[RC szybowce] To by? dzien'!

Pogoda jak na te; pore; roku rewelacyjna. Raczej ciep?o, s?oneczko i wiatr (3-4B) znacznie poprawiaja;cy osia;gi przy holowaniu i... o dziwo mie;kka
ziemia litos'ciwie traktuja;ca spadaja;ce obiekty ;-)
W Markach raczej t?oku nie by?o: 1 s'mig?owiec, 2 za?ogi szybowców ( w tym jedna moja). Dzisiaj pope?ni?em dwa ma?e kroczki poszerzaja;ce moje szybowcowe dos'wiadczenia. A mianowicie: 1. W kon'cu uda?o mi sie; dynamiczne wyczepienie z holu gumowego. W kon'cu us?ysza?em ten mi?y dla ucha dzwie;k strza?u. Nareszcie. 2. Po wykonianiu pkt.1. zosta?em zaproszony do startu za wycia;garka; elektryczna;. Dota;t widzia?em jedynie jak to robia; inni. Jednak zrobienie tego (prawie) samemu to cos' zupe?nie innego. Niesamowite wraz.enie! Znacznie wie;ksze pre;dkos'ci (model dos?ownie strzela w góre;), znacznie wie;ksze wysokos'ci niz. przy holu gumowym, a wie;c tez. znacznie d?uz.szy lot. Chyba z?apa?em wirusa pt. wycia;garka... Oj be;dzie bola?o.
Wykonanie obu punktów by?o moz.liwe przede wszystkim dzie;ki pomocy Innego modelarza. To On objecha? mnie za moje starty, objas'ni? jak prowadzic' szybowiec na wycia;gu i jak wyczepiac'. W kon'cu to On operowa? si?a; wycia;garki dostosowuja;c ja; do moich moz.liwos'ci. Jestem mu za to niezmiernie wdzie;czny. Jeszcze raz dzie;kuje;.
Dojrza?em takz.e do wymiany holu na mocniejszy. O szybowiec raczej nie musze; sie; obawiac', a holowania powinny byc' lepsze.
Pozdrawiam wszystkich z.yczliwych modelarzy,
Kuba
Czesc !
Dzis rano (poniedzialek 8:30) pieknie wialo na Latawcowej... kierunek idealny...sila wiatru tez OK... Bezmiechowa to to nie jest ale i tak latalo sie fajnie... Jednak po pol godziny przy silniejszym wietrze zbocze przestawalo "nosic" mimo dobrego kierunku.. bardzo szarpalo modelem... czy to mozliwe ze przy mocniejszym wietrze rotory znad krawedzi niedalekiego lasu siegaly gorki...? Wczesniej zbocze oplywal ladny laminarny wiaterek... potem musialem sie ratowac silnikiem...
Witaj
To i tak miales szczscie, ja w niedziele walczylem skrzydelkiem na laczce (tam gdzie szkola psy) z wszelkiego rodzaju rotorami na zawietrznj :-) Na ktorym kanale latasz?
Pozdrawiam
Alex (kan. 68)

(tam
Troche sie powisialo na zagielku przynajmniej... hmm... nie moge sie doczekac bardziej dodatnich temperatur, na przyklad w maju i wybrac sie na prawdziwe latanie w prawdziwe gory (bezmiechowa), przy prawdziwej mocnej termice i z porzadnym modelem ( wlasnie koncze fajna maszyne do treningu, 2,5 metra, RG-15, klapy + lotki napedzane przez domowej roboty RDS... usterzenie T z poziomym plywajacym... 0,75 kg balastu )

72, 76 i czasem 62, ale do wiosny juz nie zamierzam...
Pozdr.
GG 4251527
Czesc.
Czy moglbym prosic o opis jak dotrzec na Latawcowa? Nie jestem z Warszawy i raczej nie trafie na nia przypadkiem... ;-)
Pozdrawiam, Marcin

Cześć Kiedyś na liście paralotniowej ktoś podał źródło ze wzorami do obliczeń zasięgu rotorów w zależności od wysokości góry i siły wiatru. W każdym razie obszar turbulencji może sięgać naprawdę daleko i faktycznie silniejszy wiatr mógł przynieść rotory z lasu do górki.
Pozdrowienia Sławomir 'Gmeracz' Gmerek ==========================================Polska Witryna Modelarska: http://www.modelarstwo.org.pl =========================================

http://www.inmat.pw.edu.pl/bjanusz/depronowce/latawcowa.htm http://www.inmat.pw.edu.pl/bjanusz/depronowce/latawcowa_dodatkowe.htm
Zdjecia sa troche nieaktualne, bo teraz przez grzbiet gorki biegnie tor do zjezdzania na rowerze z hopkami itp. wiec jest troche mniej miejsca na ladowanie, na szczescie nie ma juz tego gruzu na dole...za to miedzy szczytami ktos postawil rampe, wiec trzeba uwazac... Wystarczy na planie miasta poszukac ulicy Kazury... dobry wiatr to 3-6 m/s z S z odchylka na W...grzbiet ma kilkadziesiat metrow dlugosci ale da sie latac...
Co do gorek w okolicy Wawy to obiecujaco wyglada ta w Wolominie, niestety jest w takcie przebudowy, dosypywane sa nowe smieci na szczyt : ) Podobno ma byc jeszcze rozbudowywana od wschodu wiec zanim bedzie sie dalo polatac minie jeszcze troche czasu :/ Moze kiedys to do konca zasypia i bedzie fajne latansko... na wiatr N z odchylkami... czyste przedpole, mnostwo miejsca do latania takze silnikowego (sprawdzone, nie przeganiaja)... grzbiet ma kilkaset metrow dlugosci wiec moze byc ciekawiej niz na latawcowej
http://www.eter.ariadna.pl/sq5ea/w100503/imagepages/image27.htm http://www.eter.ariadna.pl/sq5ea/wol0403/imagepages/image2.htm
Pozdr.
No dobra... Ale jak ta gora powstala?!
Marcin