pytanko o naped elektryczny do modelu 1,6m

Witam.
Mam na oku taki fajny zestaw Cessny 182, kadlub laminatowy skrzydla
konstrukcyjne.
Model ma rozpietosc 1,6m jego waga gotowego do lotu to 2500-2650g,
przeznaczony jest pod silnik 2-takt 40-46, albo 4-takt 52-63.
Moje pytanie, jaki naped elektryczny dalo by sie tu zastosowac czy 600 by to
pociagnela?
Lub jakis bezszczotkowy, no ale tu liczy sie cena, mam zwykly regulator JETI
35A,
wiec wolalbym zeby go jakos wykorzystac.
Pozdrawiam
Reply to
rom3k
Loading thread data ...
rom3k napisał(a): .............
.............
potrzebujesz jakieś 500-550W do spokojnego latania. Przy 30A (posiadany regulator) wystarczy dać jakieś 18-20V :-]
Reply to
Krzysiek "kojot: Choroszko
ok czyli widze ze nic z tego, no a wogole do latania ile Watow wystarczy?;> wogole co jest powyzej 600 ze szczotkowych? bo w sklepach wiekszych nie widzialem. pozdrawiam
Reply to
rom3k
rom3k napisał(a):
..........
Przy tych mocach to zapomnij o silnikach typu speed. To już pole dla dużych silników z neodymami robionymi przez megę, modelmotors, schulze...
Ale teraz szczotki w tej wielkości modelach to już chyba przeszłość. Zresztą przy koszcie pakietu do tego modelu, regulatorek 60A jest prawie gratis :-0.
kojot
Reply to
Krzysiek "kojot: Choroszko
Do tego modelu potrzebujesz napęd który da minimalny ciąg ok 1,5 kg taki ciąg daje potrójna bezszczotka zrobiona z CD (zrobiłem taki waży 70 g)o srednicy statora 24 mm a prąd taki silnik bierze ok 20 A .Co do kupna to poszukaj silnika np AXI i napewno dobierzesz cos regler najlepiej z timingiem 30 A schodza takie na alegro za grosze.Taki naped złozysz za ok 250 -300 zł moim zdaniem
Reply to
Marian
Zapomnij o szsczotkach. Polecam AXI 2826/12, albo juz serie 41.
Pozdrawiam, Marcin
U¿ytkownik "rom3k" snipped-for-privacy@wp.pl napisa³ w wiadomo¶ci news:edc5hh$phv$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...
Reply to
goflying
A tak w ogole to kup sobie OS46LA i lataj ekonomicznie.
Jezeli liczysz kase za regler, to na pewno nie bedzie Cie stac na pakiet. A pamietaj, ze jeden pakiet to jeden lot.
A 5L paliwa starczy Ci na pol sezonu...
Marcin
U¿ytkownik "rom3k" snipped-for-privacy@wp.pl napisa³ w wiadomo¶ci news:edc5hh$phv$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...
Reply to
goflying
tez sie nad tym zastanawialem, ale nigdy nie bawilem sie silnikami spalinowymi, nie mam zadnego osprzetu, rozrusznika, akku do swiecy itp. pozdrawiam
Reply to
rom3k
OS46LA po dotarciu pali z palca. Zreszta moj nowy odpalil od pierwszego machniecia. Ale polecam paliwo z 10% nitro.
Zarzenie swiecy to jakies 60-90PLN (fajka z akumulatorem + ladowarka).
I dzida. Co wiecej?
Jezeli chodzi o wieksze modele, czy akrobaty jeszcze dlugo nic nie przebije ekonomiki spaliny. Moim zdaniem takie projekty w wersi elektro to czysty snobizm. Chyba, ze ma to jakies przelozenie na osiagi w duzym f3a na przyklad.
Marcin
U¿ytkownik "rom3k" snipped-for-privacy@wp.pl napisa³ w wiadomo¶ci news:edcol1$l6$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...
Reply to
goflying
Czesc,
No sezony to z ta pogoda mamy rzeczywiscie coraz krotsze.
Ale moja prognoza dotyczyla kolegi, ktory mam wrazenie jeszcze sie nie rozszalal z lataniem. Poza tym Cessna to raczej latanie scalowe na 1/3 ciagu.
Pozdrowka, Marcin
U¿ytkownik "Skazoo Bemowo RC" snipped-for-privacy@o2.pl napisa³ w wiadomo¶ci news:eddmr4$qnl$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...
Reply to
goflying
Witam. Na stronie sklepu Modelpartner w dziale silniki elektryczne jest przykład zastosowania silnika Nippy Black w modelu Cessna 182 Skylane właściciel przedstawionego modelu: Jan Berg silnik: NB 2510/114 śmigło: APC 11 x 8,5 E lub Aeronaut Glas akumulator: 10x Sanyo NiCd 1600 RC - 4/5SC lub 4s Li-Pol KOKAM SC K3200 SHD Model rozpiętość: 1600 mm waga: 2400 g ( z aku 10x Sanyo NiCd 1600 RC - 4/5SC )
Czas lotu z 10x Sanyo NiCd 1600 RC-4/5SC wynosi 9 ÷ 11 min. Model wykonuje pętle i beczki.
formatting link
łem z Leszkiem i potwierdził że model z tym napędem lata. Sam mam taki model i zastosuje napęd elektryczny Pozdrawiam
formatting link
Reply to
A.Bodzioch
Mozna by wiele dyskutować na temat jaki naped lepszy czy spalinowy czy elektryczny.Jedno nie podlega dyskusji naped spalinowy jest lzejszy i oferuje jak narazie wiecej mocy ale ta relacja juz niebawem sie zakończy w zwiazku z rozwojem aku Li-pol którym ciagle przybywa pojemnosci a byc moze za kilka lat wejdzie aku wodorowe.Juz w obecnej chwili z silników 3 fazowych przy wadze ok 50 g wyciaga sie ok 1200 g ciagu a silnik o wadze 70 g daje 1700 g ciągu i przy aku 2000 mAh ,waga 130 g plus regler 20 g -daje ok 8 min lotu.A regeneracja tego pakietu trwa 1 h.Także całkiem dobry wynik a cena takiego napędu to -silnik mozna zrobic samemu prosta sprawa i koszt parę zł,lub kupić- aku 150 zł regler ok 100 zł to nie wiem czy silnik spalinowy kupi sie za tyle.Przy silniku spalinowym Masz hałas,wibracje i syf który pokrywa szczelnie cały model i Twoje ręce przy silniku elektrycznym mozesz latać w smokingu i białych rękawiczkach jedynie brak dzwięku charakterystycznego od pracy zespołu spalinowego ale dotyczy to tylko silników 4 suwowych które są b.drogie
Reply to
Marian
A.Bodzioch napisał(a): ...............
............
Hmm, czyli napęd pobiera raptem ok. 300W - 350W czyli efektywnie do 280W. To daje 127W/kg. Zgadza się. 110W/kg daj możliwość startu z trawy, Ok. 130W/kg można latać modelem sportowo-akrobacyjnym.
Czyli poprzednio mocno przeszacowałem (gdzieś się pomyliłem, albo przyjąłem zbyt duży ciężar płatowca)
Reply to
Krzysiek "kojot: Choroszko
U¿ytkownik "Marian" napisa³ ...
Ooo, to jaka¶ ciekawostka. Sk±d masz takie info ?
No w³a¶nie ta relacja ju¿ siê praktycznie zakoñczy³a. Co ciekawe modele elektryczne potrafi± byæ l¿ejsze od ich spalinowych braci. Mam tu na my¶li model zatankowany, przygotowany do lotu.
Pozdr Krzysiek
Reply to
Krzysiek
I lataj±cy tak samo i tyle samo czasu ? ;)
Oczywi¶cie jest to pytanie retoryczne, ale niemniej relacja równowagi ma siê tak tylko w przypadku modeli do powiedzmy 1,5m. Wiêksze niestety przy przej¶ciu na napêd benzynowy maj± ju¿ ciutkê krótsze czasy lotu.
Niew±tpliwie odpada regulacja i odpalanie silnika (co dla pocz±tkuj±cyh potrafi byæ niez³± zmor±). Elektryk jak ju¿ leci to leci.
Reply to
Skazoo Bemowo RC
U¿ytkownik "Skazoo Bemowo RC" napisa³ w wiadomo¶ci ...
Czêsto nawet d³u¿ej :)
Oczywi¶cie s³uszna uwaga i masz racjê, ¿e tylko przy modelach do pewnej wielko¶ci.
Krzysiek
Reply to
Krzysiek

Site Timeline

PolyTech Forum website is not affiliated with any of the manufacturers or service providers discussed here. All logos and trade names are the property of their respective owners.