[RC] Fun Fly - dam rade?

Witam fszystkich,
moje do¶wiadczenie to kilka - kilkana¶cie godzin lotów na Sunnym (2 kana³y
glider),
w ró¿nych warunkach pogodowych i miejscach (ostre wiatry, lot na zaglu nad
drzewami, ladowanie z wiatrzem, ladowanie do reki), podstawowe akrobacje
(pêtle, korkociagi) i takie tam.
Teraz polata³bym jakim¶ spalinowym funflajem (np. 6,5 cm), pytanie brzmi:
czy dam mu rade? (zero doswiadczenia z lotkami i silnikiem). Spalinowy bo
mam odbiornik i serwa std. (najwyzej bede przerabial sterowanie lotkami -
jest to mozliwe?)
Moze dac sobie spokoj i kupic trenerka? z drugiej strony, znajac siebie to
po kilku lotach bede chcial krecic nim akrobacje ;)
Dziex za rady
Pozdrawiam
Maciek
Reply to
deep
Według mnie powinieneś sobie poradzić, ale na początek musiałbyś latać na mniejszych wychyłach, bo Fun Fly a szybowiec to duuuuża różnica. Oprócz FF mam też szybowiec i dla porównanie - on beczke robi w 2-3 sekundy, natomiast FF 2 na sekundę. Jeżeli chodzi o mnie to modelem, może nie Fun Fly, ale akrobacyjnym był mój drugi model spaliniaka. Tak jak mówiłem, na początku latałem na małych wychyłach, musiałem przyzwyczaić się do prędkości. Fakt, że gdy zacząłem uczyć się akrobacji, szczególnie na małej wysokości to pare razy zdarzyło mi się popełnić błąd i... bum. Z tym też powinieneś się liczyć. W każdym razie jest to pewne ryzyko, musisz się liczyć z tym, że gdy od razu chcesz przeskoczyć z szybowca na model Fun Fly to możesz go i w pierwszym locie zabić :-), zależy od tego czy sam czujesz się na siłach. Pozatym i Fun Fly'a można ustawić, że będzie miał reakcję na stery jak trenerek. Pozdrawiam Łukasz Grabowski
invalid unparseable
Modele typu Fun Fly niestety s? z regu?y budowane tak, aby oszcz?dzi? ka?dy gram wagi modelu. I niestety ich wytrzyma?o?? przy twardszych l?dowaniach pozostawia wiele do ?yczenia. Ja bym jednak my?la? o samodzielnej budowie modelu, który by?by pomi?dzy fun flyem a trenerkiem. Przyk?adem takiego mo?e by? Don Chichot po odpowiednim zmodyfikowaniu. Mój prze?y? z 7 kraks-ka?da z drobnymi naprawami. Jakby? potrzebowa? jakie? dodatkowe wskazówki albo plany takiego modelu to pisz snipped-for-privacy@wp.pl
Krzysiek (aka Boogie)
Reply to
Boogie