator) wystarczy da jakie 18-20V :-]
-- Pozdrawiam,
Krzysiek "kojot" Choroszko www.pretor.pl/lotnisko www.kojot.modelarstwo.org.pl
ok czyli widze ze nic z tego, no a wogole do latania ile Watow wystarczy?;> wogole co jest powyzej 600 ze szczotkowych? bo w sklepach wiekszych nie widzialem. pozdrawiam

rom3k napisa(a):

Przy tych mocach to zapomnij o silnikach typu speed. To ju pole dla duych silnikw z neodymami robionymi przez meg, modelmotors, schulze...
Ale teraz szczotki w tej wielkoci modelach to ju chyba przeszo. Zreszt przy koszcie pakietu do tego modelu, regulatorek 60A jest prawie gratis :-0.
kojot

Do tego modelu potrzebujesz napęd który da minimalny ciąg ok 1,5 kg taki ciąg daje potrójna bezszczotka zrobiona z CD (zrobiłem taki waży 70 g)o srednicy statora 24 mm a prąd taki silnik bierze ok 20 A .Co do kupna to poszukaj silnika np AXI i napewno dobierzesz cos regler najlepiej z timingiem 30 A schodza takie na alegro za grosze.Taki naped złozysz za ok 250 -300 zł moim zdaniem

Zapomnij o szsczotkach. Polecam AXI 2826/12, albo juz serie 41.
Pozdrawiam, Marcin

A tak w ogole to kup sobie OS46LA i lataj ekonomicznie.
Jezeli liczysz kase za regler, to na pewno nie bedzie Cie stac na pakiet. A pamietaj, ze jeden pakiet to jeden lot.
A 5L paliwa starczy Ci na pol sezonu...
Marcin

tez sie nad tym zastanawialem, ale nigdy nie bawilem sie silnikami spalinowymi, nie mam zadnego osprzetu, rozrusznika, akku do swiecy itp. pozdrawiam

OS46LA po dotarciu pali z palca. Zreszta moj nowy odpalil od pierwszego machniecia. Ale polecam paliwo z 10% nitro.
Zarzenie swiecy to jakies 60-90PLN (fajka z akumulatorem + ladowarka).
I dzida. Co wiecej?
Jezeli chodzi o wieksze modele, czy akrobaty jeszcze dlugo nic nie przebije ekonomiki spaliny. Moim zdaniem takie projekty w wersi elektro to czysty snobizm. Chyba, ze ma to jakies przelozenie na osiagi w duzym f3a na przyklad.
Marcin

To albo mało latasz albo jakiś wyjątkowo krótki ten sezon ;)
--

oozakS maiwardzoP
www.skazoo.future-net.pl

Witam. Na stronie sklepu Modelpartner w dziale silniki elektryczne jest przykład zastosowania silnika Nippy Black w modelu Cessna 182 Skylane właściciel przedstawionego modelu: Jan Berg silnik: NB 2510/114 śmigło: APC 11 x 8,5 E lub Aeronaut Glas akumulator: 10x Sanyo NiCd 1600 RC - 4/5SC lub 4s Li-Pol KOKAM SC K3200 SHD Model rozpiętość: 1600 mm waga: 2400 g ( z aku 10x Sanyo NiCd 1600 RC - 4/5SC )
Czas lotu z 10x Sanyo NiCd 1600 RC-4/5SC wynosi 9 ÷ 11 min. Model wykonuje pętle i beczki. http://www.modelpartner.ig.pl/indeks.html Rozmawiałem z Leszkiem i potwierdził że model z tym napędem lata. Sam mam taki model i zastosuje napęd elektryczny Pozdrawiam http://modelhobby.republika.pl

A.Bodzioch napisa(a): ...............

Hmm, czyli napd pobiera raptem ok. 300W - 350W czyli efektywnie do 280W. To daje 127W/kg. Zgadza si. 110W/kg daj moliwo startu z trawy, Ok. 130W/kg mona lata modelem sportowo-akrobacyjnym.
Czyli poprzednio mocno przeszacowaem (gdzie si pomyliem, albo przyjem zbyt duy ciar patowca)
-- Pozdrawiam,
Krzysiek "kojot" Choroszko www.pretor.pl/lotnisko www.kojot.modelarstwo.org.pl
Mozna by wiele dyskutować na temat jaki naped lepszy czy spalinowy czy elektryczny.Jedno nie podlega dyskusji naped spalinowy jest lzejszy i oferuje jak narazie wiecej mocy ale ta relacja juz niebawem sie zakończy w zwiazku z rozwojem aku Li-pol którym ciagle przybywa pojemnosci a byc moze za kilka lat wejdzie aku wodorowe.Juz w obecnej chwili z silników 3 fazowych przy wadze ok 50 g wyciaga sie ok 1200 g ciagu a silnik o wadze 70 g daje 1700 g ciągu i przy aku 2000 mAh ,waga 130 g plus regler 20 g -daje ok 8 min lotu.A regeneracja tego pakietu trwa 1 h.Także całkiem dobry wynik a cena takiego napędu to -silnik mozna zrobic samemu prosta sprawa i koszt parę zł,lub kupić- aku 150 zł regler ok 100 zł to nie wiem czy silnik spalinowy kupi sie za tyle.Przy silniku spalinowym Masz hałas,wibracje i syf który pokrywa szczelnie cały model i Twoje ręce przy silniku elektrycznym mozesz latać w smokingu i białych rękawiczkach jedynie brak dzwięku charakterystycznego od pracy zespołu spalinowego ale dotyczy to tylko silników 4 suwowych które są b.drogie

Użytkownik "Marian" napisał ...

Ooo, to jakaś ciekawostka. Skąd masz takie info ?

No właśnie ta relacja już się praktycznie zakończyła. Co ciekawe modele elektryczne potrafią być lżejsze od ich spalinowych braci. Mam tu na myśli model zatankowany, przygotowany do lotu.
Pozdr Krzysiek

I latający tak samo i tyle samo czasu ? ;)
Oczywiście jest to pytanie retoryczne, ale niemniej relacja równowagi ma się tak tylko w przypadku modeli do powiedzmy 1,5m. Większe niestety przy przejściu na napęd benzynowy mają już ciutkę krótsze czasy lotu.
Niewątpliwie odpada regulacja i odpalanie silnika (co dla początkującyh potrafi być niezłą zmorą). Elektryk jak już leci to leci.
--

oozakS maiwardzoP
www.skazoo.future-net.pl

Oczywiście benzyna vs prąd. Gdzie czas lotu modeli spalinowych może spkojnie dojść do godziny i dłużej.
--

oozakS maiwardzoP
www.skazoo.future-net.pl
Użytkownik "Skazoo Bemowo RC" napisał w wiadomości ...

Często nawet dłużej :)

Oczywiście słuszna uwaga i masz rację, że tylko przy modelach do pewnej wielkości.
Krzysiek