[RC] Co wybrac do nauki akrobacji ?

Witam
Moja przygoda z modelami RC nabrala w tym roku rozpedu.
Zbudowalem sobie skrzynke startowa, mam juz praktycznie cale jej
wyposazenie.
Dzieki temu przez caly rok sporo latalem dwoma malymi ternerkami,
gornoplatami ( jeden bez lotek ).
W powietrzu czuje sie juz dosc pewnie.
Ostatnio probowalem juz wykonywac jakies podstawowe akrobacje.
Petle, slizg na ogon i wychodzilo to niezle ( modele zyja ).
W nastepnym roku chcialbym polatac jakims malym srednio lub dolnoplatem z
symetrycznym profilem.
Takim ktorym mozna by cwiczyc inne elementy akrobacji ( beczka na trenerku
nie wychodzi ).
Co byscie polecali dla sredniozaawansowanego modelarza ?
Jakis zestaw ARF ? Czy moze lepiej cos samemu zbudowac ?
TD
Reply to
tdziki
witam
ja mam PRIME i sobie chwale. gornoplat, profil dwuwypukly, 4ccm, zestaw do zlozenia.
do szalenstw planuje zrobic jakis model na 2,5ccm profil symetryczny - styropian, kadlub - decha, lotki i wysokosc. juz taki mialem ale skrzydlo wyszlo za ciezkie - moje pierwsze - i po zgaszeniu silnika spadal jak kamien :) ale frajdy bylo do oporu. czasami latamy z kumplem razem i probujemy sie gonic ale primy troche szkoda a jazda jest na maksa, szczegolnie jak sa blisko siebie albo gdy nurkuje za nim na pelnym gazie. tak wiec do szalenstw zrob cos samemu a na loty pokazowe proponuje wlasnie prime. pozdrawiam rafal
Reply to
Rafcio
[...]
witam Zbuduj sobie jakiegos fun-fly'a, takiego o rozpietosci z 1,3m. W Mlodym Techniku sprzed kilku lat byly plany jakiegos, a w Modelarzu 7/2001 sa plany ff Merlin, którego sam popelnilem. Te samoloty ze wzgledu na swój gruby profil potrafia latac wolno i praktycznie jak po sznurku. W/w merlin jest moim pierwszym samolotem z lotkami i na poczatek polecalbym latanie z malymi wychyleniami sterów i na malym gazie.
Reply to
Nihilant
cze..
ja jednak zostalbym przy zwyklej akrobacji. wg mnie funflayem lata sie w "zamknietym terenie" tj wyznacza sie przestrzen zazwyczaj bardzo ciasna i kreci w niej akrobacje -nisko, blisko i bez realizmu. nie mowie ze to nie latanie bo wszystko zalezy od upodoban. pozdrawiam rafal
Reply to
Rafcio
Polecam zestawy CMPro mam Edga 540 od nich i sobie chwala oczywiście wymagał małych zmian w konstrukcji bo jak na wrędze 3mm z gospodarczej sklejki mozna powiesić silnik 23ccm?? Podwozie też marne i pękło ale wzmocnienia z prętów i węgla załatwiły sprawe, jeżeli chcesz coś mniejszego to mają tam fajne akrobatki.
Reply to
michals
Spróbuj Universe D od Binia:
projektanta gwarantuje wysoką jakośc i przydatność modelu.
Reply to
Piotr Konopka