[RC] Pytanie o odbiorniki

Witam.
Zadaje to pytanie na grupie poniewaz nieznalazlem wyczerpujacej odpowiedzi
nigdzie w sieci.
Czy odbiorniki sa w jakis sposob uniwersalne. Chodzi mi dokladnie o to ze
mam aparature Multiplex Europa Sprint i czy moge zastosowac wraz z
nadajnikiem odbiornik innej firmy i czy bedzie to dzialac. Podobne pytanie
mam dotyczace serw czy mozna uzywac serw innej firmy czy trzeba stosowac
serwa danej firmy. (W moim przypadku Multiplex). Pytania moje wynika z tego
ze jestem poczatkujacym modelarzem oraz z tego, ze niestety mam ograniczone
fundusze na modelarstwo i glownie zaopatruje sie na allegro i innych
gieldach.
Dziekuje za jakikolwiek odzew. Pozdrawiam Marek.
Reply to
Marek Kozera
W artykule <c8dj6e$96g$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl> Marek Kozera napisał(a):
od biedy sa. Jesli sa na ta sama czestotliwosc(np 35MHz FM),kodowanie (?) ppm/pcm, przemiane(pojedyncza lub podwojna), polaryzacje sygnalu to chyba powinny dzialac roznych firm, a przynajmniej na ogol dzialaja. np nadajnik hitec laser czy flash- odbiornik hitec hfs-04+, jeti rex, czy cos multiplexa dziala.
bedzie tylko trzeba miec odbiornik o tych samych parametrach(tych podanych wyzej). Chociaz zaraz odezwa sie ortodoksyjni koledzy i Ci powiedza zabys sie nie plugawil czyms innym niz Multiplex ;-)
na ogol tak, czasami sa rozne wtyczki, czasami rozna kolejnosc kabli we wtyczce, ale po zamianie na taka jaka nam odpowiada na ogol dziala:
przejrzyj to:
przynajmniej poczatek z tego:
pozdr karol
Reply to
Karol
U¿ytkownik "Karol"
to prawda
To ju¿ nie - sprawa pojedynczej/podwójnej przemniany jest "wewnêtrzn± spraw± odbiornika". Wa¿ne, aby by³a zgodno¶æ odbiornika i kwarcu odbiorczego - oba na pojedyncz±/lub oba na podwójn± przemianê
to dotyczy praktycznie tylko bardzo starych elementów. w miarê nowe wszystkie maj± pozytywn±.
Jesyny drobny szczegó³, to przesuniêcie (niewielkie) po³o¿enia neutrum (z sygna³u o d³ugo¶ci 1,5ms w wiêkszo¶ci innych nadajników do 1,6ms w Twoim). W znakomitej wiêkszo¶ci serw i odbiorników nie bêdzie to problemem.
jaka nam odpowiada na ogol dziala:
szczególnie krytyczne jest ew. odwrotne pod³±czenie "+" i "-" zwykle co¶ siê po takiej przygodzie spala :(
Pozdrawiam,
Kaper (zdecydowany, ale nie ortodoksyjny zwolennik Multiplexa)

Kaper
W artykule <c8dn70$16m$ snipped-for-privacy@mamut.aster.pl> Kaper napisał(a):
tak wlasnie o babranie sie z kwarcami mi chodzilo, tylko za bardzo "uproscilem" odpowiedz
multiplexa? bo hitek twierdzi co innego:
ten znowu ma obie:
(9gram, zasieg >1mila), kto to juz sprzedaje? na stronach riku i art hobby nie ma jeszcze :-(
przeciez to i tak juz hitec ;-) od >1 roku
pozdr karol
Reply to
Karol