[RC] akumulatorki w MC-12 Graupner

Witam Mam pytanie do posiadaczy MC-12 lub innych Graupnerów .Czy Akku w tych aparaturach jest dlatego takie "wielkie"bo radia są aż tak prądo- żercze,czy po prostu Graupner aż tak"dba"o modelarzy że zamiast standartowych 3,5 godzin,to po latać można powiedzmy 5 godzin.Czy nie lepiej kupić chociaż by wodorkowe takie jakie są w ofercie

(zresztą jedyne jakie znalazłem w naszych e-sklepach).Są lżejsze i posiadają tą samą pojemność co oryginalne w MC-12.

Reply to
Bogdan Peszko

Wymieniłem na 8xSanyo 2100mAh - poezja.... Te czerwone Graupnera są do .....

Reply to
sbruski

Ja rowniez swoje wymienilem tyle ze na LiIon'y. Wprawdzie musialem nieco podciac wnetrze ale za to mialem radio dzialajace przez tydzien a nie przez 20 minut.

Pozdrawiam, Andrzej Kowalski

Reply to
Andrzej Kowalski

Witam

"Bogdan Peszko" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał:

Graupner wogóle nie dba o modelarzy jeśli chodzi o akku. Nie wiem czy coś sie zmieniło ostatnio ale ja mam doświadczenia z trzema aparaturami Graupnera MC-10, Mc-12, MC-15 i we wszystkich firma dała jakieś chińskie badziewie . Niby to ma 1500 mAh przy wymiarze SC, ale zwykle wystarczają one na kilka miesięcy pracy, a potem kosz. Pod koniec żywota trzeba je było ładować już po każdym lotnym dniu. Ja nauczony tymi doswiadczeniami mam teraz w swojej MC-12 pakiet własnej roboty złożony z 8 cel CP-1700 4/5SC Sanyo kupione bodaj w Kabe. Są lżejsze, pojemniejsze, trzymają pięknie, a w razie potrzeby mogę je na lotnisku naładować w 15 min. __ Marek Popów

Latające RC

Reply to
Marek Popów

Witam O tym ze te Akku są kiepskie to wiedziałem już z wcześniejszych postów.Dlatego od razu pytam,bo mnie te "Przeżycie"za pewne czeka.Radio jeszcze nie przyszło za pewne w poniedziałek,ale już teraz pytam się o tą "nie miłą"sprawę.A jak by to wyglądało właśnie z takimi akku wodorkowymi z ArtHobby ? da się je tam u-pakować?

Reply to
Bogdan Peszko

Ostatnio z JarkiemJK (obaj jesteśmy użytkownikami MC-12) wymieniliśmy te paskudne fabryczne na wodorki KAN 2000 (4/5SC). Pakiet 8szt. wychodzi niecałe 60zł :) Jest nieco krótszy i lżejszy niż oryginalny, ale nadajnik nadal balansuje dobrze, a czas pracy zdecydowanie sie wydłużył - nie wiem jeszcze dokładnie ile, bo ładowałem nadajnik ze dwa tygodnie temu i używałem na razie tylko w domu do różnych regulacji modeli, ale oryginalny pakiet już dawno przez ten czas by zdechł.

Reply to
Piotr Konopka

Witam Miła niespodzianka .Mój MC-12 ma akku 2500 mAh !!!! .takie zielone SC. Czy ktoś może wymyślił jakiś inny sposób mocowania tych akku ?.Jak to zobaczyłem (te dwa czarne paski do skręcania) to nie wiedziałem czy się śmiać czy płakać. Co za ....... to wymyślił.Graupner kojażył mi się z solidnością i jakąś niemiecką pomysłowością,a tu .........

Reply to
Bogdan Peszko